یهود بین الملل (15) The International Jew

آقای هارد به شدت بر روی مسائلی که در روسیه اتفاق افتاده است تکیه می کند. گاهی نیز این به نظر می رسد که آقای هارد مسأله ی شوروی را به خوبی فهمیده است که این طور نیست. اگر چه این دو ارتباطی با این طرح دارند اما چیزی
يکشنبه، 7 دی 1393
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حجت اله مومنی
موارد بیشتر برای شما
یهود بین الملل (15) The International Jew
یهود بین الملل (15)
 

نویسنده: هنری فورد
مترجم: محمود کریمی شرودانی
منبع: راسخون





 
آقای هارد به شدت بر روی مسائلی که در روسیه اتفاق افتاده است تکیه می کند. گاهی نیز این به نظر می رسد که آقای هارد مسأله ی شوروی را به خوبی فهمیده است که این طور نیست. اگر چه این دو ارتباطی با این طرح دارند اما چیزی کم از تبلیغی واضح که ناشی از تخیل بر بشریت ( Bolshevist ) است، ندارد و جدای از اهداف حقیقی یهود در آینده است. اگرچه آقای هارد اعتقاد دارد که این حقیقت خیلی آموزنده است اما نسبتاً به دور از برداشت های وی از آن است.
اکنون به مسأله ی یهود می پردازیم. او می گوید که در کابینه اتحاد جماهیر شوروی تنها یک یهودی وجود دارد. اما او لئون تروتسکی است ( trotsky ). مسلماً دولتمردان دیگری نیز وجود دارند ولی هارد اکنون در مورد کابینه صحبت می کند. او درباره ی کمیسرها صحبت نمی کند که حقیقتاً نقش مهمی در روسیه ایفا می کنند هم چنین درباره ی قوای مجریه که شخصیت قوی مثل رژیم لنین تروتسکی دارد ( Trotsky - Lenin régime ) نیز نمی گوید و تنها درباره ی کابینه صحبت می کند. نه فقط در کابینه بلکه هم چنین تنها یک یهودی برجسته در مجارستان ( Hungary ) وجود داشت، اما او بِلّه کُن ( Bela kun ) بود. اگر چه آقای هارد انتظار ندارد که به سادگی باور کنیم که این دو، دو عنصر قدرتمند یهودی اند چرا که تمام اروپا اعتقاد دارند که تروتسکی ( Trotsky ) و کُن ( Kun ) کمونیست هستند علاوه بر این که اعتبار غیر یهودی بودن فراتر از تصور است و غیر ممکن تر از آن عقیده ی یک توطئه ی یهودی علیه مغز آقای هارد است. چرا باید این باور ساده به نظر بیاید که غیر یهودیان نادانند و یهودیان انسان های باهوشی هستند.
اگر چه این موضوع خیلی دور از نظر نیست که بگوییم لنین تروتسکی این راه را تا نهایت طی کرد و به اوج قدرت در دولت کمونیست رسید و تروتسکی یک یهودی است. هیچ کس این ادعا را رد نمی کند حتی خود آقای برانستین ( Mr. Braunstain )
اما در ادامه آقای هارد می گوید که منشویک ها ( Mensheviks جناح اقلیت حزب کارگران سوسیال دموکرات ) نیز توسط یهودیان رهبری می شوند این حقیقت در کنار سایر چیزها ارزش بالایی پیدا می کند. تروتسکی تحت رهبری کمونیست ها ( Bolshevik ) هاست و آن ها تحت رهبری منشویک ها ( Menshevik ) هستند و مخالفان با کمونیست در آن ها که لیبر ( Leiber )، مارتو ( Martov ) و دان ( Dan ) بودند همگی یهودیند!
آن گونه که آقای هارد شرح می دهد یک حزب میانه بین این دو حد نهایی وجود دارد. دانشجویان مدرسه نظامی قوی ترین حزب سیاسی شهروندی در روسیه بودند و یا هستند آن ها اکنون مرکز فرماندهی در پاریس تشکیل داده اند. رئیس آن ها وینور ( Vinaver ) یک یهودی است.
طبق بیانات آقای هارد یهودیان سه منشأ اصلی از دید سیاسی در روسیه دارند. سپس او فریاد می زند که ببین چقدر یهودیان اختلاف عقیده دارند! چگونه آن ها بین مردم توطئه می کنند تا آن ها را به جان هم بیندازند؟
از نظر دیگر می توان گفت که ببین چگونه یهودیان هر مرحله از سیاست در روسیه را کنترل می کنند! به نظر نمی رسد سرزمینی باقی مانده باشد که آن ها علاقه مند به ایفای نقش در آن باشند.
چه حقیقتی وجود دارد؟ چه مفهومی به یک ذهن معمولی با فهمیدن این که سه بخش بزرگ روسیه توسط یهودیان رهبری می شود، می رسد؟
این ها تمام اطلاعاتی که یک خواننده ی جویای حقیقت در مقاله ی آقای هارد می یابد نیست. او به ایالات متحده برگشت و سخنرانی های جالبی ایراد کرد.
او می گوید شخصی به نام اُتو کن ( Otto Kahn ) وجود دارد. گاهی اینجاست و گاهی در پاریس در قضایای مهم بین المللی و گاهی نیز در لندن به جانبداری ویژه از اتحاد سران امریکای و انگلیسی. که هیاهوی بزرگی فضای سیاسی اروپا به پا کرد. آقای کن ( Mr. Kahn ) به عنوان یک محافظه کار شناخته شده و این معانی زیادی دارد. مردی که محافظه کار است ولی آن گونه که دیده شده گوشه گیر نیست. بیش تر مردان محافظه کار در امریکا اغلب افرادی افراطی هستند؛ حرکات و روش های آن ها به اعماق موضوعات به حضوصی بر می گردد؛ آن ها معتقد به تغییرات بنیادی ( radicals ) در زمینه ی خود هستند. این مردان که آخرین کنگره ی جمهوری را تحت کنترل داشتند- به عبارت بهتر کنگره اخیر. -، محافظه کاران را با نگرشی اصلاح کردند که به مرزهای گرایشات اقتصادی محدود می شد. اما آن ها رادیکال ترین رادیکال های خودشان هستند. آن ها از مرحله ی قرمز گذشته و به مرحله ی سفید رسیده اند. اگر گذشته ی ذهن آقای کن ( Mr. Kahn ) شناخته می شد، اگر او جدولی از آن چه انجام داده و آن چه برنامه ی آن را دارد، را آشکار می کرد، کلمه ای که نهایت زیرکی او را توصیف می کرد. ممکن بود تا حدودی متفاوت باشد. به هر حال ما این جمله را از آقای هارد داریم " آقای کن وجود دارد"
از طرف دیگر آقای هارد می گوید" رُز پاستوار استوکس ( Rose Pastor Stokes ) وجود دارد. " اما نام موریس هیلکوت ( Morris Hillquit ) را نیز می افزاید که در رده بندی آقای هارد (Mr. Hard) جزء رادیکال ها هستند. و هم چنین هم رده با این ها نام دو غیره یهودی را نیز می برد، اوگن.دی. دبس ( Eugene de. Debs )و بیل هی وود ( Bill Heywood ). و اثبات می کند که این دو رهبر بسیار قدرتمندتر از دو رهبری هستند که در ابتدا نام برده شده اند. دانشجویان آدم های با نفوذ امروزی، که آقای هارد برای مدتی طولانی یکی از آن ها بوده است، این گونه فکر نمی کنند. نه دبِس ( Debs و نه هی وود ( Heywood ) هیچ کدام در طول تمام زندگی شان حتی بخشی از قدرت هوشمنداند که خانم استوکس ( Mrs. Stoks ) و آقای هیلکوت ( Hillquit ) تولید کردند را توصیه نکرده اند.
دبس ( Debs ) و هی وود ( Heywood ) هر دو با دیگران زندگی کردند. برای هر شخص مطلعی، مثل آقای هارد ( Mr. Hard ) در این مقاله، هرگاه گرایشات اجتماعی در ایالات متحده را به خاطر می آورند. همراه با آن اسامی یهودی نیز می آید.
به راستی این بسیار آموزنده است که عبارات محافظه کاری و رادیکال را آقای هارد برای اسامی یهودی به کار برد. برای نشان دادن به خواننده ها که یهودیان اختلافات را در این جا در ایالات متحده رهبری می کنند باید از او قدردانی کرد. اما آقای هارد خسته و دلزده نشده است. "مردی که بیش از بقیه ی مردم کار می کند. مردی که بیش از هر کسی در دولت کار می کند تا کارگران امریکایی را غیر افراطی ( anti- radical ) نگه دارد یک یهودی است ساموئل گمُپرس ( Samuel Gompers )" این حقیقتی است که خواننده آن را در لیست خود ثبت کرده است - کارگر امریکایی به وسیله ی یک یهودی رهبری می شود.-
پس بنابراین " قوی ترین اتحادیه ی کارگری ضد گمپرس ( anti- Gompers ) در کشور - ائتلاف کارگران لباس ( The Amalgamated Clothing Workers ) که به راستی بزرگ و قدرتمند است- توسط یک یهودی رهبری می شود- سیدنی هیلمن ( Sidney Hillman )"
دوباره به مسأله ی روسیه بر می گردیم. هدف هر دو جنبش و جنبش هایی که از آن نشأت می گیرند تحت رهبری یهودیان است. هر تغییری که استفاده شد حقیقتی است که آقای هارد ( Mr. Hard ) آن را گردآوری کرده است با سرشتی که شایسته ی قدردانی است.
و جنبش میانه رو که آقای هارد آن را " آزادیخواه میانه رو ( The Liberal Middle )" می نامد که کاملاً میانه رواند در این مقاله نام هایی از جمله آقای جاستیک برندیس ( Mr. justice Brandeis ) حاج مک ( Judge Mack ) فیلیکس فرانکفورتر ( felix frank furter ) را ارائه می کند. آن ها جوانمردانی هستند که تا روز آتش بس ( Armistice Day ) تلاش می کنند و قصه ی جالبی دارند.
برای داشتن یک برآورد خوب، آقای هارد دو نام دیگر را نیز ارائه می کند بارون گونز برگ ( Baron Gunzberg ) که یک یهودی است و کارمند وفادار سفیر باخمتو ( Bakh metev ) در سفارتخانه ی روسیه است، یک نماینده ی مردمی در رژیم قدیمی اصلاح شده در زمانی که اداره ی اطلاعات روسیه ( Russiam lnformation Bureau ) کسی بود که نوشته های زیادی را در بسیاری از روزنامه های ما فاش کرد و توسط یک یهودی دیگر هدایت می شد. آقای هارد نام او را نیز می برد، نامی آشنا برای خوانندگان روزنامه، آقای اِی، جی سَکَ ( Mr. A. J. Sack ) این به هیچ وجه به معنی یک لیست کامل نیست ولی به راستی تأمل برانگیز است.
هنگامی اهمیت این پوشه ها بیش تر به نظر می رسد که آقای هارد کوشید تا موقعیت های مسخره و بی فایده ی آن را به حداقل برساند. و به نظر می رسد که این پرونده ها به همان دقّتی هستند که مطالعه شده اند چرا که خواننده ی آن ها نه تنها حقایقی را که آقای هارد ( Mr. Hard ) به آن اشاره کرده را می بیند بلکه چیزهای بسیار شگفت انگیز دیگری را نیز خواهند یافت و درخواهند یافت که این پرونده ها صحّت داشته و مشاهدات را توضیح داده است. سایر خواننده ها که مزیت یادگیری تمام آن چه در این پرونده ها آمده است را ندارند و نمی توانند آن چنان که باید بیدار شوند. این پرونده ها باعث ایجاد مسأله ی یهود نشد. نه در این پرونده ها چیز خاصی نوشته شده و نه آقای هارد ( Mr. Hard ) به موردی اشاره کرد و مقاله ( ی مذکور ) توسط مجله ی متروپلیتان ( Metro politan ) به چاپ رسید.
منابع مقاله :
یهود بین الملل نوشته هنری فورد
The International Jew By Aenry Ford
The International Jew و
Henry ford , ALL - Judaan

 



 



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.