وحدت، عامل قطع كننده دست اجانب از كشور

از جمیع طبقات- ایدّهم‌الله تعالی- تقاضا دارم كه با حفظ وحدت كلمه، راه را بر دشمنان اسلام كه دشمن بشریت هستند ببندند، و از خداوند تعالی- جلّت‌عَظَمته- خواستارم كه قطع ریشه اجانب و عمّال خبیث آنان را از ممالك اسلامی و از
دوشنبه، 6 مهر 1394
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
وحدت، عامل قطع كننده دست اجانب از كشور
وحدت، عامل قطع كننده دست اجانب از كشور

 

گردآورنده: موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت




 
از جمیع طبقات- ایدّهم‌الله تعالی- تقاضا دارم كه با حفظ وحدت كلمه، راه را بر دشمنان اسلام كه دشمن بشریت هستند ببندند، و از خداوند تعالی- جلّت‌عَظَمته- خواستارم كه قطع ریشه اجانب و عمّال خبیث آنان را از ممالك اسلامی و از كشور اهل بیت بفرماید. (1)
من بزرگترین پیروزی را آشتی بین دانشگاه و مدارس علمی [حوزه‌های علمی] می‌دانم. اگر ما هیچ پیروزی پیدا نكرده بودیم الّا همین معنا كه بین دانشگاه و طبقه روحانی نزدیك كردیم و تفاهم حاصل شد... و این دست خیانت كه سالهای طولانی جدایی انداخته بود بین این دو طبقه قطع شد و بحمدالله، هم روحانی فهمید كه دانشگاهی آنچه اجانب گفته‌اند نبود و هم طبقه جوان و دانشگاهی فهمیدند كه روحانی آن طور كه برای اینها توصیف كرده بودند نبود. آنها می‌خواستند كه ملت را از هم جدا كنند و تمام هستی ملّت را ببرند و خود ملّت [را] باز به هم ریزند- اختلاف با هم- از مصالحشان غافل باشند. شما ملّت ایران ثابت كردید كه با وحدت كلمه، یدِ اجانب، دست آنها را قطع كردید: دست این شاه ظالم، دست این محمدرضای ظالم را كه می‌خواست تمام هستی ما را به باد فنا بدهد قطع كردید. (2)
امروز ملّت ما مقابل است با قدرت شیطانی بزرگ كه در طول سیصد سال این اجانب بر ما ملّتها، بر ملّتهای مسلمین، بر ملّتهای شرق حكومتهای غیر مشروع كرده‌اند و در طول پنجاه سال هم در حكومت این رضاخان و محمدرضا به این ملت با دست آنها ظلم و خیانت كردند و جنایات آنها اخیراً بالا گرفت. و این جنایات به پشتیبانی از ابرقدرتها، خصوصاً امریكا بود. به طوری كه تحمّل دیگر از این ملّت ما برداشته شد و به اتّكا به خدای كریم و اسلام، با وحدت كلمه نهضت كردند و نظام شاهنشاهی را كه یك نظام پوسیده غیرقانونی بود به هم زدند، و جمهوری اسلامی را در اینجا برقرار كردند. و در این حال كه ما مشغول هستیم برای سازندگی، خرابیهایی كه در طول این تسلّط وحشت‌انگیز اجانب بر ما و تفاله‌های آنها كه در این كشورها حكومت می‌كردند، امروز مواجه شدیم با دولت امریكا. (3)
شما ملاحظه فرمودید كه در این مقدار كه از زمان كه طبقات مختلف با هم ائتلاف كردند- و خدا این ائتلاف را درست كرد- شما ملاحظه كردید كه این ائتلاف و این وحدت كلمه بین جناح معنوی و جناح مادّی، بین علمای اسلام و آن طبقات دیگر- از هر طایفه‌ای باشند- این وحدت كلمه باعث شد كه یك ملّتی قیام كرد؛ و در این وحدت كلمه‌ای كه این ملّت دنبال كرد و قیام كرد تمام ابرقدرتهای عالَم را زمین زد، تمام توپ و تانكها را زمین زد. (4)
شما دیدید آن روزی كه توی خیابانها می‌ریختند- همه‌تان بودید لابد- توی خیابانها می‌ریختند و فریاد «الله اكبر» را بلند می‌كردید، هیچ فكر این بودید كه كسب شما امروز چه جوری است؟ شما كسبها را رها كرده بودید، شما پنج ماه، شش ماه بیشتر كسبها را رها كردید. یك همچو موجودی خدا ساخت. آنی كه حاضر نبود یك روز دكّانش را رها بكند شش ماه رها كرد، نه شش ماه رها كرد و نگران بود، شش ماه رها كرد و عاشقانه رها كرد. این را یك چیز آسانی حساب می‌كنید؟ اینها یك نعمتهایی است، عنایاتی است كه خدای تبارك و تعالی بر شما كرد و این عنایت را، این رحمت را، دو دستی بگیرید نگهش دارید، حفظش كنید. همه با هم برادر، همه فداكار هم باشید و فداكار اسلام باشید. اگر این روحیه محفوظ بماند، این شجاعت محفوظ بماند- و شما آذربایجانیها، مركز شجاعتید- اگر این شجاعت محفوظ بماند و این توجّه به خدا محفوظ بماند و این وحدت كلمه محفوظ بماند دیگر كسی‌ نمی‌تواند، هیچ قدرتی‌ نمی‌تواند شما را عقب بزند و هیچ كسی‌ نمی‌تواند همه دارایی شما را بگیرد و بخورد و ببرد و خیانت به شما بكند. نه دولتی دیگر می‌تواند كه خلاف بكند و نه ارتشی می‌تواند به شما تحمیل بشود و نه ژاندارمری می‌تواند تحمیل بشود و نه هیچ چیز. خودتانید و استقلال، آنها هم از شما هستند، آنها هم قوای شما هستند. (5)
طوماری از اهالی محترم شهرستان قصر شیرین در مورد پشتیبانی از حكومت جناب آقای مهندس بازرگان و جمهوری اسلامی واصل گردید. مراتب تشكر این جانب را به آقایان ابلاغ نمایید و متذكّر شوید كه لازم است این اتّحاد و همبستگی خود را تا پیروزی نهایی بر دشمنان اسلام و رسیدن به همه اهداف عالیه اسلامی حفظ نموده، از تفرقه و اختلاف پرهیز نمایند، و خدای ناكرده مجال فعالیّت مجدّد به دست دشمن ندهند. (6)
الان تمام افكار باید متوجه این معنا باشد كه دست این خائنها را كوتاه كنید؛ این كارهایی كه اینها در اطراف مملكت می‌كنند- با اسمهای مختلف، با بهانه‌های مختلف- اینها را ما باید علاج بكنیم؛ بعد از اینكه این علاج شد، وقت این است كه فروع را ما وارد بشویم و كارهای دیگری را بكنیم. تا ریشه اجنبی در اینجاست و تا ریشه‌های عفونت‌بار رژیم سابق هست و تا رژیم سابق به ریشه‌های فاسد خودش در اینجا هست هیچ كار انقلابی‌ نمی‌توانید بكنید. ما در بین انقلاب هستیم و باید ریشه اینها را از بین ببریم؛ ما نرسیده‌ایم به پیروزی؛ تا اینكه برسیم، بعد از به پیروزی رسیدن، آن مسائل پیش می‌آید. ما الآن در بین راه هستیم، ما الآن در حال مبارزه هستیم و آقایان ملتفت باشند، توجه داشته باشند، اذهان شما را منحرف نكنند به فروع، و به اسم اینكه برای كارگر كار بكنید، برای مدارس چه بكنید. اینها چیزهایی است كه آنها می‌خواهند نشود لكن تقاضایشان این است كه حالا با صورتهای مختلف طرح بكنند كه نگذارند آرامش در ایران پیدا بشود؛ والا ما شروع به خانه سازی می‌خواهیم بكنیم، آنها مانع هستند؛ دولت می‌خواهد كشاورزی را به راه بیندازد، كارخانه‌ها را به راه بیندازد، آنها مانع هستند. این موانع را اوّل از بین ببرید. اوّل باید دشمن را از بین برد، بعد طرحها را داد. من از خدای تبارك و تعالی یاری همه‌ی آقایان را و همه دانشجویان را و همه محترمین بلاد را خواستار هستم؛ و از همه تقاضا دارم كه این تفرقه‌افكنیها را از دست بدهند و نگذارند اشخاصی در بین آنها بیایند و با صورتهای ظاهرالصلاح و با واقعِ توطئه‌گری تفرقه بیندازند. (7)

راهبردهای تصریحی:

1- وحدت از جمله عواملی است كه سبب قطع نفوذ بیگانگان در كشور شده است.
2- حفظ وحدت به منظور قطع كامل دست اجانب و بیگانگان بر همه واجب است.
3- توجه به مسائل فرعی، سبب غفلت از نقشه‌های دشمنان می‌شود.

نكات استنباطی:

1- بزرگترین عامل قطع كننده‌ی دست استعمار و استكبار از كشور بعد از عنایت خداوند، وحدت مردم بود.
2- دشمنان درصددند با ایجاد تفرقه در بین مردم، مانع سازندگی و استقلال كشور و قطع كامل دست آنها از امور كشور شوند.

پی‌نوشت‌ها:

1.صحیفه امام (ره)، ج3، ص 205.
2. صحیفه امام (ره)، ج6، صص 21 و 22.
3. صحیفه امام (ره)، ج11، ص 104.
4. صحیفه امام (ره)، ج6، ص 45.
5. صحیفه امام (ره)، ج8، ص 428.
6. صحیفه امام (ره)، ج6، ص 206.
7. صحیفه امام (ره)، ج8، صص 82 و 83.

منبع مقاله:
گردآوری و تدوین: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، (1390)، سیره‌ی سیاسی حضرت امام خمینی(قدس‌سره)(10)، تهران: مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت، چاپ اول.



 

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط