روغن گل پامچال برای ریزش مو

مزغایای استفاده از روغن گل پامچال برای ریزش مو چیست؟ مواد اولیه که در این روغن باعث درمان این مشکل می‌شوند چه چیزهایی هستند؟ ادامه مطلب را بخوانید تا پاسخ را بدانید.
سه‌شنبه، 25 آبان 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روغن گل پامچال برای ریزش مو
  روغن گل پامچال برای ریزش مو

 

مترجم: سعید علیزاده
منبع:راسخون
 
 

مزغایای استفاده از روغن گل پامچال برای ریزش مو چیست؟ مواد اولیه که در این روغن باعث درمان این مشکل می‌شوند چه چیزهایی هستند؟ ادامه مطلب را بخوانید تا پاسخ را بدانید.
ریزش مو یکی از اصلی‌ترین مشکلات غالب این نسل است. هرچه بیشتر موهای ما در معرض آۀودگی قرار بگیرند، بیشتر ریزش می‌کنند. اشعه ماورا بنفش و تغییر مکرر محصولات مراقبت از مو باعث صدمه زدن بر موها می‌شوند. مردم اقدامات مختلفی را برای مبارزه با ریزش مو انتخاب می‌کنند، که در این میان درمان‌های طبیعی بسیار امن‌تر از درمان‌های شیمیایی در نظر گرفته می‌شوند. روغن‌های گیاهی در صورتی که به طور مرتب بر پوست سر ماساژ داده شوند می‌توانند بر این مشکل غلبه کنند. یکی از این محصولات مفید برای مراقبت از مو، روغن گل پامچال است.
حقایق
گل پامچال تقریبا در هر بخشی از قاره آمریکا رشد می‌کند، اما تا حد زیادی در مناطق بیابانی ایالات متحده، مکزیک و شیلی یافت می‌شود. گیاه در ماه‌های ژوئن تا سپتامبر شکوفه می‌دهد و تمام قسمت‌های این گیاه دارای منافعی هستند. روغن از دانه‌های آن استخراج می‌شود و در مقیاس صنعتی تولید می‌شود. فواید متعددی از این روغن به دلیل ترکیبات موجود در آن وجود دارد. 25% این روغن از دو نوع اسیدهای چرب اساسی، یعنی اسید گاما لینولنیک و اسید لینولئیک تشکیل شده است. اسیدهای چرب موجود در روغن گل پامچال عمدتا آن‌هایی هستند که برای بدن ما ضروری هستند. ترکیب متعادل این اسیدهای چرب نشانگر تمام فواید آن‌ها هستند که جلوگیری از ریزش مو یکی از مهمترین آن‌ها است.
فواید
استفاده از روغن گل پامچال روی پوست سر باعث تغذیه کامل آن می‌گردد. اگر شما از مشکلات خشکی پوست سر مانند شوره سر و پوسته پوسته شدن رنج می‌برید، در این صورت یک ماساژ کامل با این روغن، این مشکلات را از بین می‌برد. از آنجا که این روغن غنی از اسیدهای چرب امگا است، پوست سر را مرطوب کرده و به خوبی آن‌را تغذیه می‌کند. این روغن همچنین در قالب قرص و کپسول در دسترس است. افراد مبتلا به ریزش سنگین مو به دلیل سطح بالای تستوسترون (DHT) تحت تجویز کپسول روغن پامچال قرا می‌گیرند چون آن سطح DHT را در بدن کاهش می‌دهد. DHT ترکیبی است که زمانی که بیش از حد تولید شود باعث ریزش مو و طاسی تدریجی می‌گردد. از آنجا که پوست سر از روغن تغذیه می‌شود، خشکی کاهش می‌یابد و در نتیجه شوره سر و پوسته پوسته شدن ناپدید می‌گردد.
افرادی که تحت ریزش شدید مو هستند باید شروع به مالش روغن گل پامچال کنند تا از آسیب‌های ناشی بهبود یابند. روغن را با استفاده از انگشتان در ریشه‌ موها بمالید و ماساژ دهید. موهای خود را به طور کامل با حوله گرم بپوشانید تا روغن به طور کامل جذب شود. همچنین می‌توانید برای به دست آوردن حداکثر منافع روغن را اجازه دهید در طول شب روی موها بماند. پزشک‌ها همچنین پیشنهاد می‌کنند این روغن را مصرف کنید تا بدن به صورت داخلی این مواد مغذی را دریافت کند. روغن گل پامچال هنگامی که با روغن کرچک ماساژ داده شود، باعث بهبود رشد مجدد مو می‌گردد. باید کمی صبور باشید تا نتایج مثبتی حاصل شود. همچنین می‌توانید یک بطری ترکیب خانگی از جوجوبا، بذر کتان، ریحان، دم اسبی، بابا آدم و روغن گل پامچال درست کنید. تمامی این روغن‌های گیاهی حاوی مواد تشکیل دهنده‌ای هستند که روند رشد مو را تحکیم می‌کنند. محصولات را می‌توان از هر نوع فروشگاه گیاهی خریداری کرد.
روغن گل پامچال برای درمان بیماری‌های مختلف بدن نیز مانند تصلب شرایین، دیابت، فشار خون بالا و بیماری انسداد مزمن ریوی (COPD) استفاده می‌شود. همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی و التهاب نیز استفاده می‌گردد. همچنین برای تحریک زایمان در زنان باردار و بهبود باروری نیز استفاده می‌شود. اگر از هرنوع مشکلات مربوط به مو رنج می‌برید، این روغن را امتحان کنید و بر تفاوت‌ها توجه داشته باشید. باید این روغن را یک روز در میان اعمال کنید تا نتایج سریع حاصل شود. با این حال، میزان دوز تجویز شده توسط پزشک برای کپسول روغن را مصرف کنید.
سلب مسئولیت: مطالب ذکر شده در این مقاله صرفا جهت آموزش هستند و نمی‌توانند جایگزینی برای توصیه‌های پزشک متخصص باشند.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.