روش های طبیعی برای بهبود سیستم ایمنی بدن

با آلودگی روز افزون و گونه های جدید عوامل بیماری زا با گذشت هر ثانیه، مهم ترین سلاح برای زنده ماندن، بقای سیستم ایمنی می باشد. در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با بهبود سیستم ایمنی بدن ذکر خواهیم کرد.
چهارشنبه، 17 آذر 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
روش های طبیعی برای بهبود سیستم ایمنی بدن
  روش های طبیعی برای بهبود سیستم ایمنی بدن

 

مترجم: سهیلا حاجی‌‌‌‌‌‌‌ زاده
منبع:راسخون

 

با آلودگی روز افزون و گونه های جدید عوامل بیماری زا با گذشت هر ثانیه، مهم ترین سلاح برای زنده ماندن، بقای سیستم ایمنی می باشد. در این مقاله اطلاعاتی را در رابطه با بهبود سیستم ایمنی بدن ذکر خواهیم کرد.
سیستم ایمنی شبکه ای از سازمان های پیچیده بوده که نیازمند کار در یک محیط هماهنگ می باشند. اگر هر کدام از سازمان ها دچار اختلال شوند و یا کار خود را به درستی انجام ندهند، باعث بروز عوامل ناخوشایندی می گردد. بنابراین جهت اجتناب از انواع مختلف بیماری های مختلف نیازمند تقویت سیستم ایمنی خود هستیم.
روش های طبیعی برای تقویت سیستم ایمنی بدن
مهم ترین الزامات برای سیستم ایمنی سالم، خواب کافی می باشد. اگرچه مدت زمان استاندارد برای خواب سالم و کافی 7 تا 9 ساعت می باشد، اما ممکن است این زمان در میان افراد مختلف، متفاوت می باشد. در صورتی که بعد از حتی 6 ساعت خواب احساس شادابی و سرحالی داشته باشید، پس این زمان برای خواب شما کافی است. خواب مزایای بسیار زیادی داشته و باعث بهبود خلق و خو، افزایش سطح آگاهی، افزایش سطوح انرژی، پوست سالم و کنترل وزن می گردد.
نوشیدن مقدار زیاد آب نیز به همان اندازه مهم می باشد. آب یک عامل سم زدایی ارزان و طبیعی بوده که به زدودن سموم از بدن کمک کرده و بنابراین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.
یک رژیم غذایی متعادل، به ویژه رژیمی که دارای میوه ها و سبزیجات خام زیاد بوده نیز به همان اندازه مهم می باشد. این غذاها حاوی انتی اکسیدان، ویتامین، مواد معدنی، فیبر و آنزیم ها می باشد و دارای مزایای بی شماری می باشد. گنجاندن همه ی انواع غذاها به حفظ تعادل مواد معدنی مورد نیاز بدن کمک می کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می گردد.
جهت بهبود سیستم ایمنی بدن، نباید تاثیر ورزش را نادیده گرفت. یک جلسه دویدن در صبح و پیاده روی در شب نیاز می باشد.
مهم ترین ویتامین ها برای سلامت سیستم ایمنی شامل ویتامین A، C، E و ویتامین های B می باشد. بهترین روش به دست آوردن این ویتامین ها از منابع غذایی طبیعی می باشد. با این حال، برای برخی از مردم، استفاده از مکمل ها توصیه می شود.
از شیرین کننده های عاری از قند مانند اگاو و استویا استفاده کنید. استفاده از الکل و محصولات مبتنی بر کافئین را محدود کنید.
مطالعات مختلف بیانگر این واقعیت است که تنش اثر مهمی بر سیستم ایمنی و ابتلا به بیماری می گذارد. یکی از مهم ترین اثرات آن ها، تحریک مواد شیمیایی مانند آدرنالین در بدن می باشد و چنین مواد شیمیایی به عنوان متوقف کننده ی سیستم ایمنی شناخته می شوند و باعث می شود که فرد نسبت به عفونت یا توسعه ی بیماری ها آسیب پذیرتر باشد. برای پایین آوردن استرس و تقویت سیستم ایمنی از ورزش های تنفسی، یوگا و هیپنوتیزم استفاده کنید.

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.