بي توجهي به اختلالات روحي و رواني در سنين اوليه کودکي

محققان دريافتند به اختلالات روحي و رواني در سنين اوليه کودکي اغلب توجهي نمي شود. به گزارش سلامت نيوز به نقل از خبرگزاري آلمان، 14 تا 25 درصد از کل کودکان در سنين اوليه زندگي خود اختلالات روحي و رواني مهمي را نشان ميدهند که اين اختلالات اغلب ناديده گرفته مي شود و يا بيماري آنها درست تشخيص داده نمي شود و نيازمند درمان ديده نمي شوند.
پنجشنبه، 17 بهمن 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بي توجهي به اختلالات روحي و رواني در سنين اوليه کودکي
بي توجهي به اختلالات روحي و رواني در سنين اوليه کودکي
بي توجهي به اختلالات روحي و رواني در سنين اوليه کودکي

محققان دريافتند به اختلالات روحي و رواني در سنين اوليه کودکي اغلب توجهي نمي شود.
به گزارش سلامت نيوز به نقل از خبرگزاري آلمان، 14 تا 25 درصد از کل کودکان در سنين اوليه زندگي خود اختلالات روحي و رواني مهمي را نشان ميدهند که اين اختلالات اغلب ناديده گرفته مي شود و يا بيماري آنها درست تشخيص داده نمي شود و نيازمند درمان ديده نمي شوند.
بنابراين گزارش؛ به گفته محققان حالات بروز اختلالات رواني در کودکان متفاوت از بزرگسالان است .
از جمله علائم بروز اختلالت روحي سنين اوليه کودکي مي توان به عکس العمل ها و واکنش هاي منفي و غمگيني و ناراحتي طولاني، ترس بيش از حد از جدايي، اختلال ترس بيمارگونه به ويژه در محيط هاي اجتماعي،افسردگي و اختلال در عملکرد احساسات کودک، مشکلات تغذيه اي و اختلال در هنگام خواب ، عدم تمرکز و اختلال در رفتار اجتماعي، اشاره کرد.
همچنين به همين دليل تشخيص دقيق و درست از جمله توجه به واکنش هاي دروني و رفتاري و تست هوش و معاينه بدني براي تشخيص دقيق و درست اين اختلالت روحي رواني در کودکان لازم و ضروري است .
براساس اين گزارش براساس نوع اختلال موجود امروزه امکانات درماني موثري وجود دارد مشاوره و توجيه ، مادر، کودک درماني، تمرين هاي مخصوص والدين و روش هاي مختلف روان درماني در کنار گفتار درماني، رفتار درماني، فيزيوتراپي مي تواند به درمان اين اختلال در کودکان کمک کند و اغلب روش هاي درماني در اين زمينه سرپايي صورت مي گيرد و نيازي به بستري شدن کودک نيست در موارد سخت نيز مکان هاي خاص يا کلينيک هاي روزانه براي حضور مادر و کودک در کنار هم هنگام درمان نياز است.
http://www.salamatnews.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.