چگونگی افزایش سطوح آلبومین

آیا نتایج آزمایشات‌تان نشان می‌دهد که از سطوح آلبومین پایینی در بدن برخوردارید؟ اگر بله، پس بایستی به دنبال راه‌های افزایش سطوح آلبومین باشید. این مقاله را خوانده تا اطلاع یابید سطوح پایین آلبومین نشان دهنده‌ی
شنبه، 6 خرداد 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چگونگی افزایش سطوح آلبومین
چگونگی افزایش سطوح آلبومین

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع:راسخون
 

آیا نتایج آزمایشات‌تان نشان می‌دهد که از سطوح آلبومین پایینی در بدن برخوردارید؟ اگر بله، پس بایستی به دنبال راه‌های افزایش سطوح آلبومین باشید. این مقاله را خوانده تا اطلاع یابید سطوح پایین آلبومین نشان دهنده‌ی چیست و چگونه می‌توانید بر این وضعیت غلبه کنید.
آلبومین یکی از پروتئینهای ضروری در بدن است که به حفظ فشار اسمزی در بدن کمک کرده و به توزیع مواد ضروری مانند داروها و هورمونها از طریق خون به سراسر بدن کمک می‌کند. این پروتئین توسط کبد تولید شده و همچنین نقش بسیار مهمی در انتقال اسیدهای چرب ضروری از سلولهای چربی به سلولهای ماهیچه‌ای ایفاء می‌کند. به دلیل همین ویژگی‌ها است که وجود آلبومین در بدن انسان بسیار اهمیت دارد. سطوح پایین آلبومین می‌تواند همچنین نشان دهنده‌ی وجود مشکلات نهفته برای سلامتی مانند مشکلات کلیوی، بیماریهای کبدی و یا بیماری کرون باشد. پزشکتان معمولاً به شما توصیه می‌کند که تحت آزمایش سرم آلبومین قرار گرفته تا مشخص شود دچار علائم و نشانه‌های عوارض فوق‌الذکر شده‌اید و یا خیر. به عبارت ساده، سطوح پایین آلبومین همچنین می‌تواند نشانه‌ی یک رژیم غذایی کم پروتئینه باشد به این دلیل که آلبومین خود نوعی پروتئین است. تصور می‌کنم که در شما سطوح پایین آلبومین تشخیص داده شده و به همین دلیل است که به دنبال راه‌های افزایش سطوح آن می‌باشید.
رژیم غذایی و مکملهایی جهت افزایش سطوح آلبومین
خوب بایستی گفت که محدوده طبیعی آلبومین در بدن بین 4ر3 تا 4ر5 گرم در دسی لیتر (g/dl) است. با این حال، در صورتی که این اواخر تحت عمل جراحی قرار گرفته باشید، و یا عمل جراحی کاهش وزن انجام داده باشید، آنگاه احتمال دارد سطوح آلبومین پایین‌تر از حد طبیعی و نرمال رسیده باشند. برای شما اهمیت دارد که این محدوده‌ی طبیعی را حفظ کنید به این دلیل که وجود بیش از حد آلبومین نیز برای بدن شما مضر خواهد بود. از سوی دیگر، سطوح پایین آن ممکن است توانایی بدن در بهبودی را تحت تأثیر قرار دهد، به این دلیل که آلبومین دارای خواص انعقاد کنندگی بوده که به منعقد ساختن عناصر پلاسمای خون کمک کرده و از نشت مایع به بیرون جلوگیری می‌کند. سطوح آلبومین می‌تواند از طریق رژیم غذایی و مکمل به طور مؤثری افزایش یابد. بایستی به منظور افزایش سطوح پروتئین در بدن از یک رژیم غذایی حاوی مواد غذایی سرشار از پروتئین، خصوصاً مواد غذایی سرشار از آلبومین مانند سفیده تخم مرغ و دانه شاهدانه پیروی نمود. مصرف شیر فراوان، خامه، و سایر محصولات لبنی همراه با کربوهیدراتها ثابت شده که در این امر مفید خواهد بود.
چنانچه سطوح آلبومین شما پایین است، در این صورت نیاز به یک برنامه ریزی خوب در خصوص پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارید که بایستی به طور مرتب این مواد غذایی مصرف شوند. چنانچه علت آلبومین کاهش یافته در شما، نوعی بیماری است که در آن کبد شما قادر به تولید مقدار کافی از این پروتئین محلول در آب نیست، در این صورت، لازم است که در این خصوص با یک متخصص تغذیه مشورت کرده و اطمینان حاصل کنید که مواد غذایی مناسب و درستی استفاده می‌کنید. متوجه باشید که نیاز پروتئین برای هر فردی بسته به وزن، قد و وضعیت سلامتی متفاوت است. متخصص تغذیه در واقع تمامی این فاکتورها را مورد ارزیابی قرار داده و یک رژیم غذایی به خوبی برنامه ریزی شده را برای شما تدوین می‌کند.
گرچه، پیروی از یک رژیم غذایی درست در واقع به افزایش تدریجی سطوح پروتئین کمک می‌کند، اما نتایج آن فوری نخواهد بود. چنانچه وضعیت سلامت شما افزایش فوری سطوح آلبومین را می‌طلبد، آنگاه ممکن است مجبور شوید از مکملهای حاوی این پروتئین مصرف کنید. در بسیاری اوقات، پزشک همچنین تزریق این پروتئین را برای شما تجویز خواهد کرد. در صورت داشتن مشکلات کبدی مانند هپاتیت یا سیروز، ممکن است به منظور تأمین مقدار مورد نیاز آلبومین در خون، نیاز به انتقال خون باشد. غیر از آن پزشک شما ممکن است همچنین داروهای خاصی مانند آندروژن و استروئیدهای آنابولیک را تجویز کرده که می‌توانند سطح آلبومین در بدن را افزایش دهند. با این وجود، مقدار دقیق مورد نیاز در واقع به علت زمینه‌ایِ پایین بودن سطوح آن بستگی دارد که می‌تواند تنها تحت مشاوره‌ی پزشکی حاذق تشخیص داده شود.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.