فواید شگفت انگیز خردل زرد برای سلامتی

خردل زرد اگرچه نسبت به همتایان خوشمزه خود کمتر شناخته شده است ولی، فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد. خردل زرد نه تنها می‌تواند عطر و طعم عالی به غذاهای شما بدهد بلکه همچنین سرشار از فواید مختلفی
يکشنبه، 19 شهريور 1396
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
فواید شگفت انگیز خردل زرد برای سلامتی
فواید شگفت انگیز خردل زرد برای سلامتی

مترجم: امین حسین پور
منبع:راسخون
 

خردل زرد اگرچه نسبت به همتایان خوشمزه خود کمتر شناخته شده است ولی، فواید شگفت انگیزی برای سلامتی دارد. خردل زرد نه تنها می‌تواند عطر و طعم عالی به غذاهای شما بدهد بلکه همچنین سرشار از فواید مختلفی است که ممکن است از آن‌ها بی‌خبر باشید. سه نوع خردل سفید، سیاه و قهوه‌ای تیره وجود دارد. خردل سفید که در واقع زرد رنگ است عمدتاً با نام خردل زرد آمریکایی شناخته شده و مصرف می‌شود. در اینجا به بحث درباره خواص مختلف خردل زرد خواهیم پرداخت. از خردل چه به صورت دانه، کامل یا خرد شده یا چه به صورت سُس استفاده کنید، مطمئناً خواهید توانست از فواید آن بهره‌مند شوید. در جدول زیر مواد مغذی موجود در یک قاشق چایخوری خردل نشان داده می‌شود.
مواد مغذی یک قاشق چایخوری خردل زرد
کالری 15
کربوهیدرات 1.1 گرم
فیبر تغذیه‌ای 0.5 گرم
چربی 0.9 گرم
اسید‌های چرب امگا 3 87.1 میلی گرم
اسید‌های چرب امگا 6 84.2 میلی گرم
کلسیم 16.9 میلی گرم
آهن 0.3 میلی گرم
منیزیم 9.7 میلی گرم
فسفر 27.3 میلی گرم
پتاسیم 22.2 میلی گرم
روی 0.2 میلی گرم
منگنز 0.1 میلی گرم
سلنیوم 4.3 میکرو گرم
فواید خردل زرد برای سلامتی

پیشگیری از بروز سرطان دستگاه گوارش

دانه خردل حاوی ترکیبات مغذی است که می‌تواند به کاهش خطر بروز سرطان دستگاه گوارش کمک کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این ترکیبات رشد سلول‌های سرطانی موجود را محدود کرده و مانع افزایش رشد چنین سلول‌هایی می‌شود.

پیشگیری از بروز آرتریت روماتوئید

یکی از فواید اصلی خردل آن است که سرشار از سلنیوم و منیزیم می‌باشد. این مواد مغذی شیوع آرتریت روماتوئید و شدت آسم را به خاطر خواص ضد التهابی خود کاهش می‌دهد. محتویات منیزیم موجود در دانه خردل به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

کاهش حملات میگرن

خردل همچنین می‌تواند حملات میگرن را کاهش دهد، مانع بروز بیماری‌های قلبی شود و برخی علائم دردناک یائسگی را از بین ببرد.

پیشگیری از بروز آلزایمر

ترکیبات ضد التهابی موجود در خردل زرد طبق گفته برخی محققان می‌تواند از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری کند. دانه خردل سرشار از آنتی اکسیدان است و دارای خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی کننده است که مصرف آن را برای بدن بسیار مفید می‌سازد.

افزایش سرعت متابولیسم

کسانی که نگران وزن خود هستند می‌توانند از خردل به خاطر محتویات کربوهیدرات و قند و کالری پایین آن به جای سُس کچاپ و مایونز استفاده کنند.

سرشار از مواد مغذی ضروری

چنانکه گفته شد خردل زرد منبع غنی از اسید‌های چرب امگا 3، منیزیم، سلنیوم و روی است. بدین ترتیب، خردل منبع ارزشمندی از مواد مغذی مختلف است که برای سلامت و عملکرد درست بدن لازم می‌باشد.
توجه داشته باشید خردل ماده غذایی با طبع گرم است و ممکن است سطح حرارت بدن را افزایش دهد و باید از مصرف زیاد آن خودداری شود. مورد دیگری که باید بدان توجه داشته باشید محتویات سدیم زیاد موجود در سُس‌های خردل صنعتی است. توصیه می‌شود خودتان سُس خردل درست کنید.
 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.