دستگاه بیت کوین ماینینگ چگونه کار می کند؟-بخش دوم

ماینینگ بیت کوین می‌تواند هم سرگرم‌کننده و هم سود آور باشد و در واقع بسیار ساده‌تر کردن از آن است که شما می‌توانید فکر کنید. در اینجا شرح می‌دهیم که چگونه ماینینگ با استفاده از GPU و یک برنامه به نام CGMiner صورت می گیرد. یعنی شما نیاز به سخت افزارهای متعدد ماینینگ نخواهید داشت و یک GPU می تواند به عنوان سخت افزار ماینینگ عمل کند.
پنجشنبه، 20 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
دستگاه بیت کوین ماینینگ چگونه کار می کند؟-بخش دوم
ماینینگ بیت کوین می‌تواند هم سرگرم‌کننده و هم سود آور باشد و در واقع بسیار ساده‌تر کردن از آن است که شما می‌توانید فکر کنید. در اینجا شرح می‌دهیم که چگونه ماینینگ با استفاده از GPU و یک برنامه به نام CGMiner  صورت می گیرد. یعنی شما نیاز به سخت افزارهای متعدد ماینینگ نخواهید داشت و یک GPU می تواند به عنوان سخت افزار ماینینگ عمل کند.

 

سخت‌افزار مورد نیاز برای ماینینگ

کارت‌های ویدئویی AMD Radeon  بهترین گزینه برای استخراج بیت کوین هستند. قابل توجه است که کارت‌های Nvidia در مقایسه با کارت‌های AMD  ، در این زمینه به خوبی عمل نمی‌کنند. اگر در حال حاضر کارتAMD Radeon  دارید یا کارت ویدئویی جدیدتری نصب کرده اید، می توانید ماینینگ بیتکوین را آغاز کنید.

اگر در حال حاضر سخت‌افزار قدرتمندی برای این کار ندارید ، می‌توانید با استفاده از NiceHash که ارزهای دیجیتالی دیگر را در اختیار دارد، بیت کوین به دست آورید اما باید هزینه آن را پرداخت کنید.

 

چرا برای ماینینگ از GPU استفاده می شود؟

GPUها خیلی بهتر از CPU ها هستند به خصوص زمانی که برای ماهیت بیتکوین طراحی شده باشند. ترسیم گرافیک نیاز به مقدار زیادی از محاسبات ریاضی دارد که GPUها به طور خاص برای انجام آن طراحی شده‌اند.

از آنجا که استخراج بیتکوین نیازمند محاسبات ریاضی است برای این منظور GPUها به خوبی کار می‌کند. در حالی که CPU ها نیز می‌توانند برای تولید هش ها مورد استفاده قرار گیرند اما نمی توانند به اندازه یک GPU موثر باشند. یک CPU مانند یک گروه کوچک از افراد بسیار باهوش است که می‌توانند به سرعت هر کاری که از آن‌ها خواسته می‌شود را انجام دهند. مثل یک گروه بزرگ از افراد گنگ است که به خودی خود خیلی سریع یا باهوش نیستند اما می‌توان به آن‌ها یاد داد که کارهای تکراری انجام دهند و آن‌ها به عنوان یک گروه می‌توانند به خاطر تعداد محضشان مفیدتر باشند.


مراحل آغاز ماینینگ بیت کوین

1.    یک کیف پول بیت کوین آنلاین ایجاد کنید
قبل از شروع استخراج بیت کوین ، باید یک کیف پول آنلاین بسازید که برای دریافت و ذخیره بیتکوین ها استفاده می شود. چندین مکان برای ایجاد کیف پول های آنلاین وجود دارد. بلاکچین به شما امکان می دهد یک کیف پول رایگان و امن ایجاد کنید که بسیاری از ویژگی های مفید را فراهم می کند.
 
بلاکچین ها زمانی که نیاز به بازیابی دسترسی به کیف پول خود را داشته باشید، یک رمز عبور و گذرواژه را برای شما ایجاد خواهد کرد. مهم است که از یک گذرواژه امن برای کیف پول استفاده کنید. در صورتی که کسی به کیف پول شما دسترسی پیدا کند، می‌تواند به سرعت تمام بیت کوین های درون آن را بدزدد.
 
2.    آدرس کیف پول بیت کوین خود را پیدا کنید
پس از ایجاد حساب و ورود به سیستم، با استفاده از شناسه و رمز عبور وارد کیف پول خود شوید. آدرس کیف پول را می توان در برگه خانه اصلی کیف پول یافت. آدرس شامل 27-34 کاراکتر عددی است. این آدرس چیزی است که شما به مردم ارائه می دهید تا بتوانند با استفاده از بیت کوین به شما پول پرداخت کنند.
 
3.    پیوستن به گروه ماینینگ بیت کوین
استخراج بیت کوین تنها به مقدار باور نکردنی قدرت پردازش نیاز دارد که اغلب مردم به آن دسترسی ندارند. هر ماینری که به استخر می‌پیوندد، در مقابل کاری که انجام می دهد، سهام به دست می‌آورد. هر بار که استخر یک بلوک ارزش ۱۲.۵ بیتکوین پیدا می‌کند، بیتکوین های بدست‌آمده در میان کاربران موجود در استخر براساس تعداد سهام‌هایی که در این مرحله به دست آورده اند تقسیم می شوند.

تعداد زیادی از استخرهای ماینینگ وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها ملحق شوید، هر استخر مزایا و معایب خود را دارد. همانطور که بیشتر در مورد بیتکوین یاد می‌گیرید، می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام استخر برای شما بهتر است. توصیه ما به شماAntPool  است چون ویژگی‌های عالی دارد و استفاده از آن بسیار ساده است.
 
4.    ایجاد یک حساب کاربری در AntPool
اولین گام در پیوستن به استخر AntPool ثبت نام برای یک حساب جدید است.
 
5.    یک زیر حساب ایجاد کنید
پس از ثبت نام در  AntPool، شما باید یک زیر حساب کاربری ایجاد کنید و آن را به یک کیف پول بیتکوین مرتبط کنید. پس از ورود به سیستم روی تنظیمات کلیک کنید تا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید. پس از ایجاد زیر حساب ، روی لینک ویرایش کلیک کنید تا آدرس کیف پول بیتکوین خود را اضافه کنید. تغییرات در حساب شما باید با پاسخ به ایمیل ارسال شده از AntPool تایید شود.
 
6.    ایجاد یک کارگر
سپس باید یک کارگر را راه‌اندازی کنید، روی تب داشبورد و سپس کارگران کلیک کنید. برای هر نسخه از CGMiner  که می‌خواهید اجرا کنید به یک حساب کارگر نیاز خواهید داشت.
 
7.    دانلود و پیکربندی CGMiner
در این مرحله شما باید یک کیف پول بیت کوین داشته باشید که با کارگر AntPool مرتبط است. این به این معنی است که شما آماده شروع ماینینگ بیتکوین هستید.CGMiner یک برنامه استخراج بیتکوین GPU / FPGA است که در C نوشته شده است. این برنامه با هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس سازگار است. از جمله ویژگی های عالی CGMiner پشتیبانی از اورکلاک، نظارت سخت افزاری، کنترل سرعت فن و همچنین قابلیت های رابط کاربری از راه دور می باشد. CGMiner نسخه 3.7.2 آخرین نسخه با پشتیبانی از GPU است و نسخه های بعد از 3.7.2 GPU ها را پشتیبانی نمی کنند.

8.    محتویات فایل زیپ را استخراج کنید
در داخل فایل زیپ یک پوشه به نام cgminer-3.7.2-windows پیدا خواهید کرد. این پوشه را به درایو C انتقال دهید و آن را به cgminer تغییر نام دهید. شما باید با یک پوشه به نام c: \ cgminer کار را به پایان برسانید.
 
9.    فایل CGMiner.conf را ویرایش کنید
لانه شما نیاز به وارد کردن تنظیمات استخر به فایل cgminer.conf موجود در داخل پوشه c: \ cgminer  دارد که از آن فایل ها را استخراج کرده اید. فایل موجود cgminer.conf را ویرایش کنید و بخش استخر را تغییر دهید همانطور که در زیر نشان داده شده است. Subaccount.worker را با نام حساب کاربری زیر و کارگر ایجاد شده و در داشبورد AntPool جایگزین کنید.
 
10.    راه اندازی CGMiner
هنگامی که فایل پیکربندی اصلاح شد، شما آماده شروع ماینینگ بیتکوین با استفاده از CGMiner هستید. برای شروع ماینینگ دوبار روی cgminer.exe کلیک کنید. اگر پیکربندی شما درست باشد 
هر یک از GPU های شناسایی شده توسط CGMiner در قسمت دوم به طور خلاصه قرار می گیرند. نرخ هش فعلی برای هر کارت به صورت مگا هش ها در هر ثانیه نمایش داده می شود.

11.    عیب یابی CGMiner
اگر شما قادر به گرفتن CGMiner نیستید، مواردی است که باید ابتدا بررسی کنید.
آخرین نسخه از درایور کارت گرافیک را نصب کنید. 
سعی کنید به طور مستقیم از خط فرمان برای راه اندازی cgminer استفاده کنید.
دوبار نام کارگر وارد شده در فایل cgminer.conf را بررسی کنید.

12.    چک کردن آمار کارگران در استخر 
هنگامی که CGMiner شروع به استخراج بیتکوین می کند، می توانید وضعیت کارگر را در رابط وب سایت ماینینگ معدن بررسی کنید. اکثر استخرها قبل از اینکه آمار برای کارگر را به صورت آنلاین نمایش دهند. بین 5 تا 15 دقیقه در هر جایی ممکن است قرار گیرند.

اگر وضعیت یک ماینر در حال اجرا را نمی بینید ، تنظیمات نام کاربری و تنظیمات فایل پیکربندی CGMiner  را بررسی کنید.
 
13.    حرکت به جلو با ماینینگ بیتکوین
ماینینگ بیتکوین ها خود یک راه عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارز دیجیتالی است. شما ممکن است متوجه شوید که از معادن به اندازه کافی لذت می برید تا به یک علاقه مندان به سرسخت تبدیل شوید و از سخت افزار ماینینگ مانند ASIC طراحی شده توسط Bitmain استفاده کنید.

منبع: toughnickel.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.