انتخاب بهترین سکوی ارتعاشی برای ورزش

تولید کنندگان سکوهای لرزشی ادعا می‌کنند که فقط 10 دقیقه ورزش بر روی سکوی ارتعاشی معادل یک ساعت تمرین بدن سازی است. بنابراین، اگر می‌خواهید این دستگاه را خریداری کنید، برخی از نکات گفته شده در این مقاله را دنبال کنید و حداکثر مزایای این دستگاه لرزش بدن را به دست آورید.
دوشنبه، 6 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
انتخاب بهترین سکوی ارتعاشی برای ورزش
ارزش پول
شما می‌توانید یک دستگاه لرزش قابل حمل مناسب را با قیمتی حدود 300 تا 1000 دلار به دست آورید، در حالی که یک دستگاه نوسانی خوب در حدود 1500 تا 2500 دلار قیمت دارد.
 
یک دستگاه لرزش کل بدن یکی از مؤثرترین تجهیزات تناسب اندام موجود در بازار است که مزیت خود را به کل بدن می‌بخشد. چنین دستگاهی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند بلکه با سرعتِ بسیار زیادِ انقباض و شل شدن عضلات، عضلات را سفت و تقویت می‌کند. این امر گردش خون را بهبود می‌بخشد، و همچنین به تسکین درد و سایر ناراحتی‌ها کمک می‌کند. اما انتخاب سکوی لرزش مناسب برای به دست آوردن حداکثر منافع بسیار مهم است. مارک‌های مختلفی در بازار وجود دارد که انتخاب تجهیزات مناسب را دشوار می‌کند. بنابراین، در این جا چند نکته مهم وجود دارد که باید هنگام خرید یک سکوی لرزش، در نظر داشته باشید.
 

راهنمای خرید سکوی ارتعاشی

فضای موجود
مهم‌ترین چیزی که باید در نظر بگیرید اندازه سکوی ارتعاشی است. این اساساً برای وضعیت‌های ایستاده مختلفی که کل بدن را ورزش می‌دهند استفاده می‌شود. اما می توان از آن برای انجام بسیاری از تمرینات دیگر نیز استفاده کرد، مانند خیز، شنای روی زمین و غیره. معمولاً این ماشین‌ها نسبتاً سبک هستند اما اگر بالای 200 پوند وزن داشته باشید، به دستگاه ارتعاشی سنگین‌تری نیاز خواهید داشت که بیشتر در سالن‌های ژیمناستیک و بدنسازی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
 
نوع
به طور کلی، سه نوع دستگاه ویبره وجود دارد: دستگاه نوسانی، سه‌گانه و لرزش افقی.
 
نوسانی: این ماشین‌ها از نظر کارآیی و راحتی بهترین هستند و برای افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند و بدن خود را سفت و قوی کنند، مناسب هستند.
 
سه‌گانه: این ماشین‌ها به صورت عمودی و همچنین به صورت افقی ارتعاش می‌کنند. اما پایه یا سکو پایدار است. آنها سریع‌تر از دستگاه‌های نوسان کننده هستند و از این رو برای افرادی که به دنبال به دست آوردن توده عضلانی و سفت و قوی کردن بدن خود هستند، بهتر هستند.
 
افقی: سکوی موجود در این ماشین‌ها به صورت افقی ارتعاش می‌کند. این ماشین‌ها به اندازه دو دستگاه دیگر محبوب نیستند.
 
پشتیبانی و آموزش تولید کننده
این می‌تواند برای مشتری مفید باشد که آموزش‌های ارائه شده توسط سازنده را پشت سر بگذارد. دستگاه لرزش کل بدن یکی از مؤثرترین تجهیزات تناسب اندام موجود در بازار است بسیاری از ماشین‌ها دارای برنامه‌های آموزشی داخلی هستند و به انجام صحیح تمرینات روی صفحه لرزش کمک می‌کنند. برنامه آموزشی شامل تمرینات ساده، پوستر و فیلم است که توسط یک مبتدی به راحتی قابل پیگیری هستند.
 
قیمت
از آن جا که این فناوری مؤثر است و متعاقباً محبوبیت پیدا می‌کند، قیمت‌های آن نیز بالا می‌رود. آنها می‌توانند در مقایسه با تردمیل کمی گران باشند، اما کارآیی آنها باعث می‌شود ارزش این گران‌تر بودن را داشته باشند.
 
کیفیت
به هیچ وجه سر کیفیت مصالحه نکنید. همیشه اطمینان حاصل کنید که دستگاه تمام الزامات و استانداردهای شما را برآورده می‌کند. دستگاه را روشن کنید و بررسی کنید که آیا سر و صدا ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید روی دستگاه بایستید و بررسی کنید که آیا احساس راحتی دارد. ویژگی‌های گارانتی و ایمنی ارائه شده توسط سازنده را بررسی کنید. بهتر است قبل از تصمیم گیری، عملکرد تجهیزات را درک کنید.
 
قبل از استفاده از این تجهیزات جدید ورزشی، با پزشک خود مشورت کنید. زنان باردار و افرادی که اخیراً دچار آسیب دیدگی استخوانی شده‌اند، باید از استفاده از این تجهیزات خودداری کنند.
 

مزایای استفاده از یک دستگاه ورزش ارتعاشی

تقویت و سفت کردن عضلات یکی از مزایای فراوانی است که از یک دستگاه ورزش لرزشی حاصل می‌شود. این فواید یک سری مزایای دیگر نیز به دنبال دارد که می‌تواند به فرد در بهبود سلامتی خود و سالم ماندن کمک کند.
 
دستگاه لرزشی جزو آخرین تجهیزات ورزشی است که طوفانی در دنیای تناسب اندام به پا کرده است. تولید کنندگان این ماشین‌ها قول عظیمی از مزایایی را می‌دهند مبنی بر این که با استفاده از آن ماشین‌ها فرد می‌تواند سلامت خود را بهبود ببخشد و جسمی با تناژ پیدا کند. این دستگاه دارای صفحه لرزشی است که به سوزاندن بیش از 170 کالری تنها در 5 دقیقه کمک می‌کند. فرد مجبور است روی صفحه لرزش بایستد و مجبور شود که یک سری نکات ایستاده ماندن را انجام دهد. به دلیل لرزش، افزایش انقباض عضلات وجود دارد که تعادل و قدرت عضلات را بهبود می‌بخشد. همچنین گردش خون را بهبود می‌بخشد، که می‌تواند به جلوگیری از عوارض دیگر سلامتی مانند مشکلات قلبی و غیره کمک کند.
 

مزایای دستگاه لرزشی

این دستگاه لرزش کل بدن (WBV) در سراسر جهان پذیرفته شده است و توسط FDA تأیید شده است. تولید کنندگان این دستگاه‌ها برخی از این مزایای اعلام شده زیر را برای دستگاه ادعا کرده‌اند که اطلاع از آنها به شما در درک اثربخشی این دستگاه کمک می‌کند:
 
استخوان‌ها و ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند
در مقایسه با اشکال طبیعی ورزش، صفحه لرزش 30 تا 50 برابر بیشتر، انقباض برای عضلات ایجاد می‌کند. همچنین روی 90٪ فیبرهای عضلانی کار می‌کند که منجر به قوی شدن عضلات و استخوان‌ها می‌شود. همچنین باعث افزایش تراکم عضلات و استخوان‌ها می‌شود.
 
HGH  را تحریک می‌کند
دستگاه لرزش، تولید HGH (هورمون رشد انسانی) را تحریک می‌کند، که به بازسازی و ترمیم بافت‌ها و استخوان‌های آسیب دیده کمک می‌کند. همچنین باعث افزایش تولید سروتونین می‌شود که عامل ایجاد احساس خوشحالی است.
 
سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد
انقباض عضلات در حین تمرینات لرزشی باعث تحریک غدد لنفاوی می‌شود و جریان لنف را در بدن شما افزایش می‌دهد. این، قدرت شما را برای مبارزه با بیماری‌ها و عفونت‌ها افزایش می‌دهد.
 
گردش خون را بهبود می‌بخشد
با انبساط و انقباض مکرر عضلات، خون سریع‌تر گردش می‌کند، و این گردش خون در بدن را بهبود می‌بخشد. این منجر به افزایش سطح اکسیژن در بدن می‌شود که باعث بهبود سفتی و قدرت پوست می‌شود و بدن را سالم نگه می‌دارد.
 
متابولیسم را افزایش می‌دهد
مانند هر ورزش طبیعی، دستگاه ورزشیِ ارتعاشی متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. این امر بدن را به سوزاندن چربی برای رها سازی انرژی ترغیب می‌کند، که منجر به کاهش بیشتر وزن می‌شود.
 
منبع: FitnessVigil - نیهاریکا آریا


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.