دستور پخت کاسرول تخم‌ مرغ و پولنتای پنیری

تخم مرغ یکی از مواد غذایی است که در اکثر غذاها از آن استفاده میشود. در ادامه مطلب طرز تهیه یک غذای جدید با تخم مرغ را برایتان آماده کرده ایم. پس با ما همراه باشید تا طعمی بی نظیر را تجربه کنید. نوش جان
دوشنبه، 23 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت کاسرول تخم‌ مرغ و پولنتای پنیری

طرز تهیه کاسرول تخم‌ مرغ و پولنتای پنیری

مناسب برای 6 نفر

295 کالری

این غذا شامل پولنتای پنیری، سوسیس خردشده و تخم مرغ‌ های پخته است.
 
زمان آماده سازی 
40 دقیقه
 
زمان پخت 
65 دقیقه
 
مواد لازم
روغن زیتون ۱ قاشق غذاخوری

پیاز یک‌ سوم فنجان

آب ۴ فنجان

بلغور ذرت زرد ۱ فنجان

نمک نصف قاشق چایخوری

سوسیس ۱۵۰ گرم

پنیر فونتینا نصف فنجان

پنیر پارمسان نصف فنجان

تخم‌ مرغ بزرگ ۶ عدد
 
مراحل پخت
1.یک قاشق غذاخوری روغن را در یک تابه‌ بزرگ یا قابلمه‌ چدنی روی شعله‌ متوسط گرم کنید. پیاز را اضافه کرده و تا زمانی که نرم شود، تفت دهید (۲ تا ۳ دقیقه).

4 فنجان آب را اضافه کرده و به جوش بیاورید. بلغور ذرت را به‌ تدریج به آب جوش اضافه کنید و بهم بزنید. نمک را بریزید و روی شعله‌ متوسط بمدت ۱ تا ۲ دقیقه بهم بزنید تا پولنتا حباب کند. شعله را پایین بیاورید و حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بپزید تا غلیظ شود.

در این حین، آن را گاهی بهم بزنید. روش دیگر این است که وقتی پولنتا به جوش آمد، سر آن را بگذارید و آن را به مدت ۲۵ دقیقه روی ظرف آبی که در حال جوشیدن است، قرار دهید. این روش راحت‌تر است، چون مجبور نیستید دائما آن را بهم بزنید.

2.در این حین، ۲ قاشق چایخوری روغن باقی‌ مانده را در یک تابه‌ بزرگ روی شعله‌ متوسط گرم کنید و سوسیس‌ ها را به آن اضافه نمایید.

آنها را بپزید، کمی بهم بزنید و با کفگیر به تکه‌ های کوچک خرد کنید. تا زمانی که کمی قهوه‌ ای شوند و دیگر صورتی نباشند، به پختن ادامه دهید (حدود ۴ دقیقه). وقتی کاملا غلیظ و خشک شد، آن را روی تخته برش بگذارید تا خنک شد. پس از خنک شدن، بصورت ریز خرد کنید.

3.رک را در طبقه‌ سوم فر (از بالا) قرار دهید و فر را تا ۳۵۰ درجه‌ فارنهایت گرم کنید. یک ظرف فر ۹ در ۱۳ اینچی را با اسپری روغن بپوشانید.

4.وقتی پولنتا آماده شد، پنیر موزارلا و یک چهارم فنجان پنیر پارمسان را اضافه کنید. اکر پولنتا بیش‌ از حد سفت بنظر می‌ رسد، مقدار کمی آب اضافه کنید تا غلظت مناسبی پیدا کند. سپس آن را در ظرف فر بریزید و پخش کنید.

5.با پشت قاشق ۶ چاله در پولنتا درست کنید و در هر کدام یک عدد تخم‌ مرغ بشکنید. سوسیس‌ ها را روی پولنتا پخش کنید و یک‌ چهارم فنجان پنیر پارمسان باقی‌ مانده را به طور یکنواخت روی تخم‌ مرغ‌ ها بریزید.

6.کاسرول را بمدت ۱۵ دقیقه بپزید و سپس ۲ تا ۴ دقیقه زیر برویلر بگذارید تا سفیده‌ های تخم‌ مرغ سفت شوند. اجازه دهید قبل از سرو، ۵ دقیقه بماند.
 

نکته یک

می‌ توانید این غذا را دو ساعت زودتر تا مرحله‌ ۴ آماده کنید. تا زمانیکه می‌ خواهید آن را بپزید، پولنتا را در دمای اتاق و سوسیس‌ ها را در یخچال قرار دهید.
 

نکته دو

پولنتا یک نوع فرنی ایتالیایی کرمی می‌ تواند با هر نوع بلغور ذرتی درست شود. بلغور ذرت درشت آسیاب‌ شده که در بسیاری از فروشگاه‌ ها در دسترس است، بهترین گزینه می‌ باشد. چون بافت سبک و طعم قوی‌ تری دارد. اکثر آنها با نام بلغور ذرت عرضه می‌ شوند اما برخی از مارک‌ ها، برچسب پولنتا دارند.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.