دستور پخت کیک اسفنجی میوه‌ ای

اگر به دنبال یک دستور تهیه ساده برای پخت کیک اسفنجی میوه ای می باشید با ما همراه باشید که در مطلب زیر دستور پخت این کیک خوشمزه و لذیذ را برایتان آماده کرده ایم. با یکبار امتحان کردن این کیک مشتری دائمی آن خواهیم شد.
يکشنبه، 29 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور پخت کیک اسفنجی میوه‌ ای

طرز تهیه کیک اسفنجی میوه‌ ای

مناسب برای 8 نفر

214 کالری
 
زمان آماده سازی 
10 دقیقه
 
زمان پخت 
20 دقیقه
 
مواد لازم
برای چرب کردن کره یا روغن

آرد ساده 50 گرم

آرد ذرت 3 قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر 1 قاشق غذاخوری

تخم‌ مرغ (زرده از سفیده جداشده) 4 عدد

شکر دانه ریز 175 گرم

کنسرو نارنگی 300 گرمی بدون آب

پنیر خامه‌ ای نرم 200 گرم

پودر قند برای پاشیدن روی کیک
 
مراحل پخت
1.فر را تا ۱۸۰ درجه‌ ی سانتیگراد گرم کنید. کف و دور ۲ قالب کیک کمربندی ۲۰ سانتی‌ متری را چرب کنید و سپس با کاغذ روغنی بپوشانید. آردها و بیکینگ پودر را باهم الک کنید.

2.با همزن دستی برقی، سفیده‌ های تخم‌ مرغ را بهم بزنید تا سفت شوند. سپس شکر را اضافه کرده و مخلوط کنید. زرده‌ های تخم‌ مرغ را بهم بزنید و سپس با سفیده‌ ها مخلوط کنید. مواد خشک را با استفاده از یک قاشق فلزی بزرگ با مخلوط تخم‌ مرغ قاطی کنید، سپس آن را در قالب‌ ها بریزید و رویشان را صاف کنید.

۱۸ تا ۲۰ دقیقه در فر قرار دهید تا پف کند، رنگش طلایی روشن شود و وقتی یک چنگال را وسط کیک فرو می‌ کنید، تمیز بیرون بیاید. اجازه دهید کیک‌ها ۱۰ دقیقه درون قالب سرد شوند، سپس آنها را بیرون بیاورید و اجازه دهید کاملا خنک شوند.

3.تکه‌ های نارنگی و پنیر خامه‌ ای را باهم مخلوط کنید. کاغذ روغنی را از ته کیک‌ ها جدا کنید. مخلوط نارنگی را روی یکی از کیک ها بریزید و خوب پخش کنید، سپس کیک دوم را روی آن بگذارید و کمی فشار دهید. در هنگام سرو روی آن پودر قند بپاشید. بهتر است کیک را در همان روز پخت، مصرف کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.