کالریِ موجود در برنج سرخ شده، ارزش غذایی و مزایای آن

تنها دلیلی که می‌تواند هر کسی را از یک بشقاب برنج سرخ شده منع کند صرف نظر از میزان کالری برنج سرخ شده، افزایش وزن شخص است.
چهارشنبه، 16 بهمن 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کالریِ موجود در برنج سرخ شده، ارزش غذایی و مزایای آن
برنج سرخ شده و لوبیا
در اطراف، رویاهای ناامید کننده پیچیده شده است.
من نشستم و خوردم.
حوادث ناراحت کننده من ناپدید شد.

ما کاملا با شاعر در اینجا موافقیم. می‌توانیم ده‌ها نمونه را به خاطر بیاوریم، وقتی که فقط با یک عطر بخار برنج سرخ شده‌ی گرم و یک فیلم خوب، بدترین مشکلات فراموش می‌شود. نمی‌دانیم چطور یا چرا، اما برنج سرخ شده یک مورد جادویی است. در عین حال، امروزه با توجه به کنترل وزن، موضوع برنج سرخ شده مورد توجه بسیاری از افراد است.

این مقاله لیست تمام حقایق تغذیه‌ای برنج سرخ شده و اطلاعات مربوط به کالری موجود در آن و محبوب‌ترین سبک‌های آماده ‌سازی این غذا را نشان می‌دهد.
 

میزان کالری موجود در برنج سرخ شده

میزان کالری موجود در برنج سرخ شده کالری کالری درچربی کربوهیدرات نشاسته از کربوهیدرات پروتئین
برنج سرخ شده با جوجه 1 فنجان 329 108.5 41.82 39.03 12.45
برنج سرخ شده با گوشت 1فنجان 355 117 41.94 39.13 12
برنج سرخ شده با گوشت گاو1 فنجان 347 126 42 39.13 12.2
برنج سرخ شده با گوشت میگو 1فنجان 321 104 42 39 11
برنج سرخ شده با تخم مرغ 125 گرم 200 70 27.7 ناشناخته 3.6
برنج سرخ شده با سبزیجات 1فنجان 251 82 34.81 31.25 7
برنج سرخ شده 1 فنجان 120 2.7 26 24 2
 
این جدول به وضوح میزان کالری و کربوهیدرات برنج سرخ شده را نشان می‌دهد. افرادی که نیاز به مقدار کالری کمتری دارند می‌توانند به راحتی برنج سرخ شده را با گوشت بدون چربی تهیه کنند که میزان کالری آن فقط260 است و مصرف کنند. با این‌حال، این غذا انتخاب مناسبی برای فهرست رژیم غذایی با کربوهیدرات کم برای افرادی که در حال کاهش وزن هستند نیست زیرا میزان کربوهیدرات آن به صورت محتوای نشاسته 35 گرم است
.

ارزش غذایی برنج سرخ شده

قبل از پرداختن به بحث در مورد کالری، اجازه دهید دیگر مواد مغذی موجود در برنج سرخ شده را نام ببریم. برآوردهای زیر مطابق با یک فنجان برنج سرخ شده است که مواد تشکیل دهنده آنها برنج دانه بلند سفید، سینه مرغ، تخم مرغ، پیاز، سس سویا، روغن ذرت، نخود سبز، تخم گشنیز و ادویه‌های لازم است.

* چربی‌ها: ابتدا در مورد محتوای چربی صحبت کنیم. یک فنجان ساده برنج سرخ شده دارای 12.34 گرم چربی است. با این حال، به طور معمول، برنامه روزانه خود را شروع نکنید، زیرا تنها 2.25 گرم از این چربی‌ها شامل چربی اشباع شده است. بقیه 3.77 گرم از این مواد چربی اشباع نشده و 5.34 گرم چربی غیر اشباع است. این نوع چربی‌ها مورد نیاز بدن هستند.

* پروتئین‌ها: فقط یک فنجان پر از برنج سرخ شده دارای بیش از 12.47 گرم پروتئین است که نیاز اصلی حتی کوچک‌ترین سلول بدن است. بنابراین، یک فنجان برنج سرخ شده می‌تواند 25٪ از پروتئین‌های بدن را تأمین کند. و برای بهبود سریع اسیب‌های بدن مفید است.
 
* کربوهیدرات: 41.7 گرم کل مقدار کربوهیدرات در یک فنجان برنج سرخ شده وجود دارد. اما در اینجا دلیلی برای نگرانی وجود دارد و آن این که از این 41.7 گرم، تنها 1.4 گرم از الیاف رژیم غذایی است که از سبزیجات به دست آمده است و 1.5 گرم قند
است که انرژی را برای بدن فراهم می‌کند. بقیه تنها نشاسته است.
 
بنابراین، این عامل در حقیقت هشدار دهنده است برای افرادی که در حال حاضر چاق هستند و کسانی که در روند رژیم غذایی برنامه دارند. با این حال، نشاسته همچنین دارای وظایفی حیاتی در بدن و موضوع توصیه‌های رژیم غذایی است، که نشان می‌دهد که یک سوم از آنچه که ما در یک روز لازم است بخوریم باید نشاسته باشد. بنابراین، از این لحاظ، نباید افرادی که بسیار فعال هستند نگران باشند.

چه مقدار کالری در برنج ساده باید وجود داشته باشد؟ میزان33 واحد کالری دریک فنجان برنج وجود دارد. همان طور که قابل توجه است، 51 درصد از کالری‌ها توسط کربوهیدرات‌ها به دست می‌آید و باید افرادی که دارای رژیم غذایی با کربوهیدرات کم هستند، به این مورد توجه کنند.
 

مزایای بهداشتی برنج سرخ شده

با توجه به محتوای بالای نشاسته در برنج سرخ شده به دلیل این واقعیت که برنج از نشاسته تشکیل شده است، برنج سرخ شده واقعا دارای مزایای سلامتی است.

یک فنجان ساده برنج سرخ شده در حدود 822 میلی‌گرم سدیم دارد. سدیم فشار خون بدن را با تحریک غده‌های فوقانی،کاهش می‌دهد، بدن را از گرفتگی، اسهال و کم آبی حفظ می‌کند و مهمتر از همه، باعث تعادل مایع در بدن می‌شود.

برنج سرخ شده حدود 202 میلی‌گرم پتاسیم دارد. پتاسیم یک ضد درد طبیعی است که نقشی حیاتی در دفع ضایعات بدن ایفا می‌کند و همچنین نقش مهمی در حفظ فشار خون دارد.
 
به میزان 10/3 میلی‌گرم کلسترول در یک فنجان برنج سرخ شده یافت می‌شود. ما می‌دانیم که بدن به طور خاص به متابولیت استروئید به نام کلسترول برای چندین فرآیند بیوشیمیایی نیاز دارد. با توجه به این که میزان کلسترول مورد نیاز 300 میلی‌گرم در روز است، شما فقط با مصرف یک فنجان برنج سرخ شده این مقدار را دریافت خواهید کرد. یک فنجان ساده برنج سرخ شده در حدود 822 میلی‌گرم سدیم دارد. به مقدار کافی ویتامین C  در یک فنجان برنج شرخ شده موجود است که باعث تولید کلاژن می‌شود و بدن را از رادیکال‌های آزاد حفظ می‌کند، و شرایط خوبی را برای قلب و عروق و لثه تامین می‌کند و از سیستم ایمنی بدن حمایت می‌کند. بدن شما همچنین به مقدار کافی آهن را از یک فنجان برنج سرخ شده دریافت می‌کند که اکسیژن را از ریه‌ها به عضلات در سراسر بدن حمل می‌کند و همچنین میزان 4٪ وزنی کلسیم در یک فنجان برنج سرخ شده موجود است که سیستم اسکلتی را تقویت می‌کند. با استفاده از روغن کنوولا می‌توانید از مزایای استفاده اسیدهای چرب امگا 3 و بسیاری از مزایای دیگر آن، بهرمند شوید که بهترین روغن پخت و پز برای اهداف شما است.
 
بدیهی است که مصرف برنج سرخ شده به میزان مناسب دارای مزایای سلامتی زیادی است. همچنین باید توجه داشته باشید که نباید آن را هر روزه استفاده کنید زیرا هیچ چیز بیش از حد نمی‌تواند برای سلامت مفید باشد. بنابراین هرچه را که قصدخوردن آن را دارید بررسی کنید و مواد غذایی سالم را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. کالری برنج سرخ شده فقط به میزان سلامتی شما می‌افزاید و باعث افزایش چاقی شما نمی‌شود. بنابراین، در اینجا یک دستور العمل برنج سرخ شده برای شما وجود دارد که پر از سبزیجات است و می‌توان از آن استفاده کرد.
 
برای  تهیه غذا برای 5 نفر: با این غذا شما باید  6 فنجان (پخته شده، سرد) برنج، جوانه‌های لوبیا، 1 فنجان سس سویا، ⅓ فنجان ذرت، 1 قاشق سوپخوری روغن زیتون، 1 قاشق غذا خوری پیاز بهاره، 2 کرفس ،2 قاشق غذا خوری (روغن زیتون)، 2 فلفل قرمز ریز شده، تهیه کنید.  این مواد را با روغن کلزا در ظرف مناسب بپزید. و بعدگوجه فرنگی خرد شده، زنجبیل و فلفل را به آن اضافه کنید. و زمانی که کمی نرم شدند، ذرت، سیر و پیاز بهاره را به آنها اضافه کنید. تقریباً نیم ساعت صبرکنید برنج بپزد و بعد مواد را به خوبی مخلوط کنید. روغن کنجد و سس سویا را  اضافه کنید و دو باره مخلوط کنید.  برای پخته شدن کافی برنج به مدت 2 دقیقه دیگر صبر کنید و سپس غذا را سرو کنید. شما می‌توانید از برخی مواد دیگر مانند نخود سبز استفاده کنید. به یاد داشته باشید، می‌توانید این غذا را یخچال را نگهداری کنید، اما آن را به طور کامل در 48 ساعت مصرف کنید. به این ترتیب، این دستور برنج سرخ شده را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.
 
منبع: Nutri Neat


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.