برون سپاری تولید محتوا: هزینه کمتر، بازاریابی محتوایی حرفه ای تر

شیوع ویروس کرونا و محدودیت هایی که برای کسب و کارها ایجاد شد، توجه بیشتری به کسب و کارهای اینترنتی جلب کرد. ظرفیت های بی نظیری در بسترهای اینترنتی برای توسعه کسب و کارها وجود دارد که شاید قبل از کرونا همه این ظرفیت ها را می شناختیم اما به اندازه ای که باید، به آن ها توجه نمی کردیم. کرونا به ما یادآوری کرد که برای خرید کردن نیاز نیست به ویترین های مغازه ها مراجعه کنیم. کرونا به ما نشان داد که فروشگاه های متنوع تر و بیشتری در دسترس ما هست که برای خرید از آن ها نیازی به خروج از منزل نداریم.
سه‌شنبه، 16 ارديبهشت 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ساره سمیع زاده
موارد بیشتر برای شما
برون سپاری تولید محتوا: هزینه کمتر، بازاریابی محتوایی حرفه ای تر

آشنایی با بازاریابی محتوایی

الان تعداد افرادی که برای خرید کردن، محصول مورد نظر خود را در گوگل جستجو می کنند، از چند ماه پیش خیلی بیشتر شده است. جستجوی بیشتر کاربران، یعنی فرصت رشد بیشتر برای کسب و کارهای اینترنتی. اما کسب و کارهای اینترنتی برای این که بتوانند در نتایج جستجوی گوگل دیده شوند و کاربران از آن ها خرید کنند، نیاز به تولید محتوا دارند.

سرویس دهندگان و فروشگاه های اینترنتی برای افزایش فروش و توسعه بازار هدف خود، راهی غیر از تولید محتوا، سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو (SEO) و انتشار محتوا در کانال های مختلفی از جمله سایت، شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها و... ندارند.

بازاریابی محتوایی که امروزه به عنوان یکی از موثرترین روش های بازاریابی درون گرا شناخته می شود، با هزینه کمتری نسبت به روش های سنتی تبلیغات و بازاریابی، می تواند بازدهی و اثربخشی بیشتری برای کسب و کارها داشته باشد.

کارشناسان، بازاریابی محتوایی (Content Marketing) را اینگونه تعریف می کنند:

بازاریابی محتوایی یک رویکرد استراتژیک بازاریابی است که بر «تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و مستمر برای جذب و حفظ مخاطب مشخص» تمرکز دارد و در نهایت باعث اقدامات سودآور از سوی مشتری می شود.

همانگونه که در تعریف بازاریابی محتوایی مشخص است، گام اول «تولید محتوا» است.
 

روش های مختلف تولید محتوا

تولید محتوا به روش های مختلفی قابل انجام است که هر یک مزایا و معایبی دارد:
 
1) تولید محتوای درون سازمانی:
در این روش، مدیر کسب و کار اینترنتی و یا کارمندان شرکت، کار تولید محتوا را خودشان به عهده می گیرند. مزیت این روش آن است که تولید کنندگان محتوا تسلط بیشتری بر کسب و کار خود دارند و جزییات بیشتری درباره نیازهای محتوایی بازار می دانند.

اما اکثر شرکت ها از این طریق به اهداف خود در برنامه محتوایی دست پیدا نمی کنند و موفق نمی شوند.

دلایل متعددی برای عدم موفقیت تولید محتوای درون سازمانی وجود دارد:
  • مدیران و کارکنان شرکت، نویسنده نیستند و تخصصی در زمینه تولید محتوا ندارند.
  • مدیران و کارمندان، وظایف و مشغولیت های دیگری دارند که وقت آزاد چندانی برای تولید محتوا باقی نمی گذارد.
  • ایده پردازی برای تولید محتوا، مستلزم مطالعه و خلاقیت است که معمولاً وقت مدیران و کارمندان، اجازه آن را نمی دهد.
به همین دلایل، معمولاً تولید محتوای درون سازمانی به صورت مستمر و هدفمند ادامه پیدا نمی کند و سایت های فراوانی را سراغ داریم که تعداد محدودی محتوا تولید کرده و کار را نیمه کاره رها کرده اند.
 
2) برون سپاری تولید محتوا:
ویکی پدیا، مفهوم برون سپاری را اینگونه تعریف می کند:

برون‌سپاری (Outsourcing) به واگذاری انجام فرایندها یا فعالیت‌های داخلی یک کسب و کار به یک تأمین کننده خارجی تحت قرارداد مشخص اطلاق می‌شود. هنگامی که یک سازمان برخی از فعالیت‌ها یا فرایندهای کسب و کار خود را به عرضه‌کننده‌ای در بیرون از شرکت یا سازمان خود بسپارد، این عمل را برون‌سپاری می‌نامند.

برون سپاری مزایای بسیاری دارد که باعث می شود سازمان ها و شرکت ها ترجیح دهند بسیاری از فعالیت های خود را به خارج از شرکت خود واگذار کنند:
  • در برون سپاری، هزینه ها کاهش می یابد.
  • با برون سپاری، شرکت می تواند به فعالیت های اصلی خود بپردازد.
  • به دلیل واگذاری به متخصصین، کیفیت فعالیت ها افزایش می یابد.
  • خلاقیت و نوآوری در فعالیت ها شکوفا می شود.
  • و...
تولید محتوا هم یکی از فعالیت هایی است که می تواند با برون سپاری، به صورت تخصصی تر، با کیفیت تر و کم هزینه تر انجام شود و بازدهی قابل توجهی را برای کسب و کارهای اینترنتی به ارمغان آورد.

برون سپاری تولید محتوا: هزینه کمتر، بازاریابی محتوایی حرفه ای تر

شرکت های متعددی در ایران در حال فعالیت در زمینه بازاریابی محتوایی و تولید محتوا هستند که هر یک بر مزیت مشخصی تمرکز کرده اند:

- 
تمرکز بر قیمت تولید محتوا: برخی از شرکت های تولید محتوا بر قیمت پایین تمرکز دارند و سعی می کنند ارزان ترین خدمات تولید محتوا را ارائه نمایند.

- تمرکز بر کیفیت محتوا: برخی از شرکت ها بر کیفیت محتوا تمرکز دارند و سعی می کنند تولید محتوا را بر اساس نیازهای مشتریان با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهند.

هر یک از این رویکردها می تواند برای گروهی از کسب و کارها مناسب باشد.

شهر محتوا (ShahreMohtava.com) یکی از شرکت های تولید محتوا در ایران است که بر افزایش کیفیت محتوا تمرکز دارد.

تولید محتوا در شهر محتوا از طریق یک فرایند تخصصی انجام می شود که در آن، از مرحله «ایده پردازی محتوا» تا «تحویل و پشتیبانی محتوا» نظارت بر کیفیت، اولویت اصلی است.
 

ویژگی های خدمات شهر محتوا:

- آموزش رایگان بازاریابی محتوایی در مجله شهر محتوا: بازاریابی محتوایی، رشته ای است که نیاز به مطالعه مستمر و به روز دارد. در مجله شهر محتوا می توانید با آخرین مباحث تخصصی این حوزه آشنا شوید.

- مشاوره رایگان تولید محتوا: کارشناسان بازاریابی محتوایی در شهر محتوا آمادگی دارند با بررسی کسب و کار شما و همچنین آنالیز بازار هدف و رقبا، شما را در مسیر بازاریابی محتوایی همراهی کنند.

- تضمین کیفیت محتوا: شهر محتوا تمام توان خود را به کار می گیرد تا کیفیت مورد انتظار شما را تأمین کند. اما اگر به هر دلیلی از کیفیت محتوا رضایت نداشته باشید، مبلغ پرداخت شده با کمال احترام به شما بازگردانده خواهد شد.

- عدم نیاز به هزینه دیتا اینتری: محتواهایی که در شهر محتوا تولید می شود، با دو فرمت WORD و HTML ارائه می شود. با استفاده از نسخه html محتوا، دیگر نیازی به هزینه بابت ورود اطلاعات محتوا در سایت نخواهید داشت و می توانید کدهای نوشته شده و دقیق محتوا را مستقیماً در ویرایشگر متن سایت خود وارد کنید.


زمان مهم است!

بازاریابی محتوایی یک شبه به نتیجه نمی رسد. هم برنامه ریزی محتوایی، هم تولید محتوا، هم انتشار محتوا، هم نتیجه بخشی آن ها زمان بر است. هر چه زودتر بازاریابی محتوایی را شروع کنید، کمتر از رقیبان خود عقب می مانید. سفارش تولید محتوا برای سایت خود را همین امروز ثبت کنید...


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.