‏ سؤال روز پنجاه و یکم تولد

آیا احتقان سینه امری طبیعی است؟

گاهی اوقات تجمع شیر در سینه باعث بروز مشکلاتی برای مادر می شود. در این مقاله به راهکارهایی جهت پیشگیری از این ‏وضعیت اشاره شده است. ‏
دوشنبه، 20 مرداد 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا احتقان سینه امری طبیعی است؟
تجمع شیر در سینه امری طبیعی نیست. در صورتی که سینه ها مرتباً تخلیه شوند، احتقان سینه (تجمع شیر در سینه) اتفاق نخواهد افتاد. احتقان سینه می تواند منجر به آماس سینه شده و بایستی از آن اجتناب کرد.
 
هر اندازه مدت زمان انتظار برای شیردهی یا شیردوشی طولانی تر باشد (هم در ابتدا و هم در تمام مدت زمان شیردهی) سینه های شما بیشتر دچار احتقان و ناراحتی خواهند شد.
 
در صورتی که نمی توانید بلافاصله به نوزاد خود شیر بدهید، از کمپرس آب گرم استفاده کرده و سعی کنید شیر خود را با استفاده از شیردوش یا به روش دستی بدوشید. دوشیدن شیر به روش دستی این گونه است که با انگشتانتان زیر سینه را نگاه داشته و انگشت شست را بالای سینه قرار دهید. به آرامی اما بطور محکم انگشت شست و دیگر انگشتان را بر روی دیواره سینه فشار دهید، آنگاه انگشت شست و سایر انگشتان را در جهت هاله اطراف نوک سینه رول کنید تا به بیرون آمدن شیر کمک شود.
 
همچنین شیر دادن مرتب به فرزند خود (تقریباً هر 2 تا 3 ساعت یکبار) و سعی در تخلیه سینه می تواند به ناراحتی ابتدایی و جلوگیری از احتقان سینه کمک کند.
 
 
منبع: اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.