فواید روغن حیوانی

روغن حیوانی دارای فواید و خواص فراوانی است که از فواید آن می توان به تقویت سیستم ایمنی، خواص ضدسرطانی، درمان سوختگی، تقویت چشم و فواید آن برای پوست اشاره کرد.
دوشنبه، 28 مهر 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
فواید روغن حیوانی
روغن حیوانی از چربی شیر گاو, گوسفند و بز به دست می آید ، روغن حیوانی شبیه کره حیوانی است که مقدار چربی آن از 0.2 تا 99.8 درصد است. نکته این است که روغن حیوانی گوسفند، کلسترول بالاتری نسبت به روغن حیوانی دارد. این روغن دارای عمر قفسه ای بالایی است و حتی گفته می شود که به مدت یک قرن می تواند بماند.

در زمان پخت, این روغن در برابر گرما مقاوم است و می تواند تا حدود دویست و پنجاه درجه مقاومت کند.روغن کرمانشاهی یا روغن حیوانی اصل، همان روغن خوش عطر و طعمی است که اگر روی پلو بریزید یا با نان بخوریدش دیگر نمی توانید بی خیالش شوید.


ارزش غذایی روغن حیوانی

روغن گاو تمام مواد مغذی لازم را همراه با خواص ضد ویروسی, آنتی اکسیدان, ضد قارچی و ضد باکتریایی دارد.

روغن گاوی حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است که تقریباً 7.9 گرم چربی دارد.

درست مانند تمام چربی ها, روغن گاو به نسبت کالری بالایی دارد; تقریباً یک قاشق سوپ خوری از آن، شامل 112 کالری است. کل مصرف چربی باید بین 25 -30 % کل کالری باشد بنابراین برای فردی با رژیم غذایی 2000 کالری, مصرف چربی ایده آلش بین 56 تا 78 گرم است که چربی اشباع شده نباید بیش از 16 گرم باشد. بدن سالم می تواند چربی خودش را تولید کند اما مصرف کمی روغن اضافی مفید است.

آیا شما کره حیوانی را دوست دارید اما نسبت به تاثیری که ممکن است بر سلامتی شما داشته باشد, محتاط هستید؟ خوب, دیگر نباید نگران باشید در این مطلب فواید شگفت انگیز کره حیوانی آورده شده است.


کم چرب

اگر با کلسترول مشکل دارید, کره حیوانی گزینه سالم تر از کره است چون دارای چربی پایین است.هضمش به همین دلیل آسان تر است. تحقیقات نشان داده است که روغن می تواند کلسترول را در رود کاهش دهد.


کمک به دستگاه گوارش

کره حیوانی یک منبع غنی از اسید بوتیریک است که یک اسید چرب زنجیره کوتاه می باشد. این اسید به یک پاسخ ایمنی متصل می شود که می تواند به کاهش التهاب و بهبود سیستم گوارشی کمک کند.روغن حیوانی نیز به تحریک ترشح اسید معده کمک می کند که به نوبه خود به هضم مناسب غذا کمک هم می کند.


تقویت سیستم ایمنی

کره حیوانی نیز مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد. این کار به افزایش توانایی بدن شما برای جذب ویتامین ها و مواد معدنی از غذاهایی که مصرف می کنید، کمک می کند.این به نوبه خود سیستم ایمنی شما را قوی نگه می دارد. تحقیقات همچنین نشان داده است که وقتی بوتیریک اسید به اندازه کافی تولید می شود, تولید سلول های t کشنده در روده حمایت می شود و سیستم ایمنی شما تقویت می شود.


تامین ویتامین های ضروری

کره حیوانی غنی از ویتامین a, d, e و k است که ویتامین های محلول در چربی هستند. آن ها نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی قلب, مغز و استخوان ایفا می کنند.


خواص ضد سرطانی و ضد التهابی

طبق نظر محققان, استفاده از مکمل های بوتیرات و بوتیرات خوراکی می تواند در درمان موثر بیماری هایی مانند کولیت زخمی و بیماری کرون به کار رود.روغن حیوانی نیز به طور طبیعی غنی از cla (اسید لینولئیک) است. CLA باعث بهبود مقاومت انسولین و پتانسیل مبارزه با سرطان می شود.هم چنین معتقدند غلظت بالایی از اسید بوتیریک که دارای خواص ضد ویروسی است، می تواند رشد تومورهای سرطانی را مهار کند.1

فواید روغن حیوانی


افزایش انرژی

خواص روغن حیوانی در افزایش انرژی موثر است. روغن حیوانی از دامنه‌ی وسیعی از اسیدهای چرب با زنجیره‌ی کوتاه و متوسط ساخته شده است. این چربی‌ها برای بدن بسیار مفیدند و توسط کبد برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرند، درحالی‌که بیشتر چربی‌های موجود در غذاها در بدن به بافت چربی تبدیل شده و موجب افزایش وزن می‌شوند. روغن حیوانی می‌تواند انرژی مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های روزمره‌ی ورزشکاران و کسانی که سبک زندگی فعالی دارند، فراهم بکند.


کاهش حساسیت یا آلرژی

یکی دیگر از خواص روغن حیوانی کاهش حساسیت است. روغن حیوانی عاری از شیر یا دوغ است. بنابراین کسانی که بیماری عدم تحمل لاکتوز دارند و نمی‌توانند کره مصرف بکنند، می‌توانند با خیال راحت و بدون نگرانی بابت بروز مشکلات گوارشی روغن حیوانی را مورداستفاده قرار دهند تا از طعم دلپذیر آن لذت ببرند.


سلامت قلب

بیشتر افراد کره و روغن حیوانی را مشابه می‌دانند و تصور می‌کنند هر دوی آنها برای سلامت قلب مضر هستند. درحالی‌که روغن حیوانی سرشار از چربی‌های مفیدی است که به سلامت قلب کمک می‌کنند. اسیدهای چرب امگا ۳ می‌توانند سطح کلسترول بد را کاهش دهد و کیفیت چربی مصرفی‌تان را افزایش بدهد.


نابودی رادیکال های آزاد

ویتامین A و «کاروتنوئیدها» نقش چشمگیری در نابودی رادیکال‌های آزاد در بدن دارند. وجود «اسیدلینولئیک کونژوگه» و «بوتریک اسید» در کنار ویتامین A به روغن حیوانی خواص ضدسرطانی بالایی بخشیده است. درنتیجه روغن حیوانی با مبارزه با رادیکال های آزاد و کاهش استرس «اکسیداتیو» موجب کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند سرطان می‌شود.


سلامت چشم

کمک به سلامت چشم از خواص روغن حیوانی است. مقادیر چشمگیر ویتامین A در روغن حیوانی برای مراقبت از چشم بسیار مفید است. «کاروتنوئیدها»، آنتی اکسیدان‌هایی هستند که در نابودی و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد بسیار مؤثرند. رادیکال‌های آزاد به سلول‌های ماکولا (یا لکه‌ی زرد که بخشی از شبکیه است) آسیب می‌زنند. بنابراین مصرف روغن حیوانی می‌تواند از بروز «دژنراسیون ماکولا» (تباهی لکه‌ی زرد) و پیشرفت آب‌ مروارید جلوگیری بکند.


کمک به تحمل سرما

براساس «آیورودا» (نوعی دانش کهن در هندوستان که از غذاها، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌کند)، مصرف روغن حیوانی کمک می‌کند تا از درون گرم بشوید و راحت‌تر بتوانید سرمای بیرون را تحمل بکنید. شاید به همین دلیل است که در بسیاری از غذاهای زمستانه‌ی هندوستان ردپایی از روغن حیوانی مشاهده می‌شود.


کمک به درمان گرفتگی بینی

سرماخوردگی و گرفتگی بینی امر آزاردهنده‌ای است. سختی در تنفس، کاهش حس چشایی، سردرد و خستگی از بدترین جنبه‌های سرماخوردگی هستند. اما روغن حیوانی می‌تواند به بهبود وضع‌تان کمک بکند. برای کاهش گرفتگی بینی و بهبود سرماخوردگی صبح‌ها چند قطره از روغن حیوانی گرم را در داخل حفره‌ی بینی‌تان بریزید. این کار موجب می‌شود روغن حیوانی مسیر تنفسی را پایین برود و با عبور از گلو، به نابودی عفونت‌ها کمک بکند. البته یادتان باشد که برای این کار باید روغن حیوانی‌ خالص باشد و قبل از استفاده آن را حرارت بدهید تا ولرم بشود.

فواید روغن حیوانی


منبع خوبی از چربی‌های مفید

آیا به‌دنبال کاهش وزن هستید؟ یکی از توصیه‌های رایج برای کاهش وزن، کاهش مصرف چربی‌هاست. بنابراین بسیاری از افراد برای کاهش وزن تمام چربی‌ها را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنند. اما مضرات این اقدام بیشتر از فواید آن است. پروتئین ها، کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها از درشت‌مغذی‌هایی هستند که بدن برای ادامه‌ی فعالیت‌اش به آنها نیازمند است. حذف دسته‌ای از این غذاها راه مناسبی برای کاهش وزن نیست. شما باید چربی‌های مضر مانند غذاهای سرخ‌کردنی و هله‌وهوله‌ها را حذف کنید و آنها را با چربی‌های سالم مانند روغن حیوانی و آووکادو جایگزین کنید.2


خواص روغن حیوانی برای مو

خواص روغن حیوانی به شما این امکان را می‌دهد که موهای صاف‌تر و درخشان‌تری داشته باشید. روغن حیوانی و خوردن آن با مواد غذایی مثل برنج در طی گذر زمان سبب می‌شود شما موهای بلندتر و ضخیم‌تری را تجربه کنید. همچنین شما می‌توانید گره خوردگی در مو و خشک و زبر شدن آن را در طی گذر زمان به دست فراموشی بسپارید. می‌توانید مقداری روغن حیوانی را روی پوست سرخود قرار دهید و بعد از چند وقت آن را بشوید و شاهد از بین رفتن مجعد بودن موهای سرخود باشید. این امر باید تقریباً یک ساعت به انجام برسد و بعدازآن موهای خود را با شامپو بشوید بدون شک از صاف شدن و لخت شدن موهای خود شگفت‌زده می‌شوید.

رشد بهتر موها

درخشان شدن مو

از بین رفتن موخوره

رفع مشکل خشکی مو


خواص روغن حیوانی برای کودکان

خواص روغن حیوانی برای کودکان با چه مزایای همراه است. با مصرف روغن گیاهی فرزند شما می‌تواند کالری مناسبی را دریافت کند. روغن حیوانی بسیار زودهضم است و برای رشد کامل مغز و جسم فرزند شما بسیار مؤثر است. ازآنجایی‌که روغن گیاهی به‌سرعت هضم می‌شود و خواص خود را باقی می‌گذارد ماده غذایی مناسبی برای بچه‌ها است. شما می‌توانید برای تأمین انرژی در کودکان درصورتی‌که وزن کمی دارند از این ماده غذایی استفاده کنید. این امر را می‌توانید با سرخ کردن مواد غذایی خود دنبال کنید و از خواص آن بهره بگیرید. اگر برای فرزندان خود قصد تهیه یک غذای خانگی فست فودی دارید به شما توصیه می‌کنیم برای سرخ کردن از روغن‌های گیاهی استفاده کنید که مزیت‌های را هم برای فرزند شما داشته باشد.

هضم آسان

نقطه دود بالاتر

منبع غنی از انواع ویتامین‌ها

لاکتوز سبک


خواص روغن حیوانی برای کبد چرب

خواص روغن حیوانی برای کبد شما نیز به اثبات رسیده است. اسیدهای چرب آن دارای زنجیره‌ای متوسطی هستند که به‌صورت مستقیم در کبد جذب و به‌عنوان انرژی سوزانده می‌شود. کسانی که کبد چرب دارند به‌راحتی می‌توانند با مصرف روغن حیوانی از مزایا و طعم و عطر آن هنگام غذا خوردن بهره بگیرند.

این روغن سالم‌ترین و مقوی‌ترین روغنی است که شما می‌توانید در وعده‌های غذایی خود به‌عنوان یک روغن متناسب برای سرخ کردن مورد استفاده قرار دهید. منشأ تهیه این روغن‌ها از شیر یا دنبه احشام است و به‌صورت طبیعی بدون اینکه روی شعله مستقیم گاز قرار بگیرد از حالت‌جامد به مایع تبدیل می‌شود.

بی‌تأثیر در تشدید بیماری دیابت

مناسب برای کبدهای چرب

عدم فرایند اشباع سازی

بدون مواد نگه‌دارنده

ایده ال برای بیماران کبد چرب


خواص روغن حیوانی برای پوست

خواص روغن حیوانی به‌قدری زیاد است که آن را به‌عنوان معجزه‌ای برای پوست می‌شناسند. روغن گیاهی از گذشته تاکنون به‌عنوان شناخته‌ترین محصول برای زیبایی پوست توصیه‌شده است. شما با استفاده این روغن به‌جای کرم مرطوب‌کننده می‌توانید پوستی نرم و زیبا داشته باشید و به یک آب‌رسان قوی با کمترین هزینه دست پیدا کنید.

البته روغن حیوانی روغن ارزان‌قیمتی نیست منظور از قیمت مقرون‌به‌صرفه این است که دیگر شما نیازی به عمل‌های جراحی زیبایی و هزینه‌های گزاف برای زیباسازی پوست خود ندارید و با استفاده مقداری روغن حیوانی می‌توانید سلامت پوست خود را تضمین کنید. اگر پوست شما دچار التهاب شده است یا اینکه خشکی زیادی دارد و شما رنج می‌برید بهتر است روغن حیوانی را روی محل آفتاب‌سوخته یا آسیب‌دیده قرار دهید تا تأثیر آن را مشاهده کنید.

دو قاشق روغن حیوانی+ دو قاشق آرد نخودچی+ آب

ترکیب فوق زمانی که به غلظت مناسب رسید

به مدت بیست دقیقه روی پوست شما باشد

سپس با آب سرد شسته شود

سه بار در هفته استفاده این ماسک معجزه می‌کند.3


پی نوشت:
1.www.namnak.com
2.www.chetor.com
3.www.teamapp.app


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.