طرز تهیه کاپ کیک موزی با روش های متفاوت

در این مطلب طرز تهیه کاپ کیک موز با روش های متفاوت و به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده است امیدواریم این کاپ کیک های خوشمزه رو درست کنید و ازشون لذت ببرید .
يکشنبه، 26 بهمن 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کاپ کیک موزی با روش های متفاوت

کاپ کیک موز


مواد لازم
تخم مرغ۲ عدد سفیده و زرده از یکدیگر جدا شوند

شکر ۶۰ گرم، نیمی از شکر برای سفیده و نیمی برای زرده استفاده می‌شود

روغن مایع۲ قاشق غذاخوری

آب۵۰ میلی لیتر

موز بدون پوست۱۰۰ گرم، (موز خیلی کهنه نباشد موز را با چنگال له کنید)

رام (در دستور اصلی آمده) بجای آن می‌توان از کمی وانیل استفاده کردیک قاشق غذاخوری (با موز له شده مخلوط شود)

آرد (الک شده)۶۰ گرم

بیکینگ پودریک دوم قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک فنجانی موزی
موز را با چنگال له کرده و با رام مخلوط می‌کنیم. ابتدا تمامی مواد را اندازه گرفته و حاضر می‌گذاریم.

زرده را در ظرفی ریخته با تخم مرغ همزنی تا حدی بهم می‌زنیم نصف شکر را هم اضافه کرده بقدری بهم می‌زنیم که تا کش دار شود. روغن مایع را اضافه می‌کنیم و بهم می‌زنیم. آب را نیز اضافه کرده بهم می‌زنیم. موز و رام را نیز اضافه کرده مخلوط می‌کنیم.

آرد و بیکینگ پودر را از الک گذرانده به زرده اضافه می‌کنیم. کمی بابا تخم مرغ همزنی بهم می‌زنیم تا سفیدی آرد دیده نشود زیاد بهم زدن آن باعث از بین رفتن پف کیک خواهد شد.

سفیدهٔ تخم مرغ را در ظرفی با تخم مرغ همزنی تا حدی بهم می‌زنیم که کف کند سپس نصف دیگر شکر را در چند مرحله به آن اضافه کرده بقدری بهم می‌زنیم که اگر ظرف را برگردانیم، سفیده از آن نریزد.

یک سوم سفیدهٔ بهم زده شده را با زرده اضافه می‌کنیم و با لیسک پلاستیکی بهم می‌زنیم تا رنگ سفیده ناپدید شود سپس بقیهٔ سفیده را اضافه کرده بهم می‌زنیم.

کیک را در کاغذ کیک فنجانی ریخته و در فری که از قبل با حرارت ۱۷۰ درجه گرم شده، قرار می‌دهیم تا به مدت ۲۰ دقیقه بپزد.

کیک بهتر است مدتی در قالب باقی بماند سپس آن را با احتیاط از قالب بیرون می‌آوریم.1

طرز تهیه کاپ کیک موزی با روش های متفاوت


کاپ کیک شکلاتی موزی

آموزش طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی موزی با فیلینگ شکلاتی . با این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

مواد لازم برای کاپ کیک
1 بسته پودر کیک شکلاتی حاضری

2 موز متوسط که با چنگال پوره کردین

برای فیلینگ
1 بسته پودینگ شکلاتی حاضری 100 گرمی ویا پودینگ شکلاتی که خودتون درست کردین

1 پیمانه شیر (این مقدار شیر واسه پودینگ شکلاتی حاضری هستش)

حدود 1 پیمانه خامه فرم گرفته یا بیشتر

برای تاپینگ
حدود 227 گرم خامه فرم گرفته

2-3 موز متوسط

بیسکوییت

طرز تهیه
فر رو در دمای 180 درجه بزارین، یک قالب مافین 24 تایی، کاغذ های مافین بزارین.در یک کاسه متوسط-بزرگ پودر کیک حاضری و بقیه مواد لازم که روی بسته نوشته رو مخلوط کنین و طبق دستور روی بسته کیک رو آماده کنین، قبل از فر گذاشتن، پوره موز رو اضافه کنین و مخلوط کنین با لیسک، تا کاملا همه چی مخلوط شن، بعد هر کاغذ مافین رو تا 2/3 پر کنین و 16-18 دقیقه در فر بپزین. (میتونین خودتون هر نوع کیک شکلاتی دیگه درست کنین و فقط در آخر بهش پوره موز بزنین).باید خلال دندان چوبی از توشون تمیز دربیاد.بعد کاپ کیک هارو بزارین کنار تا سرد شن کاملا.

برای داخل کاپ کیک ها، در یک کاسه متوسط-بزرگ پودر پودینگ و شیر رو مخلوط کنین تا کاملا مخلوط شن، بعد اگه روی بسته گفته باشه که باید بپزین، روی شعله بپزین، وگرنه بزارین یخچال تا سفت شه. (میتونین خودتون پودینگ شکلاتی درست کنین بجای اینکه از پودینگ حاضری استفاده کنین).بعد که پودینگ سفت شد و سرد، پودینگ رو با همزن بزنین، بعد خامه فرم گرفته رو اضافه کنین و به آرامی با لیسک زیرو رو کنین.

داخل کاپ کیک هارو مثل شکل با قاشق کوچک خالی کنین و اگه خواستین این خرده هارو با پودینگ مخلوط کنین و بعد پودینگ رو داخل قیف ماسوره بریزین و بزارین یخچال.بعد داخلشون رو با پودینگ(موس) پر کنین. بعد روشون رو با خامه فرم گرفته ، موز و بیسکوییت تزیین کنین و بعد بزارین یخچال کاپ کیک هارو.

نکته
اگه خامه فرم گرفته ندارین،1ونیم پیمانه خامه پرچرب ویا بیشتر رو با چند قاشق غذاخوری شکر ، 5-10 ثانیه با همزن بزنین بعد همونجور با دسته های همزن بزارین فریزر، 1-2 ساعت بعد دربیارین و برین یک جای سرد و اونقدر باهمزن بزنین تا فرم بگیره.2

طرز تهیه کاپ کیک موزی با روش های متفاوت


کاپ کیک موز و گردو

کاپ کیک موز و گردو یکی از کیک های مقوی و خوشمزه هست.این کیک برای عصرانه با یک نوشیدنی داغ خیلی می چسبد و برای مهمانی ها هم خیلی مناسب است.

مواد لازم برای ۹ عدد کاپ کیک
تخم مرغ ۲ عدد

شیر ۵۰ میلی (حدودا ۱/۴ لیوان)

روغن مایع ۵۰ میلی (حدودا ۱/۴ لیوان)

شکر ۱۰۰ گرم (کمی کمتر از نصف لیوان)

آرد سفید ۱۵۰ گرم (یک لیوان)

بیکینگ پودر ۵ گرم ( ۱ قاشق مرباخوری)

وانیل نوک قاشق

موز ۱ عدد

گردو خرد شده ۲ الی ۳ قاشق غذاخوری (میزان به دلخواه)

طرز تهیه
برای درست کردن این کاپ کیک ابتدا همه مواد به دمای محیط برسد .تخم مرغ و شکر و وانیل را خوب ۵ دقیقه با همزن میزنیم . روغن را اصافه می کنیم و کمی با همزن میزنیم و بعد شیر را اضافه می کنیم و کمی هم میزنیم . موز را با چنگال له می کنیم و به مواد اضافه می کنیم و با همزن خیلی کم میزنیم .سپس آرد و بیکینگ پودر را الک می کنیم و کم کم داخل مواد ریخته و با لیسک هم میزنیم و در آخر گردو را با یک قاشق مقدار کم آرد مخلوط می کنیم و داخل مواد ریخته و در حد خیلی کم با لیسک هم میزنیم (ریختن آرد به گردو به دلیل ته نشین نشدن گردو هست). بعد مواد را  داخل قالب کاپ کیک می ریزیم . حدودا تا نصف قالب می ریزیم و در فر از یک ربع قبل گرم شده با درجه ۱۸۰ درجه به مدت ۲۰ الی ۲۵ دقیقه قرار می دهیم .

نکته
شما می توانید این کیک را بدون فر، در فر دست ساز درست کنید . این کاپ کیک را داخل قالب مافین و یا کیک یزدی می توانید درست کنید .

امیدوارم کاپ کیک موز و گردو را درست کنید و از خوردنش لذت ببرید.3


پی نوشت:
1.www.mosbate1.ir
2.www.7ganj.ir
3.www.cookmaster.ir


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.