طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر با سه روش متفاوت

کیک فنجانی از انواع کیک های بسیار خوشمزه و خوش طعم است که طرفداران بسیار زیادی دارد و دستور پختی مشابه با کیک یزدی دارد ولی برای پخت آن نیاز به فر ندارید بنابراین اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به طرز تهیه کیک فنجانی در منزل دارید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.
يکشنبه، 10 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: نیر زارع کابدول
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر با سه روش متفاوت

روش اول کیک فنجانی بدون فر


مواد لازم برای تهیه کیک فنجانی
شیر : ۸ قاشق غذا خوری
تخم مرغ : ۲ عدد
آرد سفید : ۶ قاشق غذا خوری
وانیل : ۱ قاشق مربا خوری
بیکینگ پودر : ۱ قاشق مربا خوری
روغن مایع : ۶ قاشق غذا خوری
پودر کاکائو : ۲ قاشق غذا خوری

طرزتهیه کیک فنجانی بسیار خوشمزه
در مرحله اول طرز تهیه کیک فنجانی ابتدا آرد را به خوبی الک کنید سپس وانیل و شکر و بکینگ پودر و پودر کاکائو و آرد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

تخم مرغ را در ظرف جداگانه ای قرار داده و به خوبی با کمک همزن دستی یا چنگال هم زنید.

بعد از این که به خوبی تخم مرغ را هم زدید به مخلوط شکر اضافه کنید و دوباره به خوبی هم بزنید تا با آنها مخلوط شود. در مرحله بعد شیر را آرام آرام به مخلوط اضافه کنید و به خوبی آن را هم بزنید بعد از اینکه شیر با مایه کیک به خوبی مخلوط شد روغن را اضافه کنید و هم بزنید.

مایه کیک را کنار گذاشته و فنجان های مناسبی را برای قرار دادن مایه کیک در درون آن ها انتخاب کنید و فنجان ها را به خوبی چرب کنید و مایه کیک را به کمک قاشق برداشته و در درون فنجان ها بریزید توجه کنید که نصف فنجان ها را از مایه کیک پر کنید بعد از این که فنجان ها را پر کردید قابلمه ای مناسب برداشته و به اندازه نصف ارتفاع فنجان ها در آن آب بریزید و فنجان ها را درون قابلمه قرار دهید بعد از اینکه آب قابلمه به دمای جوش رسید زیر قابلمه را بسیار کم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه کیک فنجانی بپزد. بعد از مدت زمان ذکر شده در طرز تهیه کیک فنجانی در قابلمه را به همراه دم کنی بر روی قابلمه قرار دهید و بگذارید که به مدت ۱۵ دقیقه دیگر کیک فنجانی به خوبی پخته شود بعد از ده دقیقه زیر شعله گاز را خاموش کنید ولی در قابلمه را به هیچ وجه برندارید و بگذارید تا کیک ها درون قابلمه بمانند.

سپس آن ها را از درون قابلمه خارج کنید و با استفاده از چاقو می توانید آن ها را از درون فنجان خارج کنید.

بعد از اینکه کیک های فنجانی به خوبی پخته شدند آن ها را می توانید با پودر پسته و کنجد و …تزیین کنید.1

طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر با سه روش متفاوت


روش دوم کیک فنجانی بدون فر


مواد لازم برای ۴ نفر
آرد شیرنی پزی۸ قاشق غذاخوری
شیر۱۰ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱ پنس
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
روغن مایع۶ قاشق غذاخوری

دستور تهیه کیک فنجانی
مرحله اول
ابتدا تخم مرغ ها را از داخل یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شود و بعد آن ها را در پیاله ای می شکنیم و در صورت سالم بودن داخل کاسه ای می ریزیم و وانیل را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی خوب می زنیم تا کاملا پف کنند.

مرحله دوم
بعد روغن مایع را اضافه می کنیم و مجددا مواد را ۱ دقیقه هم می زنیم و در آخر شیر را اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم.بکینگ پودر و پودر کاکائو را به آرد اضافه می کنیم و آن ها را از الک دو بار رد می کنیم.

مرحله سوم
بار سوم داخل کاسه محتوی مواد الک می کنیم و با لیسک در یک جهت مواد را مخلوط می کنیم.می توانید پودر کاکائو را اضافه نکنید و نصف از مایه سفید داشته باشید و نصف دیگرش را کاکائو اضافه کنیدتا کیک دو رنگی داشته باشید.

مرحله چهارم
سپس قابلمه ای که گنجایش ۶ عدد فنجان را داشته باشد را انتخاب می کنیم و یک فنجان داخل قابلمه قرار می دهیم و تا نصف کمر فنجان آب داخل قابلمه می ریزیم و قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا آب به جوش بیاید.

مرحله پنجم
فنجان ها را با قلمو آغشته با کمی روغن کاملا چرب می کنیم و با ملاقه از مایه بر می داریم و تا نصف فنجان را پر می کنیم.(اگر مایه دو رنگ درست کردید می توانید یک لایه سغید و یک لایه کاکائویی بریزید)و فنجان را داخل قابلمه آب در حال جوشیدن قرار می دهیم.

مرحله ششم
همگی فنجان ها را که داخل قابلمه چیدیم،روی درب قابلمه دم کنی قرار می دهیم و درب قابلمه را می گذاریم و شعله را بسیار ملایم می کنیم تا به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بعد که درب قابلمه را بر می داریم و (به هیچ عنوان درب قابلمه را در این مدت باز نمی کنیم چون در حال پف کردن است)

مرحله هفتم
با خلال داخل کیک فرو می کنیم اگر از مایه به خلال نچسبید یعنی کیک پخته است و می توانید درب قابلمه را بگذارید و شعله را خاموش کنید تا ۱۵ دقیقه دیگر به قابلمه دست نمی زنیم تا از دما بیفتد.درب قابلمه را بر می داریم.

مرحله هشتم
سپس با کارد یا دست اطراف کاپ کیک ها را از فنجان ها جدا می کنیم و چندین مرتبه فنجان ها را روی زمین می زنیم و بشقابی روی فنجان قرار می دهیم و آن ها را بر می گردانیم و با سس شکلات،خامه فرم گرفته و یا انواع میوه ها آن ها را تزئین می کنیم.نوش جان.2

طرز تهیه کیک فنجانی بدون فر با سه روش متفاوت


روش سوم کیک فنجانی بدون فر


مواد لازم برای کیک فنجانی
مواد اولیه ذکر شده مناسب 3 الی 4 نفر می باشد برای تعداد نفرات بیشتر مقدار مواد را ضرب و تقسیم کنید.
شیر:10 قاشق غذاخوری
شکر:7 قاشق غذاخوری
روغن مایع:6  قاشق غذاخوری
آرد:16  قاشق غذاخوری
بکینگ پودر:2 قاشق مرباخوری
وانیل:1/2 قاشق مرباخوری
تخم مرغ:2 عدد
پودر کاکائو:1 قاشق غذاخوری

دستور تهیه کیک فنجانی خانگی بدون فر
کیک فنجانی دستور تهیه آسانی دارد البته به شرطی که مراحل را به دقت پیش بروید.

مرحله اول 
ابتدا آرد و بکینگ پودر را با هم مخلوط کرده و الک کنید. دو عدد تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل در یک کاسه بریزید و با همزن مخلوط کنید.

مرحله دوم 
سپس شیر را افزوده و روغن را هم بریزید و مواد را تا حدی که یکدست شود هم بزنید. در مرحله بعد مخلوط آرد را در چند نوبت به موادتان اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود.

مرحله سوم
مایه کیک را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و به یکی از آن ها پودر کاکائو اضافه نمایید.

مرحله چهارم
دو تا سه عدد فنجان را بسته به سایز آن انتخاب کرده و کف و دیواره آن ها را خوب چرب کنید. یک قاشق از مایه کاکائویی داخل لیوان ها بریزید و یک قاشق مایه وانیلی به این ترتیب نصف حجم لیوان ها را با مایه کیک پر کرده و با یک خلال دندان داخل مایه کیک چند حرکت انجام دهید تا کیک طرحدار شود. قابلمه مناسبی را انتخاب کرده و به اندازه یک بند انگشت داخل آن آب بریزید و روی گاز بگذارید تا بجوشد. لیوان ها را داخل قابلمه بچینید و درب آن را ببندید. کیک های فنجانی را برای 30 دقیقه با شعله کم بپزد.

مرحله پنجم
بعد از نیم ساعت کیک ها را از قابلمه خارج کرده و بعد از اینکه خنک شد از لیوان خارج کرده و سرو نمایید.3


پی نوشت:
1.www.arga-mag.com
2.www.noktechi.ir
3.www.namnak.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.