طرز تهیه دسر کرم بروله

دسر یکی از شیک ترین و خوشمزه ترین پذیرایی ها است که برای مهمانی ها و مجالس استفاده می شود که خیلی راحت درست می شود ما در این مطلب قصد داریم تا طرز تهیه دسر کرم بروله را به شما عزیزان آموزش دهیم همراه ما باشید.
جمعه، 22 اسفند 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طرز تهیه دسر کرم بروله

دسر کرم بروله


مواد لازم برای کاسترد
مواد غذایی مقدار
خامه غلیظ سه پیمانه
عسل یا شکر سفید دو و نیم قاشق غذاخوری
لوبیای وانیل یک عدد
اسطوخودوس خشک شده یک قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ شش عدد

مواد لازم برای لایه کاراملی
مواد غذایی مقدار
شکر قهوه ای یک تا دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تزئین
مواد غذایی مقدار
خامه فرم گرفته به مقدار لازم
اسطوخودوس خشک شده به مقدار لازم


طرز تهیه دسر کرم بروله

امروز قصد داریم دستور تهیه کرم بروله با عسل و اسطوخودوس را به شما همراهان عزیز آموزش بدهیم.

این کرم یکی از بهترین دسرهای فصل بهار می باشد.

در مورد اسطوخودوسی که برای تهیه این دسر استفاده می شود باید بگویم از دانه های اسطوخودوس دانه شده قابل استفاده در آشپزی استفاده کنید توجه به این نکته بسیار مهم است چون همه اسطوخودوس ها برای استفاده در آشپزی پرورش داده نمی شوند و ممکن است روی آنها آفت کش زده باشند پس بهتر است در تهیه آن دقت کنید.

طرز تهیه دسر کرم بروله

مرحله اول
اولین چیزی که برای تهیه این دسر آماده می کنیم پایه کرم بروله است.

پس در یک قابلمه مناسب 3 پیمانه خامه غلیظ می ریزیم و 2.5 قاشق غذاخوری عسل.

من پیشنهاد می کنم که از عسل استفاده کنید اما اگر شما از ترکیب عسل و اسطوخودوس خوشتان نمی آید می توانید به همان اندازه از شکر سفید استفاده کنید. بعد یک عدد لوبیای وانیل که از وسط نصف شده و دانه های آن را تراشیده ایم، به همراه غلاف آن داخل قابلمه اضافه می کنیم.

و بعد 1 قاشق غذاخوری اسطوخودوس خشک  و کمی نمک می ریزیم بعد همه این مواد را خوب می جوشانیم تا زمانی که عسل خوب آب شده و اسطوخودوس ها بپزند بعد شعله را خاموش می کنیم و به مدت 30 دقیقه میگذاریم تا مواد داخل قابلمه خیس بخورند.

نکته ای که باید اشاره کنم این است که  من ترجیح می دهم اسطوخودوس کمتری بریزم و بگذارم خیس بخورد پس اگر نمی توانید انقدر صبر کنید باید اسطوخودوس بیشتری بریزید ولی پیشنهاد می کنم که همان 1 قاشق را بریزید چون فکر می کنم اینطوری طعم بهتری خواهد داشت.

مرحله دوم
بعد در همین موقع در یک کاسه بزرگ 6 عدد زرده تخم مرغ بشکنید و هم بزنید بعد مخلوط داخل قابلمه را از صافی رد کنید در این صورت تمام دانه های اسطوخودوس و غلاف وانیل از مایع جدا می شوند بعد مخلوط صاف شده را به زرده های تخم مرغ اضافه کنید و خوب هم بزنید و صافی را تمیز کنید و روی پارچی که به اندازه 4 لیوان گنجایش داشته باشد بگذارید و مخلوط بدست آمده را دوباره در داخل آن بریزید و صاف کنید تا تکه های تخم مرغ یا هر چیزی که برای درست کردن یک کاسترد نرم مناسب نیستند را بگیرید پس مهم است که حتما دو بار صاف شود.

طرز تهیه دسر کرم بروله

مرحله سوم
در این مرحله مواد را داخل ظرف های سرو می ریزید که می توانید داخل ظرف های کوتاه تر به همان شکلی که من استفاده کردم بریزید یا از ظرف های بلند تر استفاده کنید (اگر فر شما طوری طراحی شده که شعله بالایی به طبقه بالای فر خیلی نزدیک است بهتر است از ظرف های سرو کوتاه تر استفاده کنید)
سعی کنید از ظرف هایی استفاده کنید که به اندازه 4 اونس گنجایش داشته باشند.

طرز تهیه دسر کرم بروله

مرحله چهارم
بعد ظرف های سرو را داخل یک سینی بزرگ می گذاریم و سینی را داخل فر قرار می دهیم و از روش بن ماری استفاده می کنیم به این ترتیب که داخل سینی آب جوش می ریزیم تا کاسترد نرمی داشته  باشیم.

اگر قبل از گذاشتن سینی داخل فر، آب بریزید ممکن است در حین انتقال سینی به داخل فر آب داخل کاسترد بریزد که ما نمی خواهیم این اتفاق بیفتد و بهتر است از یک پارچ یا کتری استفاده کنید که آب داخل کاستردها نپاشد.

بعد از ریختن آب دمای فر را روی 300 درجه فارنهایت تنظیم کرده و می گذاریم به مدت 25 تا 30 دقیقه آماده شوند (اگر از ظرف های عمیق تر استفاده میکنید باید 45 تا 50 دقیقه زمان بدهید تا کاستردها آماده شوند.)

طرز تهیه دسر کرم بروله

مرحله پنجم
وقتی کاستردها آماده شدند از فر خارج کنید و بگذارید تا خنک شوند طوری که بتوانید ظرف ها را با دست از داخل سینی خارج کنید و آب سینی را دور بریزید بعد دوباره ظرف ها را داخل سینی بچینید و بدون اینکه روی سینی را بپوشانید بگذارید داخل یخچال  تا کاسترد سفت شود وقتی کاسترد به این مرحله رسید روی هر کدام 1 تا 2 قاشق غذاخوری شکر قهوه ای بریزید وروی کاسترد را بپوشانید طوری که یک لایه صاف داشته باشید بعد داخل سینی فر بچینید و بگذارید داخل فر و شعله بالایی را روشن کنید تا شکرها آب شده و کاراملی شوند فکر می کنم کاراملی شدن شکرها 10 تا 15 ثانیه طول بکشد بعد که از فر خارج کردید کمی خامه فرم گرفته خانگی روی کرم بروله کاراملی شده بریزید و در آخر روی خامه مقداری اسطوخودوس بریزید به این ترتیب یک تزئین زیبا خواهید داشت.

با خوردن هر قاشق از این دسر خوشمزه مزه خوب اسطوخودوس را احساس خواهید کرد.

این یک دسر زیبا و خوشمزه برای مراسم مهمانیتان خواهد بود که همه مهمان ها از خوردن آن لذت خواهند برد.

امیدوارم از این دستور خوشتان بیاید و حتما امتحانش کنید.

طرز تهیه دسر کرم بروله


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
مقالات مرتبط