شیشه و کاربرد های خارق العاده آن در دکوراسیون و محیط

در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از تاثیرگذار ترین اجزا ، آینه می باشد که از گذشته های دور تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. اگر به سبک معماری ایرانی علاقمند هستند می توانید از آینه در طراحی خود استفاده نمایید
يکشنبه، 26 ارديبهشت 1400
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: معصومه دارستانی
موارد بیشتر برای شما
شیشه و کاربرد های خارق العاده آن در دکوراسیون و محیط
در قدیم برای نوشتن و آموزش از تخت سیاه استفاده می کردند ولی دنیای مدرن امروز حتی تخته سیاه را هم دستخوش تغییرات کرده است و امروزه از تخته وایت برد یا تخته وایت برد های شیشه ای استفاده می شود. این تخته ها در انواع رنگ ها، ابعاد و اندازه متنوع، طراحی زیبا در دسترس می باشند. تخته وایت برد شیشه ای یک انتخاب عالی برای محیط های کاری یا آموزشی است. همچنین به دلیل کیفیت بالا این تخته ها، اثر ماژیک روی آنها باقی نمی ماند و از طول عمر بالایی هم برخوردار می باشند.
 

انواع تخته وایت برد شیشه ای

تخته وایت برد های شیشه ای در دو نوع تخته وایت برد نوع فریم دار و تخت وایت برد بدون فریم در دسترس می باشند که در انواع متنوعی طراحی و تولید می شوند:
تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی
تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی برای برنامه ریزی ماهیانه
تخته وایت برد شیشه ای مغناطیسی برای برنامه ریزی هفتگی
برد شیشه ای موسیقی که دارای خطوط حامل نت موسیقی هستند

 
شیشه و کاربرد های خارق العاده آن در دکوراسیون و محیط
 

جنس تخته وایت برد شیشه ای

در ساخت وایت برد شیشه ای معمولی و رنگی از یک ورق شیشه سکوریت نازک و مقاوم استفاده می گردد. برای مقاوم کردن آن نیز یک ورق فلزی در پشت آن قرار می دهند که جای پیچ و مهره ها نیز روی آن تعبیه می شود. این تخته ها به دلیل استفاده از صفحه فلزی کالربرد دارای خاصیت مغناطیسی نیز می باشند.

تخته های نوشتاری شیشه ای بسیار بادوام هستند. این شیشه ها چندین برابر شیشه های معمولی مقاوم می باشند زیرا در ساخت آن ها از شیشه ها حرارت دیده اند استفاده شده است به همین دلیل از طول عمر بالاتری نیز برخوردار می باشند.


آینه بنفش چیست و در چه مکان هایی از آن استفاده می شود؟

یکی از تاثیرگذار ترین اجزا در طراحی دکوراسیون، آینه می باشد که از گذشته های دور تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته است. اگر به سبک معماری ایرانی علاقمند هستند می توانید از آینه در طراحی خود استفاده نمایید. امروزه در سبک مدرن نیز از انواع آینه ها بسیار استفاده می شود و می توان گفت یکی از اجزای جدا نشدنی محیط می باشند.

 
شیشه و کاربرد های خارق العاده آن در دکوراسیون و محیط


امروز از آینه های رنگی بسیار در محیط نیز استفاده می شود. یکی از محبوب ترین آینه های دکوراتیو، آینه بنفش است که به بزرگ شدن فضا کمکی شایانی می کند. با کوچک تر شدن متراژ خانه ها و محیط های اداری و کمبود نور طبیعی، پیشنهاد طراحان استفاده از دنیای شیشه ها و آینه های رنگی است که به زیبایی محیط شما نیز کمک می کند.

آینه بنفش برای چه محیط هایی مناسب می باشد؟

آینه بنفش به دلیل رنگ خاص و منحصر به فرد خود، مناسب استفاده در هر محیطی نیست به همین دلیل بهتر است از این آینه در محیط هایی استفاده نمایید که با محیط و دکوراسیون داخلی شما، همخوانی داشته باشد. همان طور که می دانیم رنگ بنفش از ترکیب رنگ آبی و قرمز تشکیل شده است و شما بهتر است از این رنگ ها در وسایل و عناصر خود استفاده نمایید.بنفش یک رنگ سرد است و شما برای داشتن محیطی زیباتر بهتر است از رنگ های گرم برای متعادل کردن رنگ های فضا استفاده نمایید.
 
همچنین شما در فضای های زیر نیز می توانید از آینه بنفش استفاده نمایید:
استفاده از آینه بنفش در فضای پذیرایی
استفاده از آینه بنفش در فضای اتاق خواب
استفاده از آینه بنفش در سرویس های بهداشتی
استفاده از آینه بنفش در نشیمن

 
شیشه و کاربرد های خارق العاده آن در دکوراسیون و محیط


طراحی روی شیشه

طراحی روی شیشه یا ویترای، یک هنر خارق العاده برای آراستن و تزیین شیشه می باشد که روی وسایل و اجزای شیشه ای، با ابزار و وسایل مخصوص طراحی و پیاده سازی می شود. نقاشی یک هنر است و شما با این هنر می توانید از وسایل شیشه ای معمولی یک اثر زیبا و فوق العاده خلق کنید. شما حتی اگر نقاش خوبی هم نیستید می توانید با ترسیم خطوط و رنگ آمیزی آن ها یک کار زیبا را طراحی نمایید. طراحی روی شیشه با رنگ مخصوص به نام ویترای انجام می شود به همین دلیل به این طراحی، طراحی ویترای نیز گفته می شود.
 
مهم ترین کاربرد طراحی روی شیشه
طراحی روی شیشه یک هنر مدرن می باشد ولی در گذشته های دور نیز در میان کشور های مختلف رواج داشته است و می توان اثر های بی نظیری در موزه های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارد که می توانید از آن ها بازدید نمایید. این آثار توسط هنرمندان چیره دست خلق شده است و به زیبایی به نمایش گذاشته شده است. از طراحی روی شیشه بر روی انواع شیشه مسطح یا انواع  ظروف شیشه ای و... استفاده می شود.

 
شیشه و کاربرد های خارق العاده آن در دکوراسیون و محیط
 

جمع بندی

در این مقاله برخی از موارد استفاده از انواع شیشه و آینه ها رنگی را بررسی کردیم و همچنین به طراحی روی آن ها نیز پرداختیم. تخته وایت برد های شیشه ای می تواند استفاده متنوعی در محیط شما داشته باشند و همچنین از زیبایی بیشتری نسبت به تخته سیاه یا تخت وایت برد های معمولی برخوردار می باشند. آینه بنفش نیز برای دکوراسیون های خاص با طیف رنگ های خاص می تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد. همچنین اگر به دنبال طراحی روی شیشه هستید می توانید این هنر را بیاموزید و از آن را روی وسایل خود پیاده سازی نمایید و یک اثر بی نظیر را خلق نمایید. 


شما می توانید برای پیدا کردن وب سایت های معتبر برای خرید انواع تخته وایت برد شیشه ای، خرید آینه بنفش و آموزش نقاشی روی شیشه می توانید به وب سایت نیازیتو (https://niazito.com) مراجعه نمایید. نیازیتو به شما کمک می کند تا کسب و کار هایی که در این حوزه فعالیت دارند را به راحتی بیابید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.