دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

کیک هویج کیکی است که هر طبع و سلیقه ای آن را می پسندد وهمچنین یکی از کیک های استثنائی و متفاوتی که می توانید توی مناسبت های مختلف تهیه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا با یک مدل کیک هویج و پسته از نوع روسی آشنا شوید.
دوشنبه، 7 تير 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

کیک خامه ای هویج پسته


مواد لازم برای تهیه کیک خامه ای هویج پسته
مواد غذایی مقدار
روغن کلزا یک و نیم پیمانه
تخم مرغ درشت سه عدد
خامه کره یک سوم پیمانه
عصاره وانیل یک و نیم قاشق چای خوری
شکر سفید دو پیمانه
آرد سفید معمولی سه پیمانه
بکینگ سودا (جوش شیرین) یک قاشق چای خوری
بکینگ پودر دو قاشق چای خوری
پودر دارچین یک قاشق چای خوری
پودر زنجبیل یک قاشق چای خوری
پودر میخک یک هشتم قاشق چای خوری
هویج رنده شده سه پیمانه
پسته نمکی خرد شده یک پیمانه
خامه به مقدار لازم
ترکیبی از پسته درسته و پودر شده یک قاشق  غذا خوری
شربت کارامل و قهوه به مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه رویه خامه کیک
مواد غذایی مقدار
کره نرم شده نصف پیمانه
پنیر خامه ای نرم شده دویست و بیست گرم
ترکیب شیر و خامه یک قاشق غذا خوری
عصاره وانیل نصف قاشق چای خوری
پودر قند دو پیمانه


طرزتهیه کیک خامه ای هویج پسته

در این مطلب می خواهیم دستور پخت کیک هویج با پنیر خامه ای را به شما عزیزان آموزش بدهیم. این دستور پخت بی نظیرهست و کیک هویج آن فوق العاده مرطوب و خوشمزه  است. این کیک با پنیر خامه ای عالی است و به راحتی سرهم می شود. امروز دو لایه کیک هویج درست می کنیم و رویه خامه ای آن خیلی صاف و یکدست نیست  و قصد نداریم که لایه خامه ای روی کیک خیلی ضخیم باشد و دلتان را بزند. به جای دولایه می توانید هر کداو را از وسط نصف کنید و به جای دو لایه چهار لایه کیک خامه ای داشته باشید که البته برای چهار لایه باید میزان خامه آن را دو برابر کنید تا خامه بیشتری داشته باشید، حالا می رویم سراغ درست کردن این کیک خوشمزه. در اینجا لازم است به این نکته اشاره شود که فر را با دمای صد و هشتاد درجه روشن کنید و اجازه دهید گرم شود.

مرحله اول: آماده کردن مواد مرطوب کیک هویج
ابتدا با درست کردن مواد مرطوب شروع می کنیم، پس یک و نیم پیمانه روغن کلزا داریم که داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و سه عدد تخم مرغ درشت اضافه می کنیم، حالا یک سوم پیمانه خامه کره می ریزیم و یک و نیم قاشق چای خوری عصاره وانیل. در این مرحله همه مواد را با هم زن دستی خوب همی می زنیم تا باهم مخلوط شوند و به یک ترکیب نرم و یکدست برسیم حالا به موادمان دو پیمانه شکر سفید اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکر خوب حل شود.

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

مرحله دوم: آماده کردن مواد خشک کیک هویج
برای شروع داخل یک کاسه بزرگ سه پیمانه آرد سفید معمولی الک شده می ریزیم و به آن یک قاشق چای خوری بکینگ سودا (جوش شیرین) و دو قاشق چای خوری بکینگ پودر اضافه می کنیم، حالا نوبت اضافه کردن ادویه هاست در اینجا یک قاشق چای خوری پودر دارچین، یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل و یک هشتم قاشق چای خوری پودر میخک داریم آن ها را هم به آرد اضافه می کنیم و همه را خوب باهم مخلوط می کنیم.

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد مایع و خشک
حالا مواد خشک را کم کم از الک ریز رد کرده و به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم و هر بار خوب هم می زنیم تا خوب باهم مخلوط شوند، بعد از اینکه مواد خشک و تر باهم ترکیب شدند نوبت اضافه کردن هویج است، در اینجا سه پیمانه هویج رنده شده داریم که به مایه کیک اضافه می کنیم و یک پیمانه هم پسته نمکی خرد شده اضافه می کنیم و با لیسک مواد را خوب باهم مخلوط می کنیم.
نکته: شما به جای پسته می توانید آجیل محبوب خودتان را بریزید مانند بادام، گردو یا گردوی آمریکایی

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

مرحله چهارم: ریختن مایه کیک داخل قالب و پختن کیک
در این مرحله دو قالب گرد با قطر بیست سانتی متر داریم کف آن ها را چرب کرده و کاغذ روغنی می گذاریم و دوباره روی آن را چرب می کنیم حالا مایه کیک را بین این دو قالب تقسیم می کنیم و قبل از اینکه داخل فر بگذاریم قالب ها را روی میز کار می کوبیم تا هواگیری شوند. حالا قالب ها را داخل فری که از قبل گرم کردیم می گذاریم و اجازه می دهیم کاملا بپزند و روی آن ها طلایی قهوه ای شود می توانید با خلال داندان تست کنید که کیک پخته اند یا نه، به این ترتیب که بعد از نیم ساعت یا چهل دقیقه  خلال دندان را داخل کیک فرو کنید اگر از مایه کیک به آن نچسبید کیک پخته است. فراین پختن کیک ها بین چهل تا پنجاه دقیقه زمان لازم دارد بعد از پخت کامل، آن ها را از فر بیرون می آوریم و اجازه می دهیم کمی خنک شوند بعد از قالب در می آوریم و روی توری فلزی قرار می دهیم تا کاملا خنک شوند.
بعد از خنک شدن کیک ها یک چاقوی بلند دندانه دار را بر می داریم و روی کیک را برش می زنیم تا روی کیک ها برای خامه کشی صاف باشد.

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته
 

مرحله پنجم: آماده کردن رویه خامه ای
برای اینکار نیاز به هم زن برقی داریم. نصف پیمانه کره نرم شده را داخل کاسه همزن ریخته و به آن دویست و بیست گرم پنیر خامه ای نرم شده (کره و پنیر را به دمای اتاق می رسانیم) اضافه می کنیم و بعد هم زن را روشن می کنیم تا این دو باهم خوب مخلوط شوند و سبک و نرم و پفکی شوند. حالا حدود یک قاشق غذا خوری ترکیب شیر و خامه (می توانید از خامه سنگین هم استفاده کنید) می ریزیم و تقریبا نصف قاشق چای خوری عصاره وانیل اضافه می کنیم و هم می زنیم و نوبت به اضافه کردن پودر قند می رسد، در اینجا حدود دو پیمانه پودر قند داریم آن را کم کم به موادمان اضافه می کنیم و هم می زنیم. حالا خامه ما آماده است.
نکته: اگر می خواهید خامه غلیظ تر باشد پودر قند را بیشتر از دو پیمانه و اگر می خواهید رقیق تر باشد کمتر از دو پیمانه بریزید

مرحله آخر: خامه کشی و سرو کیک
حالا یکی از لایه های کیک را روی استند کیک قرار می دهیم و روی آن مقداری خامه می ریزیم و با کاردک خامه کشی  خامه را تا لبه ها پخش کرده و آن را صاف می کنیم و بعد لایه دوم کیک را می گذاریم و روی کیک مقدار قابل توجهی خامه می ریزیم و با کاردک پخش کره و صاف می کنیم و با خامه های اضافی  اطراف کیک را می پوشانیم، توجه کنید که برای این کیک ظاهر دقیق و تر و تمیزی نمی خواهیم. حالا برای تزئین کیک یک قاشق از آجیل های درسته و خرد شده (ترکیبی از پسته درسته و پودر شده) را بر می داریم و کم کم به صورت حلقه ای دور تا دور کیک می ریزیم و در آخر دور تا دور کیک شربت کارامل و قهوه می ریزیم طوری که از اطراف کیک چکه کند.
نکته: این خامه بسیار خوشمزه است طعم آن با کیک بی نظیر خواهد بود

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته

حالا کیک ما آماده است و واقعا خوشمزه به نظر می آید، اگر خواستید همان لحظه می توانید آن را سرو کنید اما بهتر است کیک را چند ساعت داخل یخچال بگذارید و درست چند دقیقه قبل از سرو سس کارامل قهوه را روی آن بریزید.
این کیک واقعا خوشمزه است و اگر درست کنید عاشق ادویه جات آن خواهید شد مزه دارچین و زنجبیل و میخک آن واقعا عالی و خوشمزه است و آجیل ترد و هویج و خامه آن واقعا بی نظیره  و ترکیب آن ها یک کیک واقعا خوشمزه را به وجود آورده است. به همین دلیل عاشق این کیک خواهید شد این کیک خیلی خیلی مرطوب است  و لایه های کیک آن واقعا سبک و خوشمزه اند و در دهان آب می شوند. توصیه می کنیم دفعه بعد که می خواهید یک کیک خوشمزه درست کنید حتما این کیک را امتحان کنید مطمئنا راضی خواهید بود.

دستور تهیه کیک خامه ای هویج پسته


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.