کالری کشمش چقدر است؟ + ارزش غذایی

کشمش، میوه‌ ی رسیده و خشک شده انگور می باشد که با توجه به نوعی که انگور را خشک کردند و موادی که به آن افزودند به نام‌ های متفاوتی در بازار به فروش می‌ رسد و همانند دیگر خشکبارها در تمام سال پیدا می‌شود. کشمش علاوه بر طعم خوشمزه دارای خواص، ارزش غذایی، ویتامین ها و مواد معدنی بسیار می باشد که در مطلب زیر به آن ها اشاره کرده ایم. با ما همراه باشید.
سه‌شنبه، 25 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری کشمش چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی کشمش در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 296 کیلوکالری
کربوهیدرات 78.47 گرم
پروتئین 2.52 گرم
چربی 0.54 گرم
آب 16.57 گرم
فیبر 6.80 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در کشمش در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.00 میکروگرم
ویتامین K 0.00 میکروگرم
ویتامین C 5.40 میلی گرم
تیامین (B1) 0.11 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.18 میلی گرم
نیاسین (B3) 1.11 میلی گرم
کولین (B4) 0.00 میکروگرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.05 میلی گرم
ویتامین B6 0.19 میلی گرم
فولات (B9) 3.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میکروگرم
 

مواد معدنی موجود در کشمش در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 28.00 میلی گرم
آهن 2.59 میلی گرم
منیزیم 30.00 میلی گرم
فسفر 75.00 میلی گرم
پتاسیم 825.00 میلی گرم
سدیم 28.00 میلی گرم
روی 0.18 میلی گرم
مس 0.30 میلی گرم
منگنز 0.27 میلی گرم
سلنیم 0.60 میکروگرم
 

کشمش برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
کشمش دارای خواص آنتی اکسیدانی میباشد
همان طور که می دانید آنتی اکسیدان ها از تخریب سلول های بدن جلوگیری میکنند پس بهتر است در لیست غذایی خود از آنها استفاده کنید. کشمش یک منبع عالی از آنتی اکسیدان ها می باشد. آنتی اکسیدان ها حاوی فواید ضد سرطانی و ضد تخریب سلول های بدن هستند. اگر به طور مداوم از کشمش استفاده کنید در واقع از ابتلا به سرطان های مختلف پیش گیری کرده اید.
 
کمک به کاهش فشار خون
یکی از مزیت های کشمش کمک به کاهش فشار خون بالا است. یکی از دلایل کاشار خون بالا استفاده از رژیم غذایی نامناسب می باشد. کشمش با دارا بودن پتاسیم فراوان می تواند فشار خون را کنرل کند و مانع از بالا رفتن آن شود.
 
کاهش دهنده استرس در آدمی
اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که مدام دچار استرس و اضطراب میگردید سعی کنید همیشه در کنارتان کشمش داشته باشید چرا که کشمش موجب کاهش استرس در بدن میگردد.
 
تقویت کننده نور چشم
همیشه برای تقویت نور چشم و حفظ سلامتی چشم هایم هویچ را توصیه نموده اند. شاید تا به حال در مورد خواص کشمش برای افزایش نور چشم و سلامتی چشم اطلاعات کافی نداشتید. این میوه خشک شده با ترکیباتی که دارد می تواند نور چشم را افزایش داده و چشم را از تنبلی و ضعیف شدن نجات دهد. اگر جز افرادی هستید که در طول شبانه روز ساعات زیادی را مطالعه می کنید بهتر است کشمش را به همراه خود داشته باشید.
 
رفع کننده کم خونی
یکی دیگر از خواص کشمش رفع کم خونی می باشد. افرادی که کمبود آهن باعث کم خونی شان شده است لازم است از این میوه خشک شده به طور منظم استفاده نمایند.
 
درمانگر التهاب ها و عفونت ها
اگر دچار عفونت ها و التهاب های مزمن گردیده اید می توانید برای درمان کشمش را انتخاب کنید. خواص کشمش با داشتن آنتی اکسیدان های قوی ضد التهابی به طور کلی می تواند عفونت ها و التهاب ها را از بین ببرد. علاوه بر این پلی فنلی موجود در کشمش می تواند برای سرماخوردگی بسیار مفید باشد.
 
محافظت کننده دهان و دندان
کشمش در ترکیب خود الئانولیک اسید دارد که می تواند از پوسیدگی دندان ها جلو گیری نماید. علاوه بر این به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های قوی می تواند از عفونت های دهان و لثه پیشگیری کند.  برای داشتن دندان های سالم و زیبا بهتر است به جای قند همراه چای از کشمش استفاده کنید.
 
جلو گیری از ریزش مو
خانم ها و آقایانی که از ریز مو رنج می برید و احساس می کنید مو های تان آن زیبایی را که می خواهید را ندارد بهتر است کشمش را در رژیم غذایی خو اضافه کنید. یکی از مهم ترین خواص کشمش جلو گیری از ریزش مو می باشد. ویتامین های موجود در این میوه خشک شده می تواند کمبود های بدن را بر طرف ساخته و مانع ریزش مو شود.
 
درمان شوره سر
مصرف روزانه کشمش به دلیل رزوراترول های موجود در آن باعث کاهش التهاب پوست سر شده و به درمان شوره سر کمک می کند.
 
جوان سازی پوست صورت
مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در کشمش با افزایش تولید کلاژن و الاستین پوست شده و به درمان چین و چروک و جوان سازی پوست صورت کمک می کنند. رزوراترول های موجود در کشمش به پاک سازی خون و پاک سازی پوست کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می شود.
 
آکنه و جوش صورت
منیزیم و پتاسیم موجود در کشمش به سم زدایی و پاک سازی خون کمک می کنند و به این ترتیب باعث درمان آکنه و جوش صورت می شوند. همچنین مصرف کشمش سیاه با سم زدایی کبد به سم زدایی پوست و در نتیجه درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.
 
مانع بروز سنگ کلیه
افرادی که دچار سنگ کلیه و یا نارسایی ها کلیویی هستید می توانید از کشمش به دلیل داشتن پتاسیم استفاده کنید.

کاهش و افزایش وزن
شاید برای شما هم جالب باشد که چطور می شود این میوه خشک شده بتواند باعث کاهش وزن و هم افزایش وزن شود. اگر این میوه خشک را به تنهای استفاده کنید و در رژیم غذایی شما همیشه موجود باشد به دلیل مقدار زیاد فیبر می تواند باعث لاغری تان شود. اگر شما همراه با دمنوش و در طول روز کشمش را به همراه داشته باشید به دلیل داشتن قند های طبیعی می تواند باعث افزایش وزن شما گردد.
 
خواص کشمش برای خانم های باردار
یکی از مواد غذایی اساسی در دوران بارداری کشمش می باشد چرا که میتواند به رفع کم خونی در این دوران کمک کند. کمبود آهن در این دوران میتواند صدمات جدی به مادر و نوزاد واد کند پس بهتر است در دوران بارداری حتما از آن استفاده کنید.
 
مفید برای نوزادان و کودکان
کشمش دارای مواد معدنی مثل پتاسیم، فسفر، آهن، کلسیم و منیزیم است که این مواد موجب رشد ذهنی و جسمی کودک می شوند. به علاوه کشمش به خاطر داشتن مقادیر بالای فیبر  به بهبود حرکات روده و به درمان یبوست در کودکان کمک بسیار می کند. هم چنین کشمش به خاطر خواص ضد باکتریایی که دارد مفید در رفع تب بالا در نوزادان و کودکان می باشد. کشمش هم چنین سبب تقویت حافظه در نوزادان و کودکان می شود.
 
درمان اسهال و یبوست
یکی از دلایل ابتلا به اسهال و یبوست رژیم غذایی ناسالم و غذا های فست فودی هستند. شما می توانید با مصرف کشمش از شر این عارضه رهایی یابید چرا که کشمش دارای مقادیر بسیار زیاد فیبر می باشد. فیبر به حرکات روده و عملکرد بهتر آن کمک شایانی می کند.
 
مانع از پوکی استخوان
پوکی استخوان یکی از رایج ترین بیماری ها به خصوص در بانوان است به دلیل دوران بارداری. اگر می خواهید دچار این بیماری نشوید حتما مصرف کشمش را فراموش نکنید و آن را در لیست غذایی خود قرار دهید. کشمش با وجود مقادیر بسیار زیاد کلسیم مانع از پوکی استخوان ها می گردد و سلامت آن ها را حفظ می کند.
سم زدایی کبد
یکی از مزیت های کشمش وجود بیوفلاوونوئید در آن است که وظیفه آن سم زدایی و پاک سازی خون و بدن  می باشد و همین امر موجب پاکسازی و سلامت کبد هم میگردد.
مفید برای بدن سازی
کشمش یک عضو فراموش نشدنی برای آقایان و بانوان ورزشکار است که همیشه در رژیم غذایی آنها یافت میشود. چرا که مزیت هایی که در کشمش وجود دارد همانند دارو ها و قرص های پروتئینی عمل می کند. کشمش می تواند یک جایگزین مناسب بجای پروتیئن های مصنوعی باشد. حتما در موقع ورزش این میوه خشک را فراموش نکنید و از  آن به وفور استفاده کنید تا از تاثیرات آن بی نصیب نمانید.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.