کالری کره بادام زمینی چقدر است؟ + ارزش غذایی

کره بادام زمینی اولین بار در سال ۱۸۸۲ به وسیله مارسلوس گیلمور ادسون کانادایی تولید گردید و بیشتر از ۱۳۱ سال است که به پرطرفدارترین خوراکی جهان، به‌ خصوص در آمریکا تبدیل گردیده است. کره بادام زمینی غنی از مواد مغذی و بسیار خوشمزه می باشد. میتوان کره بادام زمینی را با انواع مواد غذایی مثل میوه، شکلات، ژله و کرفس، مصرف کرد. این کره به دلیل داشتن چربی‌ های غیر اشباع تک‌ زنجیره و مواد مغذی دیگر، به یکی از خوراکی های مناسب برای کاهش وزن تبدیل شده است.
سه‌شنبه، 25 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری کره بادام زمینی چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی کره بادام زمینی در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 589 کالری
کربوهیدارت 21.57 گرم
پروتئین 24.06 گرم
چربی 49.94 گرم
آب 114 گرم
فیبر 8.00 گرم
قند 8.41 گرم
کلسترول 0.00میلی گرم
 

ویتامین های موجود در کره بادام زمینی در 100 گرم  

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 6.30 میلی گرم
ویتامین K 0.50 میکروگرم
ویتامین C 0.00 میلی گرم
تیامین (B1) 0.11 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.11 میلی گرم
نیاسین (B3) 13.70 میلی گرم
کولین (B4) 61.30میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 1.12 میلی گرم
ویتامین B6 0.42 میلی گرم
فولات (B9) 92.00میکروگرم
ویتامین B12 0.00 میلی گرم
 

مواد معدنی موجود در کره بادام زمینی در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 45.00 میلی گرم
آهن 1.90 میلی گرم
منیزیم 160.00 میلی گرم
فسفر 319.00 میلی گرم
پتاسیم 745.00 میلی گرم
سدیم 17.00 میلی گرم
روی 2.79 میلی گرم
مس 0.58 میلی گرم
منگنز 1.80 میلی گرم
سلنیم 8.20 میکروگرم
 

کره بادام زمینی برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
کاهش خطر مرگ
طبق مطالعات انجام شده توسط دانشمندان مصرف کره بادام زمینی موجب کاهش خطر مرگ میشود چراکه دارای مواد مغذی فراوان است. کره بادام زمینی با داشتن پتاسیم به حفظ تعادل فشار خون کمک بسیاری می کند. هم چنین کره بادام زمینی با داشتن فیبر و فیسترول در سلامتی قلب و عملکر درست آن نقش مهمی ایفا میکند. اسیدهای چرب غیر اشباع با کاهش دادن میزان کلسترول بد  و سطح تری‌گلیسرید  از بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲ و سندرم مرتبط با سوخت‌ و‌ ساز جلوگیری می کند.
 
ایجاد احساس سیری
یکی از مزایای کره بادام زمینی ایجاد حس سیری در شما می باشد زیرا دارای اسید چرب تک‌ زنجیره و پروتئین می باشد. اگر کره بادام زمینی در وعده صبحانه با نان تست میل کنید و یا در وعده ناهار آن را استفاده کنید سبب جلوگیری از پرخوری میشود و شما را خیلی زود سیر می کند. اما باید توجه کنید که در مصرف کره بادام زمینی زیاده روی نکنید. مقدار مناسب برای استفاده از این کره دو قاشق غذا خوری می باشد.
 
کاهش خطر ابتلا به دیابت
با استفاده از کره بادام زمینی میتوانید احتمال ابتلا به دیابت را کاهش دهید. طبق مطالعات انجام شده اگر در هفته حداقل 5 روز  31 گرم  که معادل 2 قاشق غذا خوری میباشد کره بادام زمینی استفاده کنید میتوانید احتمال ابتلا به دیابت را تا 30 درصد کاهش دهید.
 
تقویت انرژی
کره بادام زمینی دارای پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب می باشد که این مواد میتوانند در افزایش انرژی کمک شایانی به شما بکنند. به علاوه این مواد موجود در کره بادام زمینی سبب حفظ قند خون شده و از پایین آمدن آن جلوگیری میکنند.
 
کاهش وزن
شاید متوجه شده باشید که در تمامی رژیم های لاغری کره بادام زمینی پای ثابت در برنامه می باشد زیرا دارای پروتئین، چربی تک زنجیره و فیبر بالا می باشد و در کم کردن وزن نقش موثری دارد. هم چنین کره بادام زمینی میتواند شما را تا حدود زیادی سیر نگه دارد و مانع از پرخوری شما بشود. یکی دیگر از مزایای این کره این است که سبب افزایش سوخت و ساز بیشتر در بدن میگردد. طبق گزارشات پزشکی به دست آمده اگر روزانه 500 کالری کره بادام زمینی استفاده کنید در مدت 19 هفته میزان سوخت و ساز بدنتان 11 درصد بیشتر می شود.
 
حفظ سلامت ماهیچه و اعصاب
کره بادام زمینی سرشار از ماده معدنی منیزیم میباشد. همان طور که میدانید منیزیم در فعالیت بیش‌ از ۳۰۰ سلول بیوشیمیایی بدن نقش دارد. به همین خاطر کره بادام زمینی میتواند در تنظیم دمای بدن، سم زدایی بدن، تولید انرژی، استحکام استخوان و دندان و حفظ سلامت دستگاه عصبی کمک بسیار بکند.
 
افزایش بهره‌ ی هوشی
طبق تحقیقات صورت گرفته ثابت شده است چربی غیر اشباع تک‌ زنجیره ای که در مواد غذایی مثل آجیل یا روغن زیتون و کره بادام زمینی  موجود است، در حفظ سلامت و عملکرد مغز بسیار تاثیر گذار است. هم چنین کره بادام زمینی به دلیل خاصیت آنتی‌ اکسیدانی و ضدالتهابی  که دارد در کاهش استرس در مغز کمک می کند.
 
افزایش آرامش و خونسردی
کره بادام زمینی دارای بتاسیتوسترول می باشد. بتاسیتوسترول استرول گیاهی است که در طبیعی ماندن میزان کلسترول کمک میکند و سبب میشود در زمان استرس میزان کلسترول با دیگر هورمون ها متعادل گردد. حتما کره بادام زمینی را در رژیم غذایی تان قرار دهید زیرا سبب حفظ آرامش و خونسردی میگردد.
 
مبارزه با مواد سمی و حفظ سلامت استخوان
کره بادام زمینی به خاطر داشتن چربی‌ های غیر اشباع تک و چند زنجیره‌ ای در جذب ویتامین‌ های محلول در چربی مثل ویتامین (E) و ویتامین (K) نقش بسیار مهمی دارد. همان طور که می دانید ویتامین E  دارای خواص بسیار است. اگر بخواهیم به برخی از این خواص اشاره کنیم شامل: محافظت از بدن در برابر  مواد سمی همانند آلاینده‌ های موجود در هوا می باشد، هم چنین در آرام کردن سندرم پیش‌ از قاعدگی هم کمک بسیاری می کند، مانع از اختلالات چشمی مثل آب مرواید می شود، مبارزه با بیماری‌ های عصبی مثل آلزایمر و دیابت. ویتامین K برای انعقاد طبیعی خون واجب می باشد و در انتقال کلسیم در بدن کمک می‌ کند که همین امر برای سلامت استخوان مفید می باشد.
 
خاموش کردن ژن‌ های مرتبط با چربی
طبق تحقیقات صورت گرفته بادام زمینی به خاطر داشتن چربی‌ های غیر اشباع تک‌ زنجیره میتواند تاثیر زیادی در لاغری و کاهش وزن داشته باشد، چرا که دارای فیبرهایی است که موجب  احساس سیری می‌ شوند و پروتئین‌ هایی دارد که سوخت‌ و‌ ساز بدن را افزایش می دهند. اما فایده بادام زمینی در کاهش وزن فقط به این خواص باز نمیگردد بلکه این خوراکی مقوی دارای جنیستین می باشد.  جنیستین روی ژن‌ های مرتبط با چاقی تأثیر مستقیم گذاشته و موجب خاموش شدن این ژن می‌ گردد و توانایی بدن را برای ذخیره‌ی چربی کاهش می‌ دهد.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.