کالری قهوه ترک چقدر است؟ + ارزش غذایی

یکی از نوشیدنی های خوشمزه و پرطرفدار در بین مردم جهان انواع قهوه می باشد که به خاطر خواص و موادی که دارد برای بدن مفید می باشد. یکی از قهوه های پرطرفدار قهوه اسپرسو می باشد که در مطلب زیر درباره خواص، ارزش غذایی، مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن صحبت کرده ایم. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 27 مهر 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
کالری قهوه ترک چقدر است؟ + ارزش غذایی

ارزش غذایی قهوه ترک در 100 گرم

مقدار 100 گرم
کالری 2 کیلوکالری
کربوهیدرات 0.00 گرم
پروتئین 0.12 گرم
چربی 0.18 گرم
آب 97.80 گرم
فیبر 0.00 گرم
قند 0.00 گرم
کلسترول 0.00 میلی گرم
 

ویتامین های موجود در قهوه ترک در 100 گرم

ویتامین 100 گرم
ویتامین A 0.00 میکروگرم
ویتامین D 0.00 میکروگرم
ویتامین E 0.01 میلی گرم
ویتامین K 0.10 میکروگرم
ویتامین C 0.20 میلی گرم
تیامین (B1) 0.00 میلی گرم
ریبوفلاوین (B2) 0.18 میلی گرم
نیاسین (B3) 5.21 میلی گرم
کولین (B4) 2.60میلی گرم
پانتوتنیک اسید (B5) 0.03 میلی گرم
ویتامین B6 0.00 میلی گرم
فولات (B9) 1.00میکروگرم
ویتامین B12
0.00 میلی گرم


مواد معدنی موجود در قهوه ترک در 100 گرم

ماده معدنی 100 گرم
کلسیم 2.00 میلی گرم
آهن 0.13 میلی گرم
منیزیم 80.00 میلی گرم
فسفر 7.00 میلی گرم
پتاسیم 115.00 میلی گرم
سدیم 14.00 میلی گرم
روی 0.05 میلی گرم
مس 0.05 میلی گرم
منگنز 0.05 میلی گرم
سلنیم 0.00 میکروگرم
 

قهوه ترک برای چه کسانی مفید یا مضر است؟

 
فعالیت ورزشی را بهبود می بخشد
قهوه جزو محرک های  طبیعی به شمار می آید که می تواند عملکرد ورزشی و ذهنی را افزایش دهدبالا ببرد. در مقایسه با دیگر قهوه ها مقدار متناسب تری از کافئین را دارد، که به این خاطر برای ورزشکاران نیز بسیار مفید است. در یک آزمایش که بین 20 ورزشکار صورت گرفت، متوجه شدند که ورزشکارانی که قهوه ترک استفاده می کنند، از مزایای عملکرد قابل توجهی نسبت به بقیه ورزشکارها  بهره مند هستند.
 
قهوه ترک حاوی ترکیبات مفید است
قهوه ترک در مقایسه با قهوه های دیگر، دارای مقدار بسیاری از ترکیبات سودمند می باشد. قهوه ترک دارای ترکیباتی مثل:اسیدهای کلروژنیک است. اسیدهای کلروژنیک شامل آنتی اکسیدان و پلی فنول است که برای حفظ سلامتی بسیار مفیدند. به طور مثال این مواد برای بهتر شدن التهاب، قند خون، سطح کلسترول و فشارخون بالا فواید بسیار دارد. طبق یک آزمایش اثبات شد قهوه ای که از دانه های قهوه ای خرد شده تهیه گردیده دارای مقادیر بالاتری از اسیدهای کلروژنیک نسبت به قهوه های دیگر است. به علاوه دارای ترکیبات دیگری مانند دی ترپنوئید می باشد که می تواند التهاب را کم کند، عفونت را از بین ببرد  و سلامت قلب را به تضمین کند.
 
قهوه ترک برای مقابله با ضعف روحی
قهوه ای که دارای کافئین است مغز شما را در مقابل بعضی از بیماری های عصبی، مثل آلزایمر محافظت می کند. طبق آزمایشاتی که در بین 29 هزار نفر انجام گردید، اثبات شد که قهوه بیشترین مزایا را برای پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری آلزایمر دارد و 27 درصد باعث کاهش به ابتلا این بیماری میشود. هم چنین استفاده از قهوه، خطر سکته مغزی و بیماری پارکینسون را نیز کاهش می دهد.
 
قهوه ترک می تواند در برابر برخی از بیماری های خاص اثرات محافظتی داشته باشد
یکی از مزایای قهوه ترک این است که خطر ابتلا به بیماری های خاص، مثل دیابت و بیماری های قلبی را کاهش میدهد. طبق مطالعاتی که اندیشمندان انجام دادند، دریافتند که هر فنجان قهوه استفاده شده در روز می تواند 7 درصد خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد. بررسی دیگری اثبات کرد که استفاده منظم 3 تا 5 فنجان قهوه در طول روز، سبب کاهش 15 درصدی در بیماری های قلبی میشود و نوشیدن قهوه سالم میتواند خطر افسردگی، سرطان کبد، سرطان آندومتر و سیروز کبدی را بسیار کاهش دهد. 
 
قهوه ترک گردش خون را بهبود می بخشد
طبق تحقیقات انجام شده قهوه میتواند که کافئین قلب را تحریک کند  و به طریقی  سبب پمپاژ خون بیشتر از حد معمول گردد. دانشمندان از طریق استفاده از لیزر داپلر فلومتری غیر تهاجمی، دریافتند که بعد از استفاده از یک فنجان قهوه، شرکت کنندگان یک افزایش 30 درصدی گردش خون را در انگشتان شان به مدت 75 دقیقه تجربه کردند. خون وظیفه حمل اکسیژن را اکسیژن را به عهده دارد. عضلات برای عملکرد خود به خون نیاز دارند. هرچقدر عضلات اکسیژن بیشتری دریافت کنند، بهتر می توانند عمل کنند. هرچه عضلات شما عملکرد بهتری داشته باشند، فعالیت فیزیکی شما بهتر خواهد بود.
 
قهوه ترک باعث کاهش درد می شود
طبق تحقیقات انجام شده استفاده از دو تا سه فنجان قهوه ترک، میتواند میزان احساس درد ناشی از فعالیت ورزشی شرکت کنندگان را کاهش داد. در طی این آزمایش شرکت کنندگان با نوشیدن قهوه، تا 48 درصد از درد ماهیچه ای شان کاهش یافت و این در حالی می باشد که میزان کاهش درد توسط داروهای ناپروکسن و آسپرین به ترتیب 30 و 25 درصد بوده است.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.