معنی اسم ابوالفضل و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

نام ابوالفضل جزو اسامی بسیار زیبا، محبوب و پرطرفدار در بین مردم کشور عزیزمان ایرانیان به شمار می آید. نام ابوالفضل ، عموماً برای پسران سرزمینمان مورد استفاده قرار میگیرد و شما می توانید این نام را به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای فرزند پسر خود مد نظر قرار دهید. هم چنین استفاده از نام ابوالفضل ، به دلیل ریشه عربی که دارد، در کشورهای دیگر جهان نیز رایج می باشد و در طی سال های بسیار به محبوبیت زیادی دست پیدا کرده است. باید به شما بگویم که نام ابوالفضل تا به الان تقریبا 1,942,422 بار در داخل کشور ایران مورد استفاده قرار گرفته است و به همین خاطر جزو لیست نام های پرطرفدار به حساب می آید.
شنبه، 5 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم ابوالفضل و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم ابوالفضل

جنسیت پسر
نام به انگلیسی abolfazl
تلفظ نام به انگلیسی /abolfazl/
تلفظ به فارسی ابوالفضل
افراد دارای این نام 1,942,422
ابجد 950
ریشه نام عربی
 

ریشه اسم ابوالفضل

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم ریشه نام ابوالفضل عربی می باشد و این نام در فارسی و در لغت نامه های مرجع مثل فرهنگ لغت دهخدا، فرهنگ لغت معین، فرهنگ فارسی، فرهنگ اسم ها، فرهنگ لغت عمید  و ... به صورت " ابوالفضل " تلفظ میشود. در زبان انگلیسی هم تلفظ نام ابوالفضل به صورت “ /abolfazl/ "  رایج است و این امکان وجود دارد که در بعضی از کشورهایی که انگلیسی صحبت میکنند به شکل های دیگری نیز تلفظ گردد. صوت نام ابوالفضل بسیار زیبا و دلنشین می باشد و به همین خاطر در هر زبانی از جمله زبان انگلیسی، فرانسوی و حتی آلمانی به صورت کامل قابل هجی کردن می باشد.
 

توضیحات کلی درباره اسم ابوالفضل

 
معنی اسم ابوالفضل در ثبت احوال:
۱- پدر فضل؛ ۲- (اَعلام) ۱) ابوالفضل عباس (ع): (= عباس بن علی)، ) عباس.

۲) ابوالفضل جعفر: ( مقتدر) خلیفه‌ی عباسی [۲۹۵-۳۲۰ قمری]، که در زمان او قرمطیان مکه را غارت کردند، حاجیان را کشتند و راه حج را بستند. او دو بار از خلافت خلع شد و باز به خلافت رسید.
تا بار سوم در جنگ با شورشیان کشته شد.
 
معنی اسم ابوالفضل در فرهنگ لغت:
از نظر معنی می توان این اسم را بسیار زیبا و خوش معنا توصیف کرد. معنی اسم ابوالفضل در فرهنگ لغت های مختلف به صورت زیر آورده شده است.
 
معنی اسم ابوالفضل در لغت‌ نامه دهخدا:
خداوند هنر. صاحب فضل.نام یکی از پسران حضرت علی (علیه السلام) و برادر امام حسین (علیه السلام).
 
معنی اسم ابوالفضل در دانشنامه اسلامی:
ابوالفضل (ابهام زدایی). ابو الفضل ممکن است اسم برای اشخاص ذیل باشد: • حضرت ابوالفضل، برادر بزرگوار حضرت سید الشهداء (علیه السلام) و از شخصیت های بزرگ جهان اسلام و از شهدا کربلا• ابوالفضل ابن قیسرانی، ابوالفضل محمد بن طاهر بن علی بن احمد مقدسی ، محدث و نویسنده متصوف• ابوالفضل بخاری، بُخاری، محمّدبن محمّد، ابوالفضل (یا ابوالعفه) حافظ الدین کبیر محمدبن محمدبن نصر بخاری، مفسّر، محدث و فقیه حنفی مذهب• ابوالفضل ابن اخوه، اِبْن ِ اِخوَه ، ابوالفضل عبدالرحیم بن احمد بن محمد بن ابراهیم بن الاخوة بغدادی شیبانی ، ادیب ، شاعر، مفسّر و محدّث شافعی • ابوالفضل الثائر فی الله، الثائر فی الله، ابوالفضل (ابوطالب) جعفربن محمد، فرمان روای علوی زیدی هُوسَمْ در نیمة نخست سده چهارم• ابوالفضل بدیع الزمان همدانی، ملقّب به «بدیع الزمان» یا «بدیع» از نامدارترین ادیبان عربی نویس ایرانی قرن چهارم• ابوالفضل برادی، بَرّادی، ابوالفضل (ابوالقاسم) بن ابراهیم، دانشمندی از فرقه اباضیّه و اهل افریقای شمالی، در نیمه دوم قرن هشتم• ابوالفضل تهرانی، عالم جامع و مؤلف شیعی قرن سیزدهم و چهاردهم• ابوالفضل بهاءالدین محمدبن حسن اصفهانی، معروف به فاضل هندی، از علمای بزرگ شیعه• ابوالفضل بهرام پور، یکی از مفسران معاصر• ابوالفضل تستری، تُسْتَری، ابوالفضل سهل بن فضل بن سهل (یَشار بن حِسِد)، متکلم قرائیمی مصری• ابوالفضل جیلی، جیلی ، ابوالفضل احمدبن صالح ، محدّث ، مورخ و فقیه حنبلی • و ...
 

حروف ابجد نام ابوالفضل

ابجد اسم ابوالفضل شامل عدد " 950 " و ابجد وسیط آن شامل عدد " 38 " و ابجد صغیر آن شامل عدد" 32 " می گردد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «ابوالفضل»

امیر ابوالفضل
ابوذر
ابوالفتح
ابوبکر
ابوالحسن
ابوالقاسم
فاضل
علا
عادل
علیسان
علی
علیهان
ابوطالب
ابوتراب
فضل
افضل
محمد افضل
ابراهیم
اسرافیل
محمد فاضل
امیر سهیل
اباذر
 

نام های هم آوا دختر با اسم « ابوالفضل»

آذر
آمنه
عاطفه
آلاله
آلا
آیه
آوا
اسرا
اسما
افرا
السا
الکا
المیرا
النا
الیسا
ضحی
مه یاس
 

خصوصیات کلی اسم ابوالفضل

رنگ نام ابوالفضل آبی می باشد. افراد دارای این نام بسیار شگفت انگیز برای ایجاد یک زندگی مشترک هستند. به خاطر دیدی که این اشخاص به زندگی، توانایی ها و استعداد های  خود دارند میتوانند به بهترین شکل ممکن سختی ها و مشکلات را پشت سر گذاشته و در راه رسیدن به موفقیت های بالاتر گام بردارند. همین امر و اعتقاد موجب شده است که این افراد دارای شخصیت کاملا بی تعارفی باشند. یکی دیگر از خصوصیات این اشخاص قدرت بالای آنها در تحلیل مسائل متعدد می باشد که سبب شده که دیگران به سمت آنها جذب شوند و از کمک های آنها برای قرار گرفتن در راه درست و صحیح بهره ببرند. آبی رنگ آسمان بی انتها می باشد که موجب بی انتها شدن سعی و تلاش و اعتقاد این افراد برای دسترسی به موفقیت ها و اهداف شده است.


منبع: راسخون


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.