معنی اسم ابوطالب و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

ابوطالب یکی از اسامی محبوب و پرطرفدار در بین ایرانیان است. این نام، عموماً برای پسران استفاده می شود و می توانید آن را به عنوان یک انتخاب مناسب برای پسر خود در نظر بگیرید. همچنین، می توان اسم ابوطالب را با نام های دیگر ترکیب کرد و از این ترکیبات بسیار زیبا و متنوع نام برد. استفاده از اسم ابوطالب، به خاطر ریشه عربی اش، در کشورهای دیگر نیز رایج است و در طول سالها به محبوبیت بالایی دست یافته است. در واقع، این نام تاکنون حدود 69,975 بار در داخل کشور استفاده شده است و به عنوان یکی از نام های پرطرفدار محسوب می شود.
يکشنبه، 6 خرداد 1403
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ایوب شهبازی
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم ابوطالب و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال

اطلاعات اسم ابوطالب

جنسیت پسر
نام به انگلیسی abu taleb
تلفظ نام به انگلیسی /abu tāleb/
تلفظ به فارسی ابوطالب
افراد دارای این نام 69,975
ابجد 51
ریشه نام عربی


توضیحات تکمیلی

 
معنی اسم ابوطالب در ثبت احوال
۱- پدرِ طالب؛ ۲- (اَعلام) ابوطالب: عَبد مَناف ابن عبدالمطلب [قرن اول هجری] عمو، مرّبی و حامی پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) و پدر حضرت علی(علیه السلام).
 
معنی اسم ابوطالب در فرهنگ لغت
از نظر معنی می توان این اسم را بسیار زیبا و خوش معنا توصیف کرد. معنی اسم ابوطالب در فرهنگ لغت های مختلف به صورت زیر آورده شده است:
 
معنی اسم ابوطالب در دانشنامه آزاد فارسی:
(نام اصلی: عبد مناف) فرزند عبدالمطلب، عمو و حامی پیامبر (صلی الله علیه و آله)، پدر امام علی (علیه السلام) و از بزرگان قریش. تا زنده بود از پیامبر (صلی الله علیه و آله) در مقابل کفار قریش حمایت کرد و چون نپذیرفت که پیامبر را به مشرکان قریش تحویل دهد، همراه با رسول و دیگر مسلمانان در بیرون شهر مکه، در شِعب ابوطالب اقامت گزید و سه سال پرمحنتی را تحمل کرد. بیشتر اهل سنت، به خلاف شیعیان، معتقدند که اسلام نیاورد و با آن که پیامبر (صلی الله علیه و آله) او را به دین خویش خواند، او از ترس سرزنش اعراب از قبول اسلام خودداری کرد. مفسران شأن نزول چند آیه را ابوطالب می دانند: (انعام، ۲۶؛ توبه، ۱۱۳؛ قصص، ۵۶؛ ص، ۵). از او اشعاری در توحید و حتی اشاره به اسلام و پیامبر (صلی الله علیه و آله) باقی مانده است. ابوطالب در عصر جاهلیت نخستین کسی بود که سوگند در شهادت برای اولیای دم را بنا نهاد و این روش بعدها جزو سنن و حقوق اسلامی پذیرفته شد. سه سال پیش از هجرت به سن ۸۸سالگی وفات یافت.
 
معنی اسم ابوطالب در دانشنامه اسلامی
ابوطالب، عبدمناف بن عبدالمطلب، پدر امام علی(ع)، عمو و حامی پیامبر(ص). ابوطالب پس از پدرش که رئیس قریش و عهده دار سقایت کعبه بود، مقام سقایت را برعهده گرفت. وی از شاعران برجسته زمان خود بود و شاعران به اشعارش استناد می کردند. طالب، عقیل، جعفر و علی(ع) پسران ابوطالب اند. وی از هشت سالگی پیامبر(ص) سرپرستی او را برعهده گرفت، بسیار به او محبت کرد و بزرگ ترین حامی او در دعوت به اسلام و تقابل با سران قریش بود.
 

حروف ابجد نام ابوطالب

ابجد اسم ابوطالب عدد " 51 " و ابجد وسیط " 27 " ، ابجد صغیر " 15 " می باشد.
 

نام های هم آوا پسر با اسم «ابوطالب»

غالب
طالب
ابوذر
ابوبکر
ابوتراب
ابوالفتح
ابوالحسن
محمدطالب
ابوالفضل
ابوالقاسم
آلب
ابراهیم
اباذر
ادیب
ایوب
ارشاسب
ارجاسب
افراسیاب
امیرشهاب
 

نام های هم آوا دختر با اسم « ابوطالب»

ابریشم
 

خصوصیات اسم ابوطالب

رنگ نام شما طلایی می باشد ، طلایی رنگ طلاست و شما همچون طلا در بین اطرافیانتان میدرخشید . کمال گرایی بالایی که دارید در کنار رفتار و کلام صحیح که برگرفته از فرهنگ بالای خانواده ی شما می باشد سبب شده است که در انتخاب دوستان و اطرافیانتان محتاطتر باشید و افرادی متناسب با شخصیت خودتان در کنارتان باشند. دید شما به زندگی می تواند شما را به یک آموزگار یا یک آموزش دهنده ی خبره تبدیل کند که دانش آموزان خود را در جهت رسیدن به بالاترین مقام ها تربیت خواهد کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.