‌خطر صاف كردن مو

در مقايسه ميان روش‌هاي فر دايم و تکنيک‌هاي صاف کردن شيميايي مو چون براي صاف کردن، محصولات قوي‌تري لازم است که با غلظت بالا و مدت زمان بيشتري بايد روي سر بمانند، مي‌توان گفت صاف کردن مو خطرهاي بيشتري دارد. البته همه صاف‌کننده‌هاي شيميايي مو خطراتي را به همراه دارند و باوجود تکنولوژي‌هاي امروزي هنوز هيچ روش بي‌خطر و رضايت‌بخشي براي تغيير موهاي به‌شدت فردار به موهاي کاملا صاف وجود ندارد. فقط به درجاتي مي‌توان موها را صاف کرد. تجربه و احتياط از اصول صاف کردن مو هستند.
پنجشنبه، 11 فروردين 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
‌خطر صاف كردن مو

‌خطر صاف كردن مو
‌خطر صاف كردن مو


 

نويسنده:دکتر پروين منصوري*




 
در مقايسه ميان روش‌هاي فر دايم و تکنيک‌هاي صاف کردن شيميايي مو چون براي صاف کردن، محصولات قوي‌تري لازم است که با غلظت بالا و مدت زمان بيشتري بايد روي سر بمانند، مي‌توان گفت صاف کردن مو خطرهاي بيشتري دارد.
البته همه صاف‌کننده‌هاي شيميايي مو خطراتي را به همراه دارند و باوجود تکنولوژي‌هاي امروزي هنوز هيچ روش بي‌خطر و رضايت‌بخشي براي تغيير موهاي به‌شدت فردار به موهاي کاملا صاف وجود ندارد. فقط به درجاتي مي‌توان موها را صاف کرد. تجربه و احتياط از اصول صاف کردن مو هستند. توصيه من براي صاف کردن مو، چه در خانه و چه سالن زيبايي، آن است که به گفته‌هاي کارخانه توليد مواد دقت شود و اول قسمت کوچکي از مو بايد تست شود و اگر حساسيتي نبود، کل موها را صاف کنند. اما در مورد فر کردن؛ امروزه اغلب به وسيله محصولاتي که فر سرد ناميده مي‌شوند، صورت مي‌گيرد. انواع و اقسام اين فرهاي سرد در دسترس هستند. اين محصولات طي 2 مرحله ساختمان بعضي از پيوندهاي شيميايي مو (پيوندهاي سولفيدي) را تغيير مي‌دهند. اول با استفاده از محلول‌هايي پيوند شيميايي را مي‌شکنند و موها شکل جديدي مي‌گيرند و دوم به وسيله محلول‌هاي خنثي‌کننده، موها را در همان شکل جديد سخت مي‌کنند تا به حالت فر دايمي درآيد. محصولات فرکننده اسيدي واقعا فر سرد نيستند چون بعد از ماليدن آن به موهاي آماده شده، به وسيله يک کلاه پلاستيکي موها را پوشانده و با سشوار آنها را حرارت مي‌دهند تا واکنش سريع‌تر انجام شود. اين محصولات در سالن‌هاي آرايشي وجود دارند و در دسترس همگان نيستند.
گاهي نتيجه مطلوبي از فر کردن دايم نمي‌گيريم و اين مساله چند علت دارد:
1) بافت موها جزو عوامل خيلي مهم است. موهاي ظريف و نازک نسبت به ديگر موها به سختي فر مي‌شوند و آسيب‌ديدگي آنها محتمل‌تر است.
2) عامل بعدي، مواد فر کننده‌اند که اگر زودتر از زمان لازم شسته شوند (به طور معمول 10 تا 20 دقيقه زمان روي بروشور نوشته شده است) موها خوب‌ فر نمي‌خورد.
3) ماده خنثي‌کننده که اگر خوب عمل نکند، پيوندهاي شيميايي شکسته، دوباره به حالت اول برمي‌گردند و مو فر نمي‌خورد.
4) آبکشي مو پيش از مصرف خنثي‌کننده نيز بسيار موثر است و نتيجه حاصل به مدل مو و دقت انجام کار و عمل به راهنمايي‌هاي گفته شده دارد. کارخانه‌هاي سازنده مواد، بيشتر فر کننده‌هاي خانگي را با قدرت کمتر مي‌‌سازند تا احتياط در آسيب‌ به موها و پوست رعايت شود. مصرف‌کننده خانگي شايد موها را خوب دور فرکننده نپيچد يا زمان طولاني را به کار ببرد که به هر حال نتيجه مطلوب را نمي‌دهد. بديهي است انجام اين کار به وسيله آرايشگر ماهر موجب مي‌شود که با توجه به مدل موي شما، فر مناسبي انتخاب شود و آسيب‌هاي احتمالي به حداقل برسد.

پى‏نوشت:
 

* متخصص پوست ومو

منبع:www.salamat.com



 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.