جمعه، 2 اسفند 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

محافظت از خود در برابر ویروس کرونا

پرسش :

چگونه خود را در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟


پاسخ :
در حال حاضر مانند ویروس‌های سرماخوردگی، واکسنی برای پیشگیری از این بیماری وجود ندارد. بهترین راه پیشگیری، خودداری از تماس با ویروس یعنی تماس نزدیک با افرادی است که علائم سرماخوردگی دارند و دارای سابقه سفر به چین در دو هفته گذشته هستند البته وزارت بهداشت توصیه می کند مردم همواره موازین پیشگیری از انتشار بیماری‌های تنفسی را رعایت کنند شامل:

- شستشوی مکرر و صحیح دست‌ها با آب و صابون بمدت ۳۰ تا ۴۰ ثانیه به خصوص بعد از رفتن به دستشویی، پیش از غذا خوردن، بعد از تمیز کردن بینی، عطسه و سرفه در درون دست‌ها.

- اگر آب و صابون براحتی در دسترس نیست، از محلول‌های برپایه الکلی ضد عفونی دست استفاده کنید. البته اگر دست‌ها به وضوح کثیف هستند، همواره از آب و صابون استفاده نمایید.

- از تماس دست‌های شسته نشده با چشم ها، بینی و دهان خودداری کنید.

- از تماس نزدیک با افرادی که علایم سرماخوردگی دارند، خودداری نمایید. حفظ فاصله حداقل ۱ - ۲ متر، خودداری از روبوسی، در آغوش گرفتن و دست دادن.

- در صورت داشتن علایم سرماخوردگی در منزل استراحت کنید.

- هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را با هر وسیله ممکن بپوشانید.

- استفاده از دستمال کاغذی، آستین لباس یا ماسک جراحی معمولی هنگام سرفه؛ این عمل مانع پرتاب قطرات آلوده برروی صورت سایر افراد یا سطوح و آلودگی آن‌ها می شود و چرخه انتقال بیماری را قطع می کند.

- بعد از استفاده از ماسک یا دستمال آن‌ها را در کیسه نایلون انداخته، درب کیسه را گره زده و در سطل زباله بیندازید.

- سطوح و اشیایی را که در معرض تماس مکرر با دست‌ها هستند (مانند دستگیره‌ها) را با استفاده از اسپری‌ها یا پارچه‌های آغشته به مواد ضدعفونی کننده برای سطوح مقاوم، وایتکس و برای سطوح حساس، الکل ۷۰ درجه  به صورت مکرر تمیز و ضدعفونی کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.