دوشنبه، 16 فروردين 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما

خطر بیشتر ابتلای کودکان به ویروس کرونای انگلیسی

پرسش :

آیا کودکان در خطر بیشتر ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی هستند؟ آیا این ویروس جدید، واکسیناسیون را با مشکل مواجه می‌کند؟


پاسخ :
بله، در مقایسه با نوع جهش نیافته ویروس، کودکان احتمالا در خطر بیشتری نسبت به ابتلا به این نوع جدید ویروس هستند، اگرچه این موضوع با این باور غلط که ویروس جهش یافته جوانان و کودکان را هدف خود قرار داده متفاوت است.

بارکلای، عضو NERVTAG، در این رابطه گفته بود:
«بیاید صادق باشیم. ما نمی‌گوییم نوع جدید ویروس به طور مخصوص کودکان را هدف قرار قراد داده یا توانش در ابتلای کودکان بیشتر شده است. وقتی سارس کروناویروس شیوع پیدا کرد ما می‌دانستیم که به اندازه بزرگسالان نمی‌تواند کودکان را مبتلا کند، یک فرضیه هم این است که دریافت‌کننده سلولی در کودکان می‌تواند متفاوت باشد. پس حالا اگر نوع جدید ویروس می‌تواند به شکل راحت‌تری وارد سلول‌ها بشود، کودکان هم بیشتر در خطر هستند.»

خوشبختانه مطالعاتی که اخیرا شرکت‌های واکسیناسیون روی کروناویروس انگلیسی انجام داده‌اند نشان می‌دهد که این جهش جدید قابلیت فرار از واکسن را ندارد و حتی دولت بریتانیا اطمینان دارد که واکسن‌هایی که در کشورشان استفاده کرده‌اند روی نوع B.۱.۱.۷ موثر است.

اما خبر بد این که این یافته شاید همیشگی نباشد، به تازگی در شهر بریستول بریتانیا جهشی جدید روی نوع B.۱.۱.۷ انجام شده است که پتانسیل فرار از واکسن‌ها را دارد. براساس گزارش الجزیره تاکنون از این جهش جدید ۲۱ مورد در بریستول پیدا شده است.

شارون پیکاک، مدیر کنسرسیوم ژنتیک کووید-۱۹ در بریتانیا در این رابطه به بی‌بی‌سی گفته بود:
«این که نوع ۱.۱.۷ که قدرت شیوع بیشتری دارد، حالا در جهشی است که می‌تواند فرایند واکسیناسیون را تهدید کند، مسئله‌ای نگران کننده است.»

منبع: خبر آنلاین



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.