پدر باید فرزندان خود را درک کند

یکی از چیزهایی که معمولاً فرزندان از آن شکایت دارند این است که پدر آن ها، آن ها را درک نمی کنند. اگاه بودن از روند رشد فرزند یا مشکلات فرزند، پذیرفتن اشتباهات فرزند، انتظارات منطقی داشتن از فرزند از جمله راه های درک فرزند است که در این نوشتار با آن ها آشنا می شوید.
سه‌شنبه، 13 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
پدر باید فرزندان خود را درک کند
هر پدری باید سعی کند فرزند خود را درک کند و از دید او به دنیا بنگرد.
 
چکیده: یکی از چیزهایی که معمولاً فرزندان از آن شکایت دارند این است که پدر آن ها، آن ها را درک نمی کنند. اگاه بودن از روند رشد فرزند یا مشکلات فرزند، پذیرفتن اشتباهات فرزند، انتظارات منطقی داشتن از فرزند از جمله راه های درک فرزند است که در این نوشتار با آن ها آشنا می شوید.

تعداد کلمات 1070 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه
 
پدر باید فرزندان خود را درک کند

درک پدر از فرزند

برای اینکه بتوانید فرزند خود را به درستی درک کنید به نکات زیر توجه کنید:
1. قبول کنید که فرزندان تان، خود شما نیستند. اگر چه ممکن است از فرزندان تان بخواهید که کسب ‌وکار خانوادگی را ادامه دهند، در محل تحصیل شما درس بخوانند، یا مثل شما یک ستاره ی فوتبال در دبیرستان باشند، اما باید این واقعیت را بپذیرید که کودکان شما، نیاز ها و خواسته‌ های خودشان را دارند و ممکن است با شما همخوانی نداشته باشند. شاید فکر کنید که مسیری که شما پشت سر گذاشته اید، تنها راه موفقیت آن هاست، اما برای اینکه پدر خوبی باشید، باید بپذیرید که کودکان شما ممکن است ایده های متفاوتی درباره ی نحوه ی اداره زندگی شان داشته باشند.
ممکن است فکر کنید اگر به بچه ‌های تان بگویید که چه کاری انجام دهند و یا چگونه زندگی کنند، بهترین کار ممکن را انجام داده اید، اما در واقع به استقلال آن‌ ها لطمه می ‌زنید و سعی دارید آن‌ ها را کنترل کنید.
زمان می ‌برد تا خواسته‌ های فرزندان تان را بپذیرد. اگر متوجه نمی شوید که چرا پسر و دختر شما می‌خواهد هنرمند شود، در حالیکه شما پزشک هستید، از او بخواهید برای شما توضیح دهد و به توضیحاتش به دقت گوش دهید و او را درک کنید.
اگر سعی کنید کودکان خود را بیش از حد کنترل کنید، از شما متنفر خواهند شد و از درد دل کردن با شما خودداری خواهند کرد.
بگذارید فرزندان تان مستقل و روشنفکرانه، تصمیمات خود را بگیرند. ممکن است بخواهید آن ‌ها بسکتبال بازی کنند، اما آن‌ها به ورزش دیگری علاقه مند باشند، بگذارید خودشان تصمیم بگیرند که چه چیزی را دوست دارند.
 
2. از تفاوت زمان و نسل ها با یکدیگر آگاه باشید. برای اینکه پدر خوبی باشید، باید درک کنید که کودکان شما در محیطی رشد نمی ‌کنند که شما در آن بزرگ شده ‌اید. با تغییرات جهانی، تاثیر رسانه‌ های اجتماعی و تغییر سیاست در جامعه ی امروزی، این احتمال وجود دارد که فرزندان شما کم‌ تر از شما محتاط باشند و از مشکلات و تغییرات جامعه آگاهی بیشتری داشته باشند.
قبول کنید که فرزندان شما محصول زمان هستند و ممکن است بخواهند بیشتر از شما دنیا را کشف کنند.
ممکن است احساس کنید که دقیقا می ‌دانید فرزندتان می خواهد چه چیزی را درمورد دنیا و جامعه به شما بگوید، اما باید به آن ها اجازه دهید که عقاید خودشان را بیان کنند و دیدگاه ‌های خود را با شما به اشتراک بگذارند.
 
3. اشتباهات فرزندان خود را بپذیرید. اگر می‌ خواهید یک پدر فهمیده باشید، پس باید قبول کنید که همچون شما، کودکان تان نیز کامل نیستند و ممکن است مرتکب اشتباه شوند. زندگی پر از اشتباهاتی است که به کودکان شما کمک می ‌کند تا یاد بگیرند، و شما باید بپذیرید که بسیاری از درس‌ ها لازم هستند - مثلا ممکن است فرزند شما تصادف کند، چون بی دقتی کرده، یا یک خرید احمقانه با پس ‌انداز خود انجام داده ‌است.
اگر به کودکان خود اجازه ندهید که در یک زمان شکست بخورند، آن‌ ها چیزی یاد نخواهند گرفت. اگر چه ممکن است بخواهید به آن‌ ها پناه دهید و از آن ها محافظت کنید، اما اجازه دهید اشتباهات خودشان را انجام دهند، به آن‌ ها کمک خواهد کرد تا تصمیمات آگاهانه تری در آینده بگیرند.
شما همچنان باید تأدیب فرزندان تان را به هنگام اشتباهات شان در نظر بگیرید، اما باید در مورد اشتباهی که انجام داده اند صحبت کنید و به جای فریاد زدن سر آن ها، اجازه دهید متوجه خطاهایشان بشوند.
 
4. درک کنید که آیا کودکان شما در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلی هستند یا خیر . اگر می ‌خواهید پدر خوبی باشید، باید بدانید چه زمانی فرزندتان دوران سختی را سپری می کند و نیاز به توجهات و حمایت شما دارد. شاید دختر کوچولوی شما از این که به یک شهر جدید نقل ‌مکان کرده‌ اید حس خوبی ندارد، چون در آن شهر دوست و رفیقی ندارد، یا شاید پسر شما در رابطه با نامزدش دچار مشکل شده و به راهنمایی های شما نیاز دارد.
اگر چه شما نمی توانید به طور کامل رفتار و عواطف فرزندان تان را درک کنید، اما باید از آنچه که در سر دارند آگاه باشید تا بتوانید درک بیشتری داشته باشید. با آن ‌ها صحبت کنید.
همین که فقط بگویید: "می‌ دانم که زمان سختی را سپری می ‌کنی. می‌خواهی درباره ‌اش صحبت کنی؟" به او کمک می کند تا بفهمد شما چقدر به او اهمیت می ‌دهید.
سعی کنید خودتان را جای فرزندتان بگذارید. اگر ناامید است، درک کنید که از کجا نشأت می گیرد؛ همین به شما کمک خواهد کرد تا رفتار او را درک کنید.
صحبت کردن با فرزند خود را همیشه در اولویت ها قرار دهید، حتی اگر کاملا با دیدگاه ‌های فرزندتان موافق نباشید.
 
5. انتظارات غیر منطقی از فرزندان خود نداشته باشید. زندگی بچه ها می تواند پر از فشارهایی از جانب خواهر و برادر، همکلاسی ها و یا معلمین باشد. به کودک خود کمک کنید که خواسته‌ هایشان را شناسایی کرده و قابلیت‌ ها و محدودیت ‌های خودشان را ارزیابی کنند. به آن ‌ها کمک کنید تا اهداف قابل‌ دستیابی را برای خود تعیین کنند. تشویق شان کنید تا از حداکثر توانایی خود بهره بگیرند؛ اما از تصمیم گیری برای آن ها خودداری کنید، آنچه در زندگی تان آرزو داشتید و به دست نیاوردید را از آن ها نخواهید و تحمیل نکنید.
 
6. درک کنید که شغل پدری، هرگز بازنشستگی ندارد. گمان نکنید زمانی که فرزندتان ۲۱ ساله شد و یا مدرک دانشگاهی اش را گرفت، کار شما در جهت پیشرفت دادن آن ها تمام شده است. اگرچه مهم است کودکان خود را تشویق کنید که از نظر مالی و عاطفی مستقل شوند، اما مهم است بفهمند که شما به آن ‌ها اهمیت می‌ دهید و برایشان ارزش قائل هستید و آن ‌ها در نظر شما ارزشمند هستند.
 
مترجم: داود سرافراز
منبع : https://www.wikihow.com/Be-a-Good-Father
 

:بیشتر بخوانید 
لحظه های موفق در تربیت فرزند
تعامل والدین و فرزندان
قوانین اساسی تربیت فرزند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.