6 گام برای افزایش دانش با خلاقیت

دانش راهی است برای استفاده بهتر از ابزارهای زندگی. با دانش است که می توان زندگی بهتری را چشید. در این نوشتار 6 گام برای افزایش دانش بیان می شود.
پنجشنبه، 15 شهريور 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدروح الله حسین پور
موارد بیشتر برای شما
6 گام برای افزایش دانش با خلاقیت
زنده بودن انسان به دانش هایی است که هر روز می آموزد.
 
چکیده: دانش راهی است برای استفاده بهتر از ابزارهای زندگی. با دانش است که می توان زندگی بهتری را چشید. در این نوشتار 6 گام برای افزایش دانش بیان می شود.

تعداد کلمات 696 / تخمین زمان مطالعه 3 دقیقه
 
6 گام برای افزایش دانش با خلاقیت

دانش خود را گسترش دهید

1. تخصص خود را گسترش دهید. بخشی از داشتن خلاقیت این است که مهارتی را به دست آورید و تا آن جایی که می توانید در آن حوزه پیشرفت داشته باشید. با خواندن مقالات و مشاهده ی ویدئو ها در مورد موضوع مورد نظرتان شروع کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن کسب کنید. در صورت امکان، برای دوره ی مقدماتی در یک دانشگاه محلی یا مرکز اجتماعی (به عنوان مثال یک کلاس نقاشی مبتدی) ثبت‌ نام کنید.
 از تجربیات دیگران در حوزه ی مورد علاقه تان، الهام بگیرید. برای مثال، اگر به نقاشی علاقه مندید و کلاس نقاشی می روید، از موزه یا گالری هنری دیدن کنید.
 
2. آغوش خود را برای تجربه‌های جدید باز کنید. خلاق‌ ترین افراد آن هایی هستند که آماده ی رویارویی با ایده‌های مختلف هستند، افق ‌های دید خود را گسترش می دهند، و غافلگیر می شوند. از مقاومت در برابر چیز هایی که برای شما نا آشنا هستند اجتناب کنید و از فرصت‌ ها برای انجام کار های خلاقانه و جدید استفاده کنید. برای مثال، سعی کنید یک مجسمه بسازید، حتی اگر از انجام آن لذت نبرید و یا احساس کنید استعدادی در آن ندارید.
 
3. از بازی ها برای پرورش خلاقیت استفاده کنید. بیدار کردن کودک درون تان می ‌تواند شما را از دنیای بزرگ تر ها دور کند و خلاقیت تان را پرورش و افزایش دهد. از اسباب ‌بازی و لوازم هنری برای تحریک تخیل خود و ایجاد ارتباطات جدید استفاده کنید. اگر در ایده‌های خلاقانه احساس ضعف می کنید، زمانی صرف کنید تا یک تصویر خیالی داشته باشید و یا با بلوک‌های سازنده و یا لگو ها بازی کنید.
 
4. دانش خود را به اشتراک بگذارید و آن را شرح دهید. دانشمندان می‌ گویند که شما ۹۰ ٪ آنچه را که یاد گرفته اید، با آموزش دادن به شخص دیگری به خاطر می ‌آورید. توضیح دانشی که به تازگی فرا گرفته اید به دیگران، می ‌تواند به دوام و بقای آن در ذهن تان کمک کند. زمانی که شما چیز جدیدی یاد می ‌گیرید، یک نکته برای توضیح آن در ذهن خود ایجاد کنید. خودتان را تصور کنید که یک سخنرانی TED را انجام می‌ دهید و یا به یک نفر در مورد این موضوع آموزش می ‌دهید.
 اگر احساس اعتماد به نفس می ‌کنید، یک ویدئو در مورد یک موضوع خاص ضبط کنید و آن را در فضای مجازی و یا برای دوستان خود ارسال کنید.
 
5. از خودتان بخواهید تا درباره ی ایده‌های جدید فکر کنید. فعالیت ‌هایی را آغاز کنید که فعالانه شما را وادار به فکر کردن به ایده‌های جدید می‌ کنند. به عنوان مثال، با نوشتن یک کلمه و سپس هر کلمه ‌ای که به آن ربط دارد، بازی‌های گروهی انجام دهید. کلمات را مقایسه کنید و برای پیدا کردن شباهت ‌ها بین دو چیز به ظاهر متفاوت، به تجزیه و تحلیل بپردازید.
 برای مثال، به دنبال شباهت ‌های بین یک کتاب درسی و یک iPod باشید.
 اگر احساس می‌ کنید گیر افتاده‌ اید، برخی از بازی ‌های حرفه ‌ای را امتحان کرده و یا به دنبال کلمات مترادف در اینترنت بگردید.
 
6. زمانی را برای طوفان فکری کنار بگذارید. خلاقیت زمان می برد، بنابر این هر روز زمانی را کنار بگذارید و به جایی آرام و الهام‌ بخش برای خلق ایده‌های جدید بروید. به عنوان مثال، از یک پارک خاموش بازدید کنید و یا در یک کتابخانه بنشینید و اجازه دهید که ذهن شما آزادانه جریان پیدا کند. تمام ایده‌های خود (خوب یا بد) را در یک دفتر، روی یک تخته سفید، یا روی کامپیوترتان بنویسید بدون اینکه برای ویرایش یا تجدید نظر آن‌ها توقف کنید.
 زمانی را پیدا کنید که به طور مرتب برای شما کارساز باشد. اگر شما همیشه بعد از شام وقت دارید، برای مثال، یک ساعت بعد از شام وقت بگذارید، عوامل حواس ‌پرتی تان را خاموش کرده و با ایده‌های جدید درگیر شوید.
 
 
مترجم: داوود سرافراز
منبع :                                                                                                                                                                                   https://www.wikihow.com/Be-Creative

بیشتر بخوانید :
تاثیر مدیریت دانش نهفته در خلاقیت و نوآوری
روش های آموختنی برای افزایش خلاقیت
روش «6 کلاه» راهی برای افزایش مهارت خلاقیت
6+1+1 راه برای افزایش خلاقیت فرزندان



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما