راهکارهایی برای انتخاب بهتر در زندگی

گاهی اوقات در زندگی مان اتفاق می افتد که یه مسیری را انتخاب می کنیم و بعد ها متوجه اشتباه مان می شویم و آنجاست که باید مسیر زندگی مان را بسوی بهتر شدن تغییر دهیم . در اینجا کارهایی که برای زندگی بهتر نیاز است انجام دهیم , بیان خواهیم کرد .
سه‌شنبه، 15 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهایی برای انتخاب بهتر در زندگی
به یاد داشته باشید که همواره برای انجام یک کار ، این شما هستید که راه آن را انتخاب می کنید .
چکیده : گاهی اوقات در زندگی مان اتفاق می افتد که یه مسیری را انتخاب می کنیم و بعد ها متوجه اشتباه مان می شویم و آنجاست که باید مسیر زندگی مان را بسوی بهتر شدن تغییر دهیم . در اینجا کارهایی که برای زندگی بهتر نیاز است انجام دهیم , بیان خواهیم کرد .

تعداد کلمات 1078 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

راهکارهایی برای انتخاب بهتر در زندگی
مقدمه

حقیقت این است که بیشتر ما به دلخواه خود، مسیر زندگی مان را انتخاب نکرده ایم. بطور مثال، بعضی اشخاص تابع جریان زندگی هستند، مثل این که سوار بر قایقی بدون پارو در حرکتند و به هر جا که قایق آنها را می برد راضی هستند حتی اگر مقصد به میل آنها نباشد، در مورد شغل شان نیز آن راهی که دردسر کمتری دارد را انتخاب می کنند و ترجیح می دهند خیلی درگیر کارهای سخت نشوند!
مطمئنا” این که به امروز فکر کنیم و هیچ تصویری از آینده نداشته باشیم، آسان ترین راه است و با این تفکر ضعیف است که خیلی از افراد به اولین کاری که به آنها پیشنهاد می شود، تنها به صرف اینکه مشغول باشند، راضی هستند ولی حقیقت این است که ذاتا” هیچ لذتی از شغل شان نخواهند برد. اگر دقیق تر بنگریم در می یابیم که هر کدام از ما می توانیم با داشتن پارویی که همان اراده ما است به قایق زندگی مان مسیری دلخواه ببخشیم.
اساسا” ما می توانیم بهترین انتخاب را در تمامی زمینه ها داشته باشیم. شاید در مرحله اول دستیابی به آن غیرقابل باور باشد ولی به مرور زمان با کسب علوم و مهارت های مربوطه در هر شغلی که اراده کنیم، موفق خواهیم شد و از آن شغل لذت خواهیم برد.

در این جا به هفت گام جهت نزدیکی به یک زندگی ایده آل اشاره می کنیم :
۱- حتی در تصمیم گیری های ساده و روزمره خود دقت و توجه لازم را به خرج دهید.
به فرض از ساده ترین مسئله مثل اینکه برای صبحانه دوست دارید چه میل کنید یا در مسائل کاری روزمره دقیقا” فکر کنید که در همان روز چه اقداماتی را می توانید جهت موفقیت بیشتر در آن روز اتخاذ کنید .اگر کاملا” توجه کنید می بینید که همین تصمیم گیری های روزمره است که رویاهای ما را به حقیقت تبدیل می کند، پس شروع خوبی است که از همین امروز به تک تک امور ریز دقت کنید.

۲-به یاد داشته باشید که همواره برای انجام یک کار ، این شما هستید که راه آن را انتخاب می کنید .
هر یک از وقایع زندگی ما به تنهایی از خود هویتی ندارند. در واقع طرز برخورد ما با حوادث زندگی است که به آنها شکل می دهد. اگر بر این تصور باشیم که هیچ چیزی تحت اراده ی ما نیست، خود به خود دید ما نسبت به زندگی بسته تر می شود. گاهی اوقات در موقعیت هایی قرار می گیریم که پذیرش یک مسئله برایمان آسان نیست و مجبوریم احتمالات دیگری را در نظر بگیریم. از قدرت ذهن خود برای راهکارهای دیگری برای حل این مسائل استفاده کنید. از این به بعد سعی کنید در این مواقع سریعا” عکس العمل نشان ندهید، بلکه چند لحظه ای تأمل کنید، فکر کنید که دوست دارید چطور این قضیه به میل شما تمام شود و بعد پاسخ صحیح را بیابید و به نتیجه ی دلخواه خود برسید.

۳- بدانید که این انتخاب ها و طرز برخورد شما است که شخصیت شما را می سازد .
همواره به خاطر داشته باشید هر صبح که چشم های تان را باز می کنید می توانید برای خودتان تصمیم گیری کنید. این شما هستید که می توانید خود را در حالتی دلخواه یا ناخوشایند قرار دهید. در سختی های زندگی، این شما هستید که می توانید قربانی باشید یا از این شکست ها درس عبرت بگیرید. اگر کسی به شما اعتراضی کرد، یا می توانید براحتی اعتراض او را بپذیرید یا آنها را توجیه کنید.
همین تصمیم گیری های کوچک است که شخصیت و ماهیت شما را رقم می زند. همیشه با خود بگویید :” آیا واقعا” من همان کسی هستم که می خواهم ؟” و اگر نبودید ، همین حالا تصمیم بگیرید که خودتان جهت تغییر و حمایت از خودتان اقدام کنید تا همانی شود که می خواهید.

 ۴- تشخیص دهید و روی انتخاب خود تمرکز کنید .
آیا نیمه ی پر لیوان را می بینید یا نیمه خالی را ؟ آیا همیشه در هراسید که شکست بخورید بجای اینکه تمرکز خود را روی هدف تان بدهید؟ شما مختارید که کاملا” بروی هدف دلخواه تان در زندگی تمرکز کنید. از همین حالا این تمرکز را بصورت عادت تکرار کنید، آیا الگویی برای اجرای این روند در ذهن دارید؟

۵- بدانید که برای گسترش محدوده ی زندگی، این خود شما هستید که حدود خود را رقم می زنید.
شما طبق توانایی های جسمی و شرایط خود می توانید حدود خود را انتخاب و بروی آن تمرکز کنید . شما می توانید بیشتر از تصوری که در باور خود دارید موفق باشید . نحوه انتخاب و اراده شما است که پایه زندگی شما را بنا کنید . محدودیت هایی را که اختیار شما را سلب کرده و مانعی برای نیل شما به نتیجه ای دلخواه به شمار می رند را تشخیص دهید ، سپس با تدبیراتی به موقع این محدودیت ها را از بین ببرید .

۶- تمرین و ممارست را فراموش نکنید.
مهارت های خود را با تمرین های متوالی تقویت کنید . با اخذ تصمیم گیری های هر چند کوچک زمینه را برای انتخاب های بزرگ فراهم آورید. فرصت ها را بشناسید تا با اراده و تصمیم های اختیاری خود به نتیجه ی مطلوب دست یابید.

۷- این که بخواهید که تصمیم بگیرید خود شروعی برای اخذ هر تصمیم دیگر است.
شما این توانایی را دارید که مسیر زندگی خود را تغییر دهید. در مرحله اول برای این تغییر تصمیم بگیرید، از همان شروع بدانید که شما می توانید مسئول تمام تصمیم گیری های خود  باشید. اجازه ندهید که زندگی برای شما تصمیم بگیرد. از هم اکنون  اختیار تصمیم گیری های خود را برای رسیدن به اهداف زندگی خود در آینده ، در دست بگیرید . یکی از روان شناسان مشهور به نام carl Jung می گوید : “من آن چیزی نیستم که برای من اتفاق می افتد بلکه همان هستم که خود می خواهم باشم “

منبع : سایت مردمان

بیشتر بخوانید :
چگونه می توان زندگی بهتری داشت؟! 
ده راه‌کار مفید برای تغییر مسیر زندگی
هفت عادت برای تعادل در زندگی
زندگی تان را تغییر دهید



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.