معرفی قارچ و خواص درمانی آن (بخش اول)

فواید قارچ ها برای سلامتی شامل رهایی از میزان کلسترول بالا، سرطان پستان، سرطان پروستات و دیابت است. آنها به کاهش وزن نیز کمک می کنند و قدرت سیستم ایمنی شما را افزایش می دهند. با ما همراه باشید.
شنبه، 29 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی قارچ و خواص درمانی آن (بخش اول)
قارچ ها پروتئین های بدون چربی در اختیار بدن قرار می دهند، زیرا هیچ کلسترول یا چربی ندارند و دارای کربوهیدرات های بسیار کمی هستند.
 
چکیده : فواید قارچ ها برای سلامتی شامل رهایی از میزان کلسترول بالا، سرطان پستان، سرطان پروستات و دیابت است. آنها به کاهش وزن نیز کمک می کنند و قدرت سیستم ایمنی شما را افزایش می دهند. با ما همراه باشید.

تعداد کلمات 914 / تخمین زمان مطالعه 5 دقیقه

معرفی قارچ و خواص درمانی آن (بخش اول)

معرفی قارچ و خواص درمانی آن

تقریبا همه ما با قارچ ها و قدرت شگفت انگیز آنها آشنا هستیم، به خصوص کسانی که افسانه های بسیاری مانند آلیس در سرزمین عجایب، سه خرس و کودک را خوانده اند یا شنیده اند و یا حتی کسانی که بازی کامپیوتری برادران سوپر ماریو را بازی کرده اند.
شما احتمالا قارچ هایی دیده اید که کسی را بزرگتر کرده است یا به عنوان سپر در برابر هیولای خطرناک به کار رفته است. این موارد فقط منابع فرهنگی معروف نیستند، آنها در واقع نشانگر نمادین فواید سلامتی واقعی قارچ ها هستند. آنها واقعا می توانند شما را بزرگتر کنند و از شما در برابر بیماری ها و عفونت ها محافظت کنند، چرا که آنها سرشار از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی، اسید آمینه، آنتی بیوتیک ها و آنتی اکسیدان ها هستند.
 

قارچ چیست؟

قارچ های خوراکی نام های علمی مختلفی دارند و نام خانوادگی آنها Agaricus است. آنها اساسا ساپروفیت هستند،موجوداتی (گیاهان بدون کلروفیل) که از طریق استخراج مواد مغذی از گیاهان و مواد حیوانی مرده رشد می کنند. آنها از نظر رنگ، بافت، شکل و خواص بسیار متفاوتند.
حدود ۱۴۰۰۰۰ گونه قارچ در دنیا وجود دارد، اما علم تنها با حدود ۱۰٪ آنها آشنایی دارد، در حالیکه تنها ۱۰۰ نوع از آنها به خاطر فواید بالقوه برای سلامتی و کاربردهای دارویی مورد مطالعه قرار گرفته اند.
 

فواید سلامتی قارچ

قارچ ها فواید بسیاری برای سلامتی دارند و به همین دلیل اجازه دهید در ادامه مفصل تر به فواید آنها بپردازیم.
 

کاهش کلسترول 

قارچ ها پروتئین های بدون چربی در اختیار بدن قرار می دهند، زیرا هیچ کلسترول یا چربی ندارند و دارای کربوهیدرات های بسیار کمی هستند. فیبر و برخی از آنزیم های موجود در قارچ ها نیز به کاهش کلسترول کمک می کنند. علاوه بر این، محتوای پروتئینی بدون چربی بالا که در آنها یافت می شود، باعث کاهش کلسترول در هنگام هضم می شود. تعادل سطوح کلسترول بین کلسترول LDL (کلسترول بد) و HDL (کلسترول خوب) در جلوگیری از بیماری های مختلف قلبی عروقی مانند آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی ضروری است.
 

درمان کم خونی

بیماران مبتلا به آنمی با داشتن سطح پایین آهن در خون مشخص می شوند که منجر به خستگی، سردرد، کاهش عملکرد عصبی و مسائل گوارشی می شود. قارچ منبع خوبی از آهن است و بیش از ۹۰ درصد ارزش غذایی آهن می تواند توسط بدن جذب شود که باعث تشکیل سلول های قرمز خون می شود و افراد را در شرایط بالقوه کامل و سالم نگه می دارد.
 

جلوگیری از سرطان

قارچ ها به دلیل وجود قابل توجه بتا گلوکان و اسید لینولئیک دوگانه، که هر دو دارای اثرات ضد سرطان زا هستند، در جلوگیری از سرطان سینه و سرطان پروستات بسیار موثر هستند. از این دو، اسید لینولئیک به طور ویژه در سرکوباثرات مضر استروژن بیش از حد مفید است. این افزایش استروژن یکی از علل اصلی سرطان پستان در زنان بعد از یائسگی است. از سوی دیگر، بتا گلوکان، رشد سلول های سرطانی را در موارد سرطان پروستات مهار می کند، و مطالعات متعدد نشان دهنده خواص ضد توموری قارچ ها در صورت استفاده از آنها به صورت دارویی هستند.
 

جلوگیری از دیابت

قارچ ها یک رژیم غذایی کم انرژی برای افراد دیابتی هستند. آنها هیچ نوع چربی و کلسترولی ندارند، و میزان کربوهیدرات بسیار کم، محتوای پروتئین بالا و ویتامین و مواد معدنی بسیار زیادی دارند. همچنین حاوی آب و فیبر زیادی هستند. علاوه بر این، قارچ ها حاوی انسولین طبیعی و آنزیم هایی هستند که به کاهش قند یا نشاسته در غذا کمک می کنند. آنها همچنین دارای ترکیبات خاصی هستند که به عملکرد مناسب کبد، پانکراس و سایر غدد درون ریز کمک می کنند و در نتیجه باعث ایجاد انسولین و تنظیم مناسب آن در سراسر بدن می شوند. بیماران دیابتی اغلب از عفونت هایی، به ویژه در اندام تحتانی، رنج می برند که می تواند دوره های طولانی ادامه یابد. آنتی بیوتیک های طبیعی در قارچ ها می توانند به محافظت از بیماران دیابتی از این شرایط دردناک و احتمالا تهدید کننده زندگی کمک کنند.
 

بهبود سلامت استخوان

قارچ ها منبع غنی از کلسیم هستند که ماده مغذی ضروری در تشکیل و تقویت استخوان ها است. تامین پایدار کلسیم در رژیم غذایی می تواند شانس شما را برای ابتلا به بیماری هایی مانند پوکی استخوان کاهش دهد و همچنین می تواند درد مفصلی و عدم تحرک عمومی را که با تضعیف استخوان مرتبط است، کاهش دهد.
 

کمک به جذب مواد مغذی

ویتامین D یک ویتامین نسبتا نادر است که در سبزیجات یافت می شود، و در واقع، شکل های خوراکی این ویتامین به طور کلی رایج نیستند. با این حال، قارچ ویتامین دارد، و این ویتامین ضروری می تواند جذب و متابولیسم کلسیم و فسفر را تسهیل کند. کلسیم و فسفر نیز در مقادیر خوبی در قارچ وجود دارد، بنابراین اثرات ترکیبی داشتن این همه مواد مغذی باعث می شود خوردن قارچ ها در هر زمانی ایده خوبی باشد.

ادامه دارد...

منبع :
سایت راستینه

بیشتر بخوانید :
فوایدی که از قارچ نمی دانستید
قارچ و یه عالمه خاصیت
آن چه همه دوست دارند (خواص قارچ)
خواص قارچ
معرفی قارچ و خواص درمانی آن
خواص دارویی قارچ



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.