مواد غذایی برای افزایش سریع وزن

برخی از افراد به دنبال روش هایی برای اضافه وزن سریع هستند. به همین دلیل با اضافه کردن مواد غذایی خاصی به رژیم غذایی خود، سبب افزایش سریع وزن شما می شوند. در این مطلب به برخی از این مواد اشاره شده است.
دوشنبه، 23 ارديبهشت 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مواد غذایی برای افزایش سریع وزن
برنج یک منبع ارزان قیمت از کربوهیدرات است که می تواند به شما در اضافه وزن سریع کمک کند.
 

مقدمه

برای برخی افراد، افزایش وزن یا اضافه کردن توده ی عضلانی می تواند به همان اندازه مشکل ساز باشد که دیگران وزن خود را کاهش می دهند. با این حال، شما به سادگی می توانید غذاهای خاصی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا تلاش های خود را برای افزایش وزن موثرتر کنید. در اینجا به برخی از بهترین غذاها برای کمک به اضافه وزن و یا اضافه کردن عضله، اشاره شده است.
 

اسموتی پروتئین خانگی

نوشیدن اسموتی های حاوی پروتئین خانگی می تواند یک روش ساده و بسیار مغذی و سریع برای افزایش وزن باشد. ساخت اسموتی های خانگی بهترین روش است زیرا نسخه های تجاری اغلب سرشار از شکر هستند و مواد مغذی موجود در آن بسیار کم است. همچنین ساختن اسموتی های خانگی به شما این امکان را می دهد که عطر و طعم محتوای آنها را کنترل و تعیین کنید. در اینجا برخی از مزه های مختلفی که می توانید امتحان کنید، وجود دارد. می توانید 2 فنجان شیر یا جایگزینی مانند شیر بادام را با هر چیزی ترکیب کنید.
  • شیک موز و شکلات و آجیل: 1 عدد موز را با 1 اسکوپ شکلات و 1 قاشق غذاخوری بادام زمینی یا سایر آجیل ها ترکیب کنید.
  • شیک توت و وانیل: 1 فنجان توت تازه یا یخ زده را با یخ و 1 فنجان ماست طبیعی حاوی پروتئین بالا و 1 قاشق غذاخوری وانیل میکس کنید.
  • شیک فندق و شکلات: 444 میلی لیتر شیر کاکادو را با 1 قاشق غذاخوری شکلات و 1 قاشق غذاخوری کره فندق و 1 عدد آووکادو ترکیب کنید.
  • شیک کارامل و سیب: 1 تکه سیب را با 1 فنجان ماست طبیعی و 1 قاشق غذاخوری کارامل یا وانیل طعم دار میکس کنید.
  • شیک زغال اخته و وانیل: شما می توانید که 1 فنجان زغال اخته ی تازه یا فریز شده را با 1 قاشق غذاخوری وانیل و 1 فنجان ماست وانیلی ترکیب کنید و در صورت نیاز به آن شیرین کننده اضافه کنید.
  • شیک سوپر سبز: 1 فنجان اسفناج را با 1 عدد آووکادو و 1 عدد موز و 1 فنجان آناناس و 1 قاشق سوپخوری وانیل میکس کنید.

همه ی این اسموتی ها حدود 400-600 کالری را همراه با مقدار زیادی پروتئین و دیگر ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای شما فرآهم می آورد.
 

مصرف شیر

مدت هاست که از شیر برای افزایش وزن یا سازنده عضلات استفاده می شود. شیر حاوی مقادیر بالایی پروتئین، کربوهیدرات و چربی است و منبع خوبی از کلسیم و همچنین سایر ویتامین ها و مواد معدنی است. برای افرادی که قصد افزایش وزن یا افزایش توده ی عضلانی را دارند، شیر یک منبع عالی از پروتئین است. تحقیقات نشان می دهد که شیر می تواند به شما در اضافه کردن وزن و یا اضافه کردن عضلات کمک کند. علاوه بر این، مطالعات نشان داده که شیر می تواند منجر به افزایش وزن بیشتر نسبت به سایر منابع پروتئینی شود. شما می توانید یک یا دو لیوان شیر را به عنوان میان وعده، یا قبل و بعد از تمرین بنوشید.
 

مصرف برنج

برنج یک منبع ارزان قیمت از کربوهیدرات است که می تواند به شما در اضافه وزن سریع کمک کند. تنها 1 فنجان برنج پخته شده حاوی 190 کالری، 43 گرم کربوهیدرات و مقدار بسیار کمی چربی است. همچنین برنج حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات است و این به این معنی است که شما می توانید به راحتی مقدار زیاید از کربوهیدرات و کالری را در یک وعده ی غذایی دریافت کنید. این به شما کمک می کند که بیشتر غذا بخورید، مخصوصا اگر اشتهای کمی داشته باشید یا سریعا سیر شوید.
زمانی که شما عجله دارید، بسته های دو دقیقه ای برنج مایکروویو می تواند به راحتی به منابع دیگر پروتئین و غذاهای آماده شده اضافه شود. یکی دیگر از روش های محبوب این است که مقدار زیادی از برنج را برای کل هفته آماده کنید و در هر وعده آن را با برخی از پروتئین ها و چربی های سالم ترکیب کنید. با این حال، به دلیل میزان آرسنیک بالا و اسید فیتیک موجود در برنج، مصرف مقدار بسیار زیاد برنج خطرناک است. آرسنیک می تواند باعث مسمومیت شود و اسید فیتیک می تواند جذب روی و آهن را کاهش دهد.  
 

آجیل و مغز گردو

اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید، آجیل و کره ی مغزها می تواند انتخابی مناسب باشند. مقدار کمی از بادام حاوی بیش از 7 گرم پروتئین و 18 گرم چربی سالم است. از آنجایی که آنها سرشار از کالری هستند، مصرف مقدار کمی از آنها به عنوان مان وعده در روز، می تواند به سرعت کالری بالایی را به بدن شما اضافه کند و به افزایش وزن سریع کمک کند. کره ی آجیل ها نیز می توانند به انواع تنقلات و یا اسموتی ها، ماست و بیشتر غذاها اضافه شوند. با این وجود، لازم است اطمینان حاصل کنید که کره ی مغزها، فاقد شکر یا روغن های اضافی هستند.

منبع: سایت الو دکتر


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.