چه ویتامین‌هایی برای افزایش وزن مفید می‌باشند

برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌توانند به افزایش وزن سالم کمک کنند. این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص این ویتامین‌ها در اختیارتان می‌گذارد.
چهارشنبه، 31 شهريور 1395
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی اکبر مظاهری
موارد بیشتر برای شما
چه ویتامین‌هایی برای افزایش وزن مفید می‌باشند
چه ویتامین‌هایی برای افزایش وزن مفید می‌باشند

 

مترجم: رزیتا ملکی‌زاده
منبع : راسخون


 

برخی از ویتامین‌ها و مکمل‌ها می‌توانند به افزایش وزن سالم کمک کنند. این مقاله اطلاعات بیشتری در خصوص این ویتامین‌ها در اختیارتان می‌گذارد.
بیش از نیمی از جمعیت جهان با مشکل چاقی روبرو بوده و به دنبال اقداماتی برای کاهش وزن می‌باشند. در مقابل، افراد بسیار دیگری وجود دارند که دارای وزن بسیار کم بدنی بوده و به دنبال اقداماتی برای افزایش وزن می‌گردند. خوردن محصولات لبنی، غذاهای چرب و شیرینی ساده‌ترین و سریع‌ترین راه اضافه وزن به شمار می‌آیند. با این حال، این مواد غذایی سالم نبوده و می‌توانند سطوح کلسترول که برای قلب ضرر دارد را افزایش دهند. پس، بهترین راه افزایش وزن چیست؟ آیا ویتامین‌ها برای افزایش وزن مفید می‌باشند؟ اجازه دهید پاسخ‌های خود را به تمام این سئوالات در پایین این مقاله بیابیم.

ویتامین‌ها و افزایش وزن

به منظور افزایش وزن به روشی سالم، بایستی از یک رژیم غذایی مناسب پیروی کنید که حاوی تمام مواد مغذی ضروری است. در اکثر موارد، وزن بسیار پایین بدن به دلیل سوء تغذیه و یا رژیم غذایی نامناسب است. بنابراین، اولین و مهمترین چیزی که باید به خاطر داشته باشید این است که در صورت داشتن آرزوی افزایش وزن، بایستی یک وعده‌ی غذایی حسابی که حاوی کربوهیدراتها، پروتئین‌ها، چربی‌ها، ویتامین‌ها، مواد معدنی و غیره است را مصرف نمایید. دوم آنکه، بایستی انتخاب مناسب را در خصوص مواد غذایی داشته باشید. مواد غذایی بایستی از میزان کالری بالایی برخوردار بوده و انواعی را شامل شود که انرژی را تأمین می‌سازند. به عنوان مثال، خوردن پاپ کورن هرگز به افزایش وزن کمک نمی‌کند. با این حال، اگر فرد آن را با آجیل و یا میوه جایگزین سازد، می‌تواند میان وعده‌ی سالمی بوده و همچنین به افزایش وزن کمک خواهد کرد.
به همین نحو، نکته‌ی مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید، این است که میزان کالری‌هایی که مصرف می‌کنید، بایستی بیشتر از میزان کالری‌هایی باشد که می‌سوزانید. با این حال، در برخی موارد، مشخص شده است که جدای از رژیم غذایی نامناسب، چندین عامل دیگر نیز مسئول افزوده نشدن بر وزن می‌باشند. به عنوان مثال، چنانچه فردی دارای سوخت و ساز بیش فعال باشد، در اضافه وزن سالم به موفقیت نخواهد رسید. بنابراین، در این موارد، ایجاد تغییر در رژیم غذایی به تنهایی کمکی به افزایش وزن نخواهد کرد. در آن موارد، همراه با رژیم غذایی، مصرف برخی مکمل‌ها مانند مکمل‌های ویتامین می‌تواند به سرعت به افزایش وزن کمک کند.

ویتامین‌هایی برای افزایش وزن

افرادی که مایل به اضافه وزن نیستند، اغلب شکایت دارند که مصرف ویتامین و مکمل‌های دیگر منجر به افزایش وزن به عنوان یک عارضه جانبی می‌شود. از اینرو، ثابت شده است که مصرف مکمل‌های ویتامین می‌تواند به افزایش وزن کمک کند. ویتامین C به ویژه با افزایش وزن همراه است به این دلیل که روند سوخت و ساز بدن را آهسته می‌سازد. بنابراین، افرادی که دارای مشکلات مربوط به سوخت و ساز بدن می‌باشند، می‌توانند مکمل‌های سرشار از ویتامین C مصرف نمایند. دوم آنکه، ویتامین D نیز برای افزایش وزن سالم مفید است. ویتامین D برای رشد استخوان‌های سالم ضروری بوده و از اینرو مصرف این مکمل‌ها می‌تواند برای افزایش وزن مفید باشد.
از سوی دیگر، اگر به منظور داشتن یک بارداری سالم، مایل به افزایش وزن هستید، در این صورت بایستی از ویتامین‌های دوران بارداری مصرف نمایید. این ویتامین‌ها به منظور حفظ سلامت مناسب در طول دوران بارداری می‌باشند. مصرف ویتامین‌های بارداری قبل از و در طول دوران بارداری به کاهش خطر به دنیا آوردن نوزاد با وزن بسیار کم کمک می‌کند. با این حال، بایستی خاطر نشان شود که مصرف ویتامین‌های بارداری جهت افزایش وزن تنها در صورتی مؤثر است که شما باردار باشید. به طور مشابه، مصرف مولتی ویتامین‌ها ممکن است موجب افزایش وزن در بعضی افراد شود. با این حال، بر سر این مسئله هنوز هم بحث و جدل وجود دارد.
همچنین به یاد داشته باشید که، مشورت با پزشک، پیش از مصرف ویتامین و یا هر نوع مکمل دیگر، کاری عاقلانه خواهد بود. اگرچه ویتامین C در افزایش وزن مفید است، مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به عوارض جانبی مانند اسهال، و غیره شود. بنابراین، عاقلانه است که از دوز و میزان دقیق مصرف ویتامین‌ها اطلاع داشته و به همان ترتیب از آن پیروی کنید. در عین واحد، بایستی به پیروی از یک رژیم غذایی سالم و برنامه‌ی ورزشی منظم ادامه دهید. مراقب خود باشید!

 



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.