چرا برخی به دنبال چند همسری هستند؟

برخی از افرادی که به دنبال تعدد زوجات هستند، عدم رضایت جنسی خود را دلیل بر آن می دانند. تبیین علل آن می تواند زندگی بسیاری از خانواده ها را نجات دهد و از گسستگی آن جلوگیری کند. با ما همراه باشید تا با علل تعدد زوجات در برخی افراد بیشتر اشنا شوید.
پنجشنبه، 23 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چرا برخی به دنبال چند همسری هستند؟
تعدد زوجات، راهی برای گریز از خیانت زناشویی است. 
 

چرا برخی به دنبال چند همسری هستند؟

 چه عاملی باعث می شود که افراد؛ روش غیر تک همسری را انتخاب کنند؟ فواید بحث شده در مورد تک همسری، می تواند در طرح تک همسری مورد استفاده قرار گیرد.
 

[رضایت جنسی]

اولین شاخص، رضایت جنسی است. آیا این امکان وجود دارد که دو طرف به این توافق برسند که تعاملات جنسی خارج زناشویی می تواند باعث افزایش رضایت جنسی در رابطه شود؟
 
چندین دلیل وجود دارد (وایت هرست، ۱۹۸۳) که ادعا می کند احتمال اینکه بیشتر افراد، در ازدواج به رضایت بلندمدت برسند، پایین است و در نتیجه در پی رضایت های جایگزین از جمله تماشای هرزه نگاری هستند. شرکت کنندگان پژوهش جمیسون (۲۰۰۴) که با یک نگرش کلی در فضای بسته تک همسری خیانت می کردند، به غیر تک همسری گرایش پیدا کردند، زیرا آن را به عنوان مسیر طبیعی و قابل اعتماد برای حفظ روابط چندگانه می پنداشتند.
در این پژوهش عنوان شده که نارضایتی در همسرانی که مدتی طولانی با هم زندگی می کنند، اجتناب ناپذیر است و استفاده از واژه غیر تک همسری به جای خیانت مطلوب تر است.
 

[نتیجه پژوهش ها]

علاوه بر این باراش و لیپتون (۲۰۰۱) عنوان کردند، هنگامی که شرکای نخستین همدیگر را در مسیر جدید مورد شناخت قرار می دهند، رضایت جنسی شان احیاء می شود (لیپتون، باراش، ۲۰۰۱). همان طور که قبلا عنوان شد تعهد به صمیمیت، اهمیت زیادی برای رضایت جنسی دارد و به کیفیت بهتر رابطه بلندمدت و ثبات در رابطه منجر می شود.
 

[آزادی در تجارب جنسی]

اگر فرد در تجارب جنسی، آزادی انتخاب داشته باشد، صمیمیت در بین همسران عمیق تر می شود پس بله، غیر تک همسری می تواند راهی برای ایجاد رضایت بلندمدت در بین دو طرف باشد. در نمای کلی از ارزیابی غیر تک همسری همانند تک همسری، عنوان شده که در آن ابراز حس غیر تک همسری مشابه هدیه دادن به شریکی است که خیلی زیاد به او توجه می کند.
بارکر (۲۰۰۵) اینگونه جمع بندی می کند که غیر تک همسری می تواند مسیری بهتر از تک همسری یا اینکه واقع بینانه تر از آن باشد. بنابراین افراد بیشتری جذب بیش از یک شریک می شوند. پس غیر تک همسری می تواند یک سبک زندگی با ارزش باشد که برخی از افراد آن را به عنوان ابزاری برای حفظ رضایت جنسی و عاطفی در نظر می گیرند.
 
این گروه از افراد بر این باورند که امیال جنسی برای بیش از یک فرد در طول مدت زندگی، بهنجار و طبیعی است اما انتخاب غیر تک همسری به عنوان سبک زندگی، یعنی به افراد اجازه داده شود در پی رابطه سالم تر و جذاب تر باشند (باراش و لیپتون، ۲۰۰۱).
 
در حقیقت این پیشنهادات تهدیدی بالقوه در رابطه محسوب می شود که به واسطه غیر تک همسری شکل گرفته. اما هیچ تحقیقی صورت نگرفته که ثابت کند این تهدید بزرگتر یا کوچکتر از تهدیدی است که از طریق کمبود میل جنسی و خیانت در رابطه تک همسری به وجود آمده است.
 
 
نویسنده: پاول ر. پلوسو

منبع: کتاب «پیمان شکنی» (مداخلات درمانی برای بحران های زناشویی)


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.