روش های خوشحال کردن پدر (بخش اول)

پدر یکی از ارکان و شاید بتوان گفت ستون اصلی زندگی خانوادگی است. اگر پدر خانواده به هر دلیلی روحیه ای خوب نداشته باشد بر کل خانواده تأثیر منفی خواهد داشت اما از سوی دیگر پدری شاد که با اعضای خانواده روابط مطلوبی دارد می تواند کانون خانواده را گرم نماید. در این مقاله که خطاب به فرزندان نوشته شده، سعی نموده ایم شیوه های شاد کردن پدر و بهبود روابط با او را برای شما خواننده عزیز راسخون بیان کنیم. با ما همراه باشید.
چهارشنبه، 5 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
روش های خوشحال کردن پدر (بخش اول)

مقدمه

همه ما دوست داریم روابطی گرم و صمیمانه با پدر خود داشته باشیم. وقتی بتوانید پدر خود را خوشحال کنید او نیز به واسطه همین خوشحال شدن بهترین رفتار را با شما خواهد داشت و در نتیجه شما نیز از این بابت خوشحال خواهید بود. البته خوشحال کردن پدر چندان هم کار ساده ای نیست اما برای داشتن یک خانواده سالم ضروری و مهم خواهد بود. با تمرکز بر شیوه تعامل خود و پدرتان و کارهایی که انجام می دهید می توانید به بهبود این رابطه کمک کنید. با ما همراه باشید تا برخی روش های راضی و خوشحال نمودن پدران را مرور کنیم.
 

1. برای پدرتان وقت بگذارید

صرف وقت با پدر آن هم در روزهای تحصیلی سال که شما مشغول تحصیل بوده و معمولاً پدرتان نیز درگیر کار است، دشوار خواهد بود. با این حال تمام تلاش خود را بکنید تا با اشتراک گذاری افکار و عقاید خود با پدرتان به بهبود و تقویت روابطتان با او کمک کنید. سعی کنید حداقل یک وعده غذایی را با هم میل کنید. میز غذا می تواند فرصتی عالی برای بیان آنچه در روز بر شما گذشته و یا هر موضوع مهم و یا معمولی دیگری باشد. اگر پدر شما نیز مایل به بیان موضوعی بود، با توجه تمام به او گوش داده و با پرسیدن سؤال، اشتیاق خود را برای شنیدن حرف های او نشان دهید.
 
می توانید وقتی با پدرتان هستید از جوانی، رؤیاها و آرزوها، حرفه و شغل و خاطرات مورد علاقه اش، سؤالاتی را بپرسید. معمولاً پدرها از تعریف کردن این موضوعات لذت می برند. با این کار علاوه بر اینکه او را خوشحال می کنید، از ارزش ها و باورهای او نیز مطلع خواهید شد. وقتی پدرتان صحبت می کند خیلی کنجکاوانه به صحبت های او گوش دهید. به او نشان دهید که برای حرف هایش ارزش قائلیت تا ارتباط شما با او تقویت شود.
 

2. از بحث کردن با پدرتان اجتناب کنید

ممکن است در برخی موارد بحث نکردن با پدرتان برایتان دشوار باشد، خصوصاً زمانی که با نظر و کار او مخالفید و یا او با تصمیمات و کارهای شما مخالفت می کند. سعی کنید بر روی خودتان مسلط بوده و در هنگام عصبانیت وارد بحث و گفتگو نشوید. وقتی عصبانی شدید به جای حرف زدن و احیاناً پرخاشگری، بهتر است بنشینید و مقداری آب خنک بنوشید. مطمئن باشید با این روش آرام تر شده و برای یک گفتگوی سازنده آماده تر خواهید شد.
 
سعی کنید همیشه از نظرات و دیدگاه های پدرتان آگاه شوید. ممکن است او برای اجازه ندادن به شما برای انجام کاری و یا مخالفت با تصمیمتان دلیل موجه و قابل قبولی داشته باشد. ممکن است آنچه شما آن را محدودیت می پندارید، در حقیقت طرز تفکر پدرتان برای محافظت و آرامش شما باشد.

 
اگر پدرتان ناراحت است به دنبال علل احتمالی آن باشید. شاید او روز کاری سختی را پشت سر گذاشته و اینک خسته است. شاید چیزی باعث استرس و ناراحتی اش شده. بنابراین اگر با شما بدخلقی می کند لزوماً بدین معنا نیست که از دست شما دلخور و ناراحت است. پس در این موارد به هیچ عنوان وارد بحث و جدل با او نشوید.
 

3. از پدرتان راهنمایی بخواهید

سعی کنید در مورد مشکلات و موضوعات درسی، دوستی ها و حتی مسائل و مشکلات مالیِتان با پدر خود مشورت کنید. با این کار به او نشان می دهید که برای نظرات او ارزش و اهمیت قائلید. حتی اگر پدر شما در موضوع مد نظرتان تجربه خاصی نداشته باشد، می تواند شما را راهنمایی کند که از چه شیوه ای به جواب خود دست پیدا کنید.
 

4. به پدر خود محبت کنید

با رفتار و گفتار خود به پدرتان نشان دهید که دوستش دارید. با کلمات و لحنی مهربانانه با او سخن بگویید و گاهی اوقات با بغل کردن و بوسیدنش به او ابراز محبت کنید. البته ممکن است اینگونه محبت کردن ها برای برخی پدرها غیر مأنوس به نظر برسد اما باید بدانید محبت نیاز اساسی هر انسان و در هر سن و سال و موقعیتی است.

برخی اوقات خصوصاً پسرها ممکن است از ابراز محبت به پدر خود خجالت بکشند. لازم نیست خیلی به خودتان فشار بیاورید، بلکه می توانید هر آنچه در توان دارید و از پس انجامش بر می آیید را به زبان آورده و یا انجام دهید. مثلاً ممکن است فقط بتواند در روزهای عید، جشن تولد، برگشت از سفر و ... پدر خود را ببوسید و یا او را بغل کنید. یا اینکه ممکن است برخی افراد نتوانند در مقابل دیگران چنین کاری را انجام دهند. بنابراین به همان شیوه ای که راحتید محبت خود را نسبت به پدرتان ابراز کنید.
 

5. به ارزش های پدرتان احترام بگذارید

لیستی از آنچه فکر می کنید برای پدرتان ارزش به حساب می آید تهیه کنید. به جملاتی که او مرتب تکرار می کند توجه کنید. مثلا ممکن است پدرتان این جملات را زیاد بگوید: "همیشه راستگو باش" و یا "همیشه سعی کن برای رسیدن به هدفت حداکثر تلاشت را بکنی". این دو جمله ناشی از دو ارزش صداقت و سختکوشی است و از این دو جمله می توان از دو ارزش از ارزش های پدرتان مطلع شد. ممکن است خود او به صورت واضح حرفی از ارزش های خود به زبان نیاورد اما با دقت بر نگرانی ها و تأکیدات او می توانید به ارزش های مد نظرش پی ببرید. شیوه زندگی پدرتان نیز می تواند حاکی از ارزش های او باشد. مثلاً انسانی که شیک و مرتب لباس می پوشد احتمالاً نظم برایش مهم است. سعی کنید شما نیز زندگی خود را بر پایه ارزش های پدرتان بنا کنید و به آن ها پایبند بمانید.
 
توجه کنید که این حرف ما بدین معنا نیست که باید با تمام نظرات و حرف های پدرتان موافقت کنید. بلکه ارزش های مطلوب و مفید او را آموخته و سعی کنید مطابق آن ها عمل کنید. اگر پدرتان برای انجام برخی کارها از روشی استفاده می کند که با آن موافق نیستید، می توانید خیلی آرام و محترمانه درباره آن با او صحبت کنید. شاید با این صحبت کردن ها به درستی روش او پی برده و یا اینکه او حرف شما را پذیرفته و با کمک شما در شیوه خود تغییراتی ایجاد کند.

ادامه دارد...

منبع: سایت ویکی هاو


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.