روش های خوشحال کردن پدر (بخش دوم)

حتماً خوشحال کردن پدر یکی از دغدغه های اصلی هر فرزندی است. خوشنودی پدر علاوه بر اینکه حس خوبی به فرزند می دهد، بنیان های خانواده را نیز محکم تر خواهد کرد. در بخش اول این مقاله به برخی راهکارهای خوشحال...
جمعه، 7 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید مصطفی سید آقامیری
موارد بیشتر برای شما
روش های خوشحال کردن پدر (بخش دوم)

 1. در انجام کارهای خانه مشارکت کنید

درباره کارهایی که پدرتان همیشه از شما می خواهد انجام دهید، فکر کنید. به وظایفی که بر عهده شما گذاشته شده بیاندیشید. ببینید تا کنون برخوردتان با مسئولیت هایتان چگونه بوده است؟ آیا انجام آن ها را پشت گوش انداخته و یا به خوبی از پسشان بر آمده اید. در هر حال مطمئن شوید که از این پس تمام مسئولیت های خود در خانه را به بهترین نحو انجام می دهید. اگر انجام دادن کارهای مربوط به خانه برایتان کسل کننده و یا دشوار است، این موضوع را با پدرتان مطرح کرده و از او راهکار بخواهید. شاید او بتواند راهی نشانتان دهد تا با کمک آن انجام کارهای خانه برایتان لذت بخش گردد.
 
کمک خواستن از پدر به او نشان می دهد که برای نظراتش ارزش و احترام قائلید. وقتی از پدر خود نظر خواستید، سعی کنید به حرف هایش جامه عمل بپوشانید. وقتی از پدرتان کمک بخواهید و او پیشنهادی ارائه کند و در عین حال به حرف هایش گوش نداده و به شیوه خود رفتار کنید، قطعاً از این رفتار شما برداشت بی احترامی خواهد شد.
 
 
کارها و مسئولیت های محوله را به موقع انجام دهید تا پدرتان فرصتی برای تذکر و اعتراض پیدا نکند. با یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده هر کاری را در وقت خود انجام دهید. برای اینکه کارهایی که بر عهده شما گذاشته شده را فراموش نکنید، می توانید از یادآور تلفن همراه خود استفاده کنید.
 

2. ابتکار عمل به خرج دهید

دقت کنید چه کاری در خانه وجود دارد که در حقیقت روی زمین مانده و کسی آن را انجام نمی دهد و از سویی هیچ کس از شما انتظار انجام آن را ندارد. اگر شما به صورت کاملاً داوطلبانه کار بر زمین مانده را انجام دهید مطمئن باشید با این کار پدرتان را سورپرایز خواهید کرد. به کارهایی فکر کنید که ماه هاست کسی برای انجام آن ها پیش قدم نشده است.
 
همچنین می توانید برخی کارهای روزمره پدرتان را برایش انجام دهید. مثلاً اگر او هر روز قبل از رفتن به سر کار قهوه می نوشد، گاهی اوقات برایش یک  فنجان قهوه آماده کنید. با این کار به او نشان می دهید که برای او و خواسته هایش اهمیت قائلید.
 
همچنین لازم است هوای دیگر اعضای خانواده را داشته باشید. خصوصاً وقتی در آشپزخانه و یا اتاق پذیرایی هستید، با نامرتب کردن و رها کردن آشغال، ظرف کثیف و یا وسائل بر روی زمین، بار خود را بر روی دوش دیگران نیاندازید.
 
 

3. اتاق خود را تمیز و مرتب نگهدارید

یکی از شکایت های رایج والدین از فرزندان، نامنظم و کثیف بودن اتاق آن هاست. حتی اگر اتاقی شخصی دارید با مرتب نگه داشتن آن به پدر خود نشان دهید که مسئولیت پذیر و منظم هستید.
 
سعی کنید همیشه با تا کردن و یا آویزان کردن لباس ها، کمد خود را مرتب کنید. لباس های کثیف را در سبد مخصوص لباس های چرک بریزید. پس از بیدار شدن از خواب، تخت خود را مرتب کنید و اگر تخت ندارید رختخوابتان را جمع کنید.
 
اگر می خواهید برای دکوراسیون اتاق خود از چیزهایی مانند پوستر استفاده کنید، سعی کنید تصاویری انتخاب کنید که با ارزش های پدرتان سازگار باشند.  
 

4. از تلفن و اینترنت، مسئولانه استفاده کنید

خصوصاً اگرپرداخت صورتحساب مربوط به تلفن و اینترنت بر عهده پدرتان است، بهتر است در مصرف اینترنت و انجام تماس های تلفنی از حد اعتدال خارج نشوید. دسترسی شما به اینترنت و تلفن امتیازی است که پدرتان به شما داده و اینگونه نیست که آن را حق خود بپندارید. بنابراین باید با مصرف بهینه و مناسب به این لطف پدرتان احترام گذشته و با رفتار خود نشان دهید که برای لطفش ارزش قائلید.

در مورد حد و حدود استفاده از لوازم الکترونیکی از جمله رایانه و تلویزیون و تلفن همراه، با پدر خود صحبت کنید. اگر پدر برای استفاده از این قبیل وسائل دستورالعمل و قوانین خاصی مد نظر دارد حتماً رعایت کنید. مثلاً اگر بعد از ساعت خاصی از شب، استفاده از آن ها را ممنوع کرده، به هیچ عنوان بعد از ساعت مشخص شده سمت وسائل الکترونیکی نروید.
 
هرگز سر میز غذا از موبایل و تبلت و .. استفاده نکنید، چرا که چنین رفتاری بی احترامی به پدر و بقیه اعضای خانواده تلقی خواهد شد. کنار گذاشتن گوشی در هنگام غذا خوردن علاوه بر بالا رفتن کیفیت غذا خوردن حاکی از ارزش قائل شدن برای وقتی است که کنار یکدیگر هستید.
 

5. مراقب خواهر و برادرهای خود باشید

محیط خانه را برای برگشت پدر آماده کنید. سعی کنید رابطه خوبی با همشیرهای خود داشته باشید. به همشیرهای کوچک تر از خود زور نگویید و بزرگترها را اذیت نکنید. سعی کنید در کارهایی که خواهر و یا برادرتان نمی تواند انجام دهد و یا شیوه انجام صحیح آن را نمی داند، حتماً به او کمک کنید. در صورت نیاز در انجام تکالیف مدرسه آن ها را راهنمایی کنید. با یکدیگر بازی کنید. اگر گواهی نامه رانندگی دارید می توانید خواهر و بردارتان را به جاهایی که دوست دارند بروند و پدرتان فرصتش را ندارد، ببرید.
البته گاهی اوقات ممکن است بین خواهران و برادران اختلافات و درگیری هایی صورت بگیرد که کاملاً طبیعی است اما در هر صورت باید تمام تلاش خود را بهبود روابط و کنار آمدن با آن ها بکنید.
با انجام این کارها محیط خانه را به جایی سرشار از آرامش و نشاط تبدیل خواهید کرد و پدر با پا گذاشتن در آن احساس آرامش خواهد نمود.
 

6. خوب درس بخوانید

با خوب درس خواندن به پدر خود نشان دهید که می خواهید به فردی موفق تبدیل شوید. برای انجام به موقع تکالیف درسی تمام تلاش خود را بکنید. اگر چیزی را نمی فهمید پشت گوش نیاندازید و سعی کنید با پرسیدن از معلم و یا یک هم کلاسی، ابهامات خود را رفع کنید.

برای خود برنامه درسی داشته باشید. تخمین بزنید برای انجام تکالیف درسی به چه میزان زمان نیاز دارید. در برنامه ریزی خود حتماً جا برای تفریح و استراحت قرار دهید.
 
برنامه مطالعاتی خود را به نحوی طراحی کنید که هر 45 دقیقه یک وقت استراحت 10 دقیقه ای در نظر بگیرید. در زمان مطالعه گوشی تلفن همراه خود را خاموش کرده و فقط بر روی درس و کار خود تمرکز کنید.
 
برای یک پدر هیچ چیز مهمتر و خوشحال کننده تر از موفقیت فرزندانش نیست. پس شما نیز با خوب درس خواندن به فراهم آوردن شرایط این خوشحالی کمک کنید.

منبع: سایت ویکی هاو


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
سبک زندگی مرتبط