فواید هلو انجیری برای سلامتی (بخش دوم)

محافظت از بدن در برابر کم خونی، کاهش التهاب،تقویت سیستم ایمنی بدن، پایین نگه داشتن کلسترول بد، ضد پیری، ضد چاقی و کاهش ریزش مو از فواید هلو انجیری برای سلامتی است . با ما همراه باشید.
جمعه، 28 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید هلو انجیری برای سلامتی (بخش دوم)
هلو یک ضد التهاب و ضد میکروب بسیار عالی است و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به نقرس یا روماتیسم هلو را به صورت منظم مصرف کنند. 
 

فواید هلو انجیری برای سلامتی

۱۰. مانع از اختلالات عصبی می‌شود
مطالعات ثابت کرده‌اند که عصاره‌ی هلو اثرات مفیدی بر روی سیستم کولینرژیک مرکزی دارد. سیستم کولینرژیک یک سیستم انتقال‌دهنده‌ی عصبی است که به عنوان پشتیبان اصلی عملکرد حافظه و یادگیری عمل می‌کند. مواد موجود در هلو از انحطاط سیستم کولینرژیک جلوگیری می‌کنند و مانع از ابتلا به اختلالات مختلفی از جمله بیماری آلزایمر می‌شوند.

۱۱. از بدن در برابر کم‌خونی محافظت می‌کند
کارشناسان بهداشت و سلامت به کسانی که به کم‌خونی فقر آهن مبتلا هستند، توصیه می‌کنند که مصرف غذاهای غنی از آهن را مانند هلو در رژیم غذایی‌شان افزایش بدهند. آهن به افزایش تولید هموگلوبین کمک می‌کند، در نتیجه کم‌خونی را به حداقل می‌رساند و مانع از آن می‌شود. هلو همچنین میزان بالایی از ویتامین C دارد که کمک می‌کند بدن‌تان در جذب آهن بهتر عمل کند.

۱۲از خواص هلو کاهش التهاب است
هلو یک ضد التهاب و ضد میکروب بسیار عالی است و خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. متخصصین تغذیه توصیه می‌کنند که افراد مبتلا به نقرس یا روماتیسم هلو را به صورت منظم مصرف کنند. ویتامین A موجود در هلو نیز به درمان روماتیسم کمک می‌کند. هلو همچنین ادرارآور یا ملین است و به این ترتیب به کاهش التهاب، یکی از علایم اصلی نقرس و روماتیسم، کمک می‌کند.

۱۳.  ضد چاقی است
هلو حاوی ترکیبات زیست‌فعال است که اثرات مفیدی در مبارزه با اختلالات مرتبط با چاقی نشان داده‌اند. یک مطالعه‌ی پژوهشی تحقیقاتی نشان داده‌است که ترکیبات فنلی موجود در هلو دارای خواص ضد التهابی و ضد چاقی هستند که در مبارزه با سندرم متابولیک (نشانگان سوخت و ساز) تاثیر مثبت دارند؛ عدم مقابله با این سندروم، می‌تواند به نگرانی‌های جدی در رابطه با سلامتی منجر شود.

۱۴. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند
هلو سرشار است از اسید آسکوربیک (ویتامین C) و روی که به عملکرد طبیعی بدن و حفظ یک سیستم ایمنی سالم کمک می‌کنند. روی و ویتامین C دارای خواص التیام‌بخش زخم و آنتی‌اکسیدانی موثری هستند که در مبارزه با عفونت و کاهش شیوع و شدت بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی، مالاریا، ذات‌الریه و اسهال کمک می‌کنند. کمبود این اجزاء می‌تواند به انفجار اکسیداتیو (انفجار تنفسی) و اختلال در فعالیت سلولی منجر شود.

۱۵. سطح کلسترول بد را پایین نگه می‌دارد
تحقیقات نشان داده‌اند که ترکیبات فنلی موجود در پوست و گوشت هلوی هسته جدا به حفظ سطح کلسترول LDL (لیپوپروتئینکم‌چگالی) و تحریک کلسترول خوب HDL (لیپوپروتئین پرچگالی)کمک می‌کنند. این فرآیند باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مربوط به قلب و حفظ سلامت مطلوب قلب و عروق می‌شود.

۱۶ضد پیری است
هلو منبع روی است، عنصری که خواص ضد پیری دارد. مصرف غذاهای غنی از روی مانند هلو تولید آنتی‌بادی‌ها (پادتن) را ترویج می‌کند و مانع از آسیب سلولی ناشی از رادیکال‌های آزاد می‌شود. هلو همچنین با افزایش سطح هورمون تستوسترون در بدن در روند پیری اندام تناسلی مردان تداخل ایجاد می‌کند.
 

دیگر خواص هلو انجیری برای سلامتی

1. به کاهش استرس کمک می‌کند
2استخوان‌ها را تقویت می‌کند
3. ریزش مو را کاهش می‌دهد
4. می‌تواند ناراحتی معده را تسکین دهد.
 

حقایق بیشتر درباره هلو انجیری

۱. نسبت به هلوهای دیگر طعم بهتری دارد و شیرین‌تر است.
۲. اسید موجود در هلو انجیری از اسید هلوهای دیگر کمتر است.
۳. هسته آن به گوشت نمی‌چسبد و بیرون آوردن آن با دست آسان است.
۴. این میوه، پوستی قرمز و نازک و بدون پرز – یا پرز کم – دارد. بنابراین نیازی به پوست گرفتن آن نیست.
۵. اندازه آن کوچک است. به همین دلیل راحت خورده می‌شود.
۶. درخت این میوه در برابر سرما، آفت و بیماری مقاوم است و در اکثر مناطق رشد می‌کند.
۷. این درخت تقریبا دو برابر گونه‌های دیگر، هلو می‌دهد.
۸. درخت این میوه در بهار و زودتر از گونه‌های دیگر شکوفه می‌دهد و پر از شکوفه‌های صورتی و زیبا می‌شود.
۹. شاخه‌های جوان گلخانه‌ای را به ریشه‌های کوتاه پیوند می‌زنند که کار هرس کردن و برداشت آن را آسان می‌کند.
۱۰. هلو انجیری از گونه های نادر هلو است. بنابراین با کاشت گونه‌ای نادر از هلو مثل هلو انجیری به محافظت از تنوع زیستی و حفظ گونه‌های متنوع برای نسل‌های بعدی کمک می شود.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما