فواید هلو انجیری برای سلامتی (بخش اول)

کاهش خطر ابتلا به سرطان،محافظت از پوست، سم زدایی از بدن، کمک به درمان استاز خون، کمک به حفظ سلامت قلب، مفید برای کاهش قلب، مفید برای دیابت و مفید برای سلامت چشم برخی از فواید هلو انجیری برای سلامتی است. با ما همراه باشید.
پنجشنبه، 27 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید هلو انجیری برای سلامتی (بخش اول)
هلو برای پاکسازی و زدودن سموم از بدن مفید است و به خارج کردن سموم مضر از کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند.
 

مقدمه

اکثر هلو انجیری ها، گوشت زرد رنگ یا به تعبیری زعفرانی دارند اما امروزه، هلوهایی با گوشت سفید نیز در فروشگاه‌ها یافت می‌شود. هلو انجیری یکی از بهترین گونه‌های هلوهای گوشت سفید است. این نوع هلو شکل پخ و صاف دارد و به خاطر شباهت ظاهرش با پیراشکی، هلوی دوناتی یا هلو پیراشکی نیز نام گرفته‌ است. البته در ایران شکل آن را نوع خاصی از انجیر تشبیه کرده اند و به آن هلو انجیری می گویند. هلو انجیری در جعبه‌های بلندی شبیه به جعبه‌های دونات یا پیراشکی بسته بندی می‌شود. در این نوشتار با ما همراه باشید تا مهمترین خواص هلو انجیری را بدانید.
 

فواید هلو انجیری برای سلامتی


۱. کاهش خطر ابتلا به سرطان
هلو انجیری با رادیکال‌های آزاد مبارزه کرده و خطر ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان مقعدی و سرطان سینه را کاهش می دهد که همه این‌ها به دلیل ویتامین C و فیبر بالای موجود در این نوع هلو است.

۲. محافظت از پوست
ویتامین C با کاهش علائم پیری مانند چین و چروک و جوش، بهبود رنگ پوست و محافظت از پوست در برابر آسیب ناشی از نور آفتاب، سلامت پوست را افزایش می‌دهد.

۳. سم‌ زدایی بدن هم از خواص هلو است 
هلو برای پاکسازی و زدودن سموم از بدن مفید است و به خارج کردن سموم مضر از کبد و کلیه‌ها کمک می‌کند. یک مطالعه‌ی پژوهشی ثابت کرده‌است که عصاره‌ی هلو دارای عناصر محافظت‌کننده‌ی کبد است و در درمان اختلال کبد سمی ناشی از درمان طولانی مدت بیماری‌های مختلف مانند میگرن، بیماری سل و دیابت ارزشمند است. هلو به طور گسترده‌ای در فرهنگ‌های شرقی در تولید محصولات سم‌زدایی گیاهی مانند چای‌های سم‌زدا استفاده می‌شود.

۴. به درمان استاز خون کمک می‌کند
گفته می‌شود که هسته‌ی درونی هلو در درمان اختلال استاز خون که در آن خون غیرفعال می‌شود مفید است. استاز خون ممکن است در اثر کمبود طولانی مدت خون به وجود بیاید، و ممکن است به آب‌زدودگی خون منجر شود. این اختلال هم ممکن است در اثر زایمان، آسیب دیدن شکم، یا جراحی اتفاق بیفتد.

۵. کمک به حفظ سلامت قلب
فیبر، پتاسیم و کولین موجود در تمام انواع هلو سلامت قلب را افزایش داده و قند و فشار خون را تثبیت می‌کنند.

۶. مفید برای کاهش وزن
مصرف پتاسیم زیاد، سطح سدیم بدن– که منجر به بروز بیماری قلبی عروقی می‌شود – را پایین می‌آورد. به علاوه، فیبر موجود در آن شما را سیر نگه داشته و تمایل به خوردن را در شما مهار می‌کند. بنابراین هلو برای کاهش وزن نیز مفید است.

۷. مفید برای دیابت
هلو انجیری، میان‌وعده‌ای عالی برای کودکان است زیرا شبیه به دونات بوده و طعمی به شیرینی آبنبات دارد! قند آن نیز طبیعی است بنابراین نگران مصرف قند کودکان خود نباشید. ما به قند میوه نیاز داریم. اگر از قند میوه می‌ترسید لطفا جمله زیر  را بخوانید. در واقع، هلو انجیری برای دیابت مفید است زیرا یک هلوی بزرگ، ۲.۶ گرم فیبر رژیمی دارد که گلوکز خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ پایین آورده و سطح قند خون و انسولین را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بهبود می‌بخشد.

۸. سلامت چشم‌ها را ارتقاء می‌دهد
هلو غنی از بتاکاروتن است که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود. بتاکاروتن نقش مهمی در سالم نگه داشتن قوه‌ی بینایی بازی می‌کند و مانع از بیماری‌های مختلف چشم مانند خشک‌چشمی و کوری می‌شود. یک مطالعه‌ی پژوهشی- تحقیقی نشان داده‌است که کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین موجود در هلو اثرات مثبتی در ارتباط با کم شدن شیوع آب‌مروارید هسته‌ای دارند. چنان‌چه مطالعات نشان می‌دهند، لوتئین و زآگزانتین در رنگدانه‌ی ماکولای چشم ساکن می‌شوند و به حفاظت از شبکیه‌ی چشم در برابر دژنراسیون ماکولای (تباهی لکه‌ی زرد) مرتبط با سن کمک می‌کنند. علاوه بر این، مواد مغذی موجود در هلو از بافت شبکیه در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های احتمالی ناشی از نور با طول موج بالا محافظت می‌کند.

۹. برای زنان باردار مفید است
هلو به دلیل داشتن طیف گسترده‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری، در دوران بارداری با‌ ارزش است. ویتامین C روی رشد سالم استخوان‌ها، دندان‌ها، پوست، عضلات و رگ‌های خونی کودک تاثیر مثبت دارد. این ویتامین همچنین به جذب آهن که در دوران بارداری بسیار ضروری است کمک می‌کند. فولات موجود در هلو باعث جلوگیری از نقایص لوله‌ی عصبی مانند اسپینا بیفیدا (مهره‌شکاف) می‌شود. پتاسیم موجود در هلو به جلوگیری از گرفتگی عضلانی و خستگی عمومی شایع در بارداری کمک می‌کند. وجود فیبر در آن باعث هضم مناسب غذا می‌شود و اختلالاتی مانند یبوست را کاهش می‌دهد.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.