ویژگی های شریک کاری خوب را بشناسید

شما و شریک کسب و کارتان همیشه قرار نیست با هم در همه چیز توافق داشته باشید. وقتی ساعات طولانی با یک نفر کار می‌کنید بروز اختلاف اجتناب ناپذیر است. اما کسی که وقتی به مرادش نمی‌رسد کینه به دل می‌گیرد یا به دنبال انتقام می‌افتد، بیشتر از آنکه ارزش و دارایی برای شما و شرکت تان محسوب شود معضل و گرفتاری به حساب می‌آید.
شنبه، 27 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ویژگی های شریک کاری خوب را بشناسید
یک شریک کاری خوب نیز باید کسی باشد که بتواند مدام ایده‌های تازه و بکر بدهد.
 

مقدمه

انتخاب شریک کاری مناسب و درست در کسب و کار  بسیار حیاتی است. اگر شخص نادرستی را انتخاب کنید، شرکت‌تان ممکن است پیش از آنکه مهلت پیشرفت پیدا کند، شکست بخورد. از طرف دیگر، اگر بتوانید کسی را پیدا کنید که با تجربه است و در ارزش‌ها و اهداف‌تان با شما سهیم باشد خدا می‌داند به چه جاهایی که باهم می‌توانید برسید! فهرست ۱۰ برترین ویژگی و خصوصیت برای گشتن دنبال یک شریک کاری خوب را که برای‌تان تدارک دیده‌ایم به خوبی مطالعه کنید تا بتوانید انتخاب درستی انجام دهید.
 

ویژگی های یک شریک کاری خوب


۱. اشتیاق
به طور ایده‌آل، شخصی که تصمیم می‌گیرید با او شراکت کنید باید به اندازه‌ی خود شما به کسب و کارتان اشتیاق نشان بدهد. اگر شریک‌تان مایل نباشد به سختی کار کند یا هر چیزی که اهداف مقرر شده از سوی شما را برآورده می‌کند انجام دهد، شرکت‌تان ممکن است دوام نیاورد. استخدام و به کار گیری شریکی که مایل نیست پاشنه‌ی کفشش را بکشد و متعهدانه کسب و کار را یکی از برترین اولویت‌هایش قرار بدهد هیچ فایده‌ای ندارد.
 
۲. اعتمادپذیری / اعتبار
حتی اگر آدم‌هایی که با آن‌ها مصاحبه می‌کنید به نظر برای تبدیل شدن به دست راست‌تان مشتاق نشان می‌دهند، بهترین کار آن است کسی را انتخاب کنید که بتوانید به او اعتماد داشته باشید. داوطلب شغلی که رزومه‌اش پراکنده به نظر می‌رسد یا یک سال کامل را در یک شرکت واحد نتوانسته است به سر ببرد، ممکن است نتواند برای شراکت در کسب و کارتان چندان متعهدانه عمل کند.

مهم است دنبال سرنخ‌هایی باشید که نشان بدهند شخصی که روبروی شما نشسته است قابل اعتماد نیست و نمی‌تواند به پیشرفت و اداره موفق کسب و کارتان کمک کند… تا دچار انتخابی نادرست نشوید.
 
۳. سازگاری
وقتی به دنبال شریک کسب و کار می‌گردید، انتخاب کسی که همان علایق و عادات شما را داشته باشد وسوسه‌برانگیز است. درحالی که این کار هیچ مشکلی ندارد، اما ممکن است عاقلانه‌تر آن باشد شریکی را پیدا کنیم که دقیقا چیزی باشد که شما نیستید! شما می‌توانید با انتخاب کسی که برخوردار از مهارت‌هایی است که شما ندارید نسبت به کسی که وجه اشتراک‌های زیادی با شما دارد به دست‌آوردهای زیادتری برسید.
 
۴. توانایی ایجاد ارتباطات قوی
اگر می‌خواهید کسب و کارتان را توسعه بدهید، لازم خواهد بود به یک شبکه‌ی گسترده از مشتریان بالقوه، سرمایه‌گزاران، و صاحبان نفوذ در آن صنعت دسترسی داشته باشید. اگر حلقه‌ی اجتماعی یا حرفه‌ای‌تان از آنچه می‌خواهید کوچکتر باشد، پیدا کردن شریک کسب و کاری که توانایی برقراری ارتباطات قوی و خوبی داشته باشد می‌تواند حرکتی هوشمندانه باشد.
 
۵. مسئولیت پذیری مالی
فارغ از اینکه می‌خواهید قنادی بزنید یا خرده فروشی آنلاین راه بیندازید، دانستن یکی دو چیز درباره‌ی امور مالی کمک کننده خواهد بود. بسته به نیازهای کسب و کارتان، ممکن است لازم نباشد شریکی را پیدا کنید که نابغه‌ی حسابداری باشد (به ویژه اگر قصدتان استخدام چنین فردی در آینده است)! اما دست کم، بهترین کار انتخاب کسی است که می‌داند چطور پول را مدیریت کند و در هر مشکل مالی جدی در گذشته سربلند بوده است!
 
۶. خلاقیت و ابتکار
موفق‌ترین تجار و صاحبان کسب و کار آدم‌های مبدع و خلاقی هستند. یک شریک کاری خوب نیز باید کسی باشد که بتواند مدام ایده‌های تازه و بکر بدهد. به منظور متمایز ساختن شرکت‌تان از سایرین در آن صنعتی که هستید، باید کسی را پیدا کنید که بتواند برندی با تصویر و وجهه‌ای منحصر به فرد و شاخص ایجاد کند.
 
۷. فکر و ذهنِ باز
ویژگی دیگری که باید به دنبالش در یک شریک کاری خوب باشیم توانایی داشتن فکر و ذهنی باز است. همکاری با کسی که ایده‌های مختلف یا دیدگاه‌های متنوع دیگران را نمی‌پذیرد دشوار خواهد بود. در بدترین حالت ممکن، می‌تواند مانع از رسیدن کسب و کارتان به حداکثر توانایی‌های بالقوه‌اش بشود.
 
۸. نترسیدن از ریسک کردن
اگر به دنبال شریک کاری هستید، ممکن است لازم باشد کسی را پیدا کنید که آستانه‌ی تحملش برای خطر کردن بالا باشد. احتمالا با موقعیت‌هایی روبرو خواهید شد که مجبور می‌شوید دست به اقدامات مخاطره آمیز بزنید یا بدون علم به ماحصل و نتیجه‌ی کار دست به یک سرمایه‌گذاری بزنید. اگر شریک‌تان ترجیح می‌دهد خطر نکند، ممکن است فرصت‌های ویژه‌ای را از دست بدهید یا در چالش یا رقابت عقب بیفتید.

در همین حال، ممکن است دلتان نخواهد کسی را استخدام کنید که بدون فکر و شتاب زده تصمیم‌ می‌گیرد. موقعی که فکر می‌کنید شریک عالی چه شکلی باید باشد، ایده‌ی خوبی به نظر می‌رسد به دنبال یافتن کسی باشید که می‌تواند بین خطر کردن و محتاط بودن تعادل را حفظ کند.
 
۹. توانایی حل اختلاف‌ها
شما و شریک کسب و کارتان همیشه قرار نیست با هم در همه چیز توافق داشته باشید. وقتی ساعات طولانی با یک نفر کار می‌کنید بروز اختلاف اجتناب ناپذیر است. اما کسی که وقتی به مرادش نمی‌رسد کینه به دل می‌گیرد یا به دنبال انتقام می‌افتد، بیشتر از آنکه ارزش و دارایی برای شما و شرکت‌تان محسوب شود معضل و گرفتاری به حساب می‌آید.
 
۱۰. انعطاف پذیری
شما، به عنوان صاحب یک کسب و کار، باید انتظار تجربه کردن موانع و مشکلات را داشته باشید. با پیش رفتن اشتباهاتی مرتکب می‌شوید و ممکن است پیش از یافتن راه حلی کارساز بارها شکست بخورید. اما باید قادر باشید با ناملایمات بسازید اگر که واقعا می‌خواهید کسب و کارتان به جایی برسد. به همین خاطر است که پیدا کردن شریک انعطاف پذیری که بتواند شما را موقع احساس دلسردی تشویق کند بسیار مهم است. کسی که موقع سختی‌ها شانه خالی می‌کند برای شما و شرکت‌تان هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

نکته : شریک کاری می‌تواند باعث توفیق یا شکست یک استارت‌آپ بشود. اگر به این نتیجه رسیده‌اید که به منظور تبدیل کسب و کار جدیدتان به شرکتی موفق به شریک احتیاج دارید، ایده‌ی خوبی است کسی را بیابید که از استعدادها و نقاط قوت کنونی شما حمایت و تمجید کند و در عین حال بداند وقتی شرایط سخت رو می‌آورند و اوضاع به هم می‌ریزد چگونه از یک وضعیت بغرنج به حالت اول برگردد و همه چیز را روبراه کند.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.