فواید اسب سواری برای سلامتی

اسب سواری می‌تواند به بهبود سلامت ذهنی شما کمک کند. این فعالیت بر بدن تاثیر می‌گذارد تا به عضلات فشار وارد کند و فعالیت‌ های مغزی را بهبود ببخشد. اسب سواری همچنین ترشح هورمون شادی را که سروتونین نامیده می‌شود در بدن تقویت خواهد کرد. در نتیجه، سلامتی بدن، مغز، و عواطف را ارتقاء خواهد داد.
پنجشنبه، 9 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید اسب سواری برای سلامتی
اگر اسب سواری کنید، آن وقت باید بتوانید سرعت اسب را کنترل و فشار لازم برای ماندن روی زین اسب را تنظیم و هماهنگ کنید.
 

مقدمه

ورزش کردن فایده های زیادی برای سلامت بدن و بهبود عملکرد آن به همراه دارد. خب، شما چه نوع ورزشی را دوست دارید؟ شنا، دو، دوچرخه‌سواری یا فوتبال؟ اسب سواری برای کسانی که نیاز به انجام فعالیت‌های جدی و در عین حال مفرح دارند می‌تواند انتخاب خوبی باشد. مشخص است که سوارکاری می‌تواند احساسات خوب و اعتماد به نفس را در شما تقویت کند. همچنین قطعا در بهبود سلامت عضلات نقش بسزایی ایفا می‌کند. در واقع، اسب سواری می‌تواند فعالیتی در خور توجه باشد. بنابراین، ما در اینجا فایده‌ اسب سواری را برای شما فهرست کرده‌ایم. تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.
 

فواید اسب سواری برای سلامتی


۱. ورزشی محبوب است
ممکن است عاشق شنا کردن، دویدن، یا بازی فوتبال باشید. این‌ها برای ارتقاء وضع سلامتی بدن بسیار خوب هستند. اما، اسب سواری چطور؟ این فعالیت‌ سال‌های سال قدمت دارد. نمی‌توان نادیده گرفت که مدت‌های مدید آدم‌ها از اسب برای حمل و نقل استفاده می‌کرده‌اند. از این رو، سوارکاری می‌تواند ورزش محبوب شما باشد چون فایده‌های فراوانی برای سلامتی‌تان به همراه دارد من جمله سلامت عضلات. فوق‌العاده است، نه؟
 
۲. سلامت عضلات را بهبود می‌بخشد
یکی از فایده‌های اسب سواری بهبود سلامت عضلات است. این به خاطر آن است که تحرک ایجاد شده باعث بهبود انعطاف پذیری بدن می‌شود. به علاوه، سلامت سایر عضلات بدن مانند تنه، کمر، و ماهیچه‌های لگن را نیز بهبود می‌بخشد. همچنین برای هماهنگی و استحکام بافت‌های عضلانی مفید است. در نتیجه، اگر از جمله‌ی کسانی هستید که به عضلات سالم و قوی نیاز دارند، پس سعی کنید به طور منظم اسب سواری کنید و خوراکی‌های سالم مصرف کنید.
 
۳. حالت بدن را بهتر می‌کند
فایده‌ اسب سواری برای سلامتی بهبود حالت بدنی است. در واقع، اسب سواری یک ورزش ایزومتریک است که ماهیچه‌ها را به نحوی تقویت می‌کند که در وضعیتی متعادل قرار بگیرند. در نتیجه، به شخص قدرت خواهد داد و حالت بدن را نیز بهبود خواهد بخشید. بنابراین، همان طور که می‌دانید اسب سواری فایده‌های خوبی برای بدن دارد، در نتیجه‌ در مورد انتخاب سوارکاری به عنوان ورزش محبوب‌تان تردید نکنید.
 
۴. توانایی همانگی را بهبود می‌دهد
اگر اسب سواری کنید، آن وقت باید بتوانید سرعت اسب را کنترل و فشار لازم برای ماندن روی زین اسب را تنظیم و هماهنگ کنید. پس تمرین خوبی برای بهبود هماهنگی بدن خواهد بود. انجام چنین فعالیت ورزشی باعث بهتر شدن سطح هماهنگی بدنی‌تان خواهد شد. در نتیجه، حتما با نحوه‌ی صحیح سوارکاری آشنا شوید.
 
۵. سلامت قلبی و عروقی را بهبود می‌دهد
نشان داده شده است که اسب سواری می‌تواند برای سلامت قلب و عروق مفید باشد. این فعالیت ورزشی می‌تواند به بهبود جریان خون در بدن و همچنین ارتقاء سلامت قلب و عروق کمک کند. در نتیجه، اسب سواری فعالیت بسیار خوبی است که می‌توانید آن را به طور منظم انجام دهید.
 
6. کالری می‌سوازند
آنچه که از بقیه‌ی موارد شاید اهمیت بیشتری دارد آن است که اسب سواری باعث سوزاندن کالری می‌شود. با افزایش فشار بر عضله‌ها به سوزاندن کالری و حتی کاهش وزن کمک خواهد کرد. همچنین اثبات شده است که یورتمه رفتن به مدت ۳۰ دقیقه در روز باعث سوزاندن ۳۰۰ کالری می‌شود. در واقع، این ورزش برای کسانی که می‌خواهند تمریناتی سالم داشته باشند و به طور همزمان وزن نیز کم کند بسیار مفید خواهد بود.
 
۷. سطح انرژی را افزایش می‌دهد
ممکن است تصور کنید که مصرف خوراکی‌های سالم می‌تواند انرژی شما را افزایش دهد. اما، مهم است بدانید که ورزش کردن چیزی است که باید به آن فکر کرد. در این زمینه، اسب سواری می‌تواند انتخابی صحیح و سالم برای‌ شما باشد. می‌توانید تحرکی سالم داشته باشید و همزمان انرژی بدن‌تان را افزایش دهید. همچنین طبق مطالعه‌ای که در دانشگاه آریزونا انجام شده است، سوارکاری می‌تواند به اندازه‌ی رقص یا بازی بدمینتون برای شما انرژی زا باشد. در نتیجه، اگر می‌خواهید برای انجام فعالیت‌های روزانه‌تان انرژی خوب و کافی داشته باشید، پس اسب سواری ایده‌ی بسیار خوبی به نظر می‌رسد.
 
8. سلامت ذهن را بهبود می‌بخشد
نتیجتا، اسب سواری می‌تواند به بهبود سلامت ذهنی شما کمک کند. این فعالیت بر بدن تاثیر می‌گذارد تا به عضلات فشار وارد کند و فعالیت‌ های مغزی را بهبود ببخشد. اسب سواری همچنین ترشح هورمون شادی را که سروتونین نامیده می‌شود در بدن تقویت خواهد کرد. در نتیجه، سلامتی بدن، مغز، و عواطف را ارتقاء خواهد داد. پس منتظر چه هستید؟ اسب محبوب‌تان را سوار شوید و از داشتن قوه‌ی ذهنی سالم لذت ببرید.
 
۹. شادمانی و اعتماد به نفس را بیشتر می‌کند
همان طور که پیشتر توضیح داده شد، اسب سواری می‌تواند احساس شادمانی و سلامت ذهنی را القاء کند. در این صورت، اگر روزهای سختی را می‌گذرانید، اسب سواری می‌تواند باعث افزایش ترشح هورمون‌های خوب در بدنتان بشود و اعتماد به نفس و حس شادمانی را در شما افزایش دهد. به علاوه، می‌تواند از خطر ابتلاء به استرس و اضطراب جلوگیری کند. در واقع، لذت سواری با اسب و تماشای محیط اطراف لحظات فوق‌العاده‌ای را خلق می‌کنند که هرگز از یاد نخواهید برد. پس، برای داشتن بدنی سالم و احساس شادمانی بیشتر سوارکاری کنیم.
 

توصیه‌هایی برای اسب سواری

– اگر این فعالیت را به درستی انجام ندهید هیچ فایده‌ای از آن نصیب‌تان نخواهد شد. اول از همه، از ایمنی‌تان اطمینان حاصل کنید و همین کار خطر آسیب دیدگی را کاهش خواهد داد. می‌توانید کلاه ضد ضربه بر سر بگذارید که از سرتان در برابر حوادث احتمالی و صدماتی که ممکن است به شما وارد شود محافظت می‌کند.

– بعد این که، سر به سر اسب نگذارید، در غیر این صورت این حیوان کاری انجام خواهد داد که اصلا برایتان خوشایند نخواهد بود. پس، حواس‌تان را جمع کنید و بسیار مراقب باشید که کار دست خودتان ندهید!

برای نتیجه‌گیری، باید بگویم که اسب سواری یکی از ورزش های سالمی است که می‌توانید انجام دهید. این ورزش سلامتی و هماهنگی عضلات را بهبود خواهد بخشید. به علاوه، می‌تواند بر هورمون شادی بدن‌تان تاثیر بگذارد و سطح آن را افزایش دهد. در نتیجه، انتخاب با خودتان است، می‌توانید اسب سواری را شروع کنید تا از فایده‌هایی که برای سلامتی دارد بهترین نتایج را بگیرید یا روی کاناپه دراز بکشید و تلویزیون تماشا کنید. در واقع، آن چه از همه بیشتر اهمیت دارد آن است که هرجا هستید سالم و سلامت باشید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – کامروا ابراهیمی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.