درمان عفونت پستان در زنان (بخش سوم)

زمانی که عفونت پستان دارید، برای تسریع فرآیند درمان باید استراحت کنید. عفونت پستان ممکن است به دلیل استرس و فشار کاری به وجود بیاید. بنابراین زمانی که هر گونه علامت مربوط به عفونت پستان را مشاهده کردید، باید به اندازه کافی استراحت کنید. در این مطلب به روش درمانی عفونت پستان در زنان اشاره خواهیم کرد.
يکشنبه، 19 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان عفونت پستان در زنان (بخش سوم)
برای رهایی از علائم عفونت پستان، فقط کافی است مقداری آناناس را روی ناحیه آسیب‌دیده گذاشته و آرام ماساژ دهید.
 

درمان‌های خانگی برای عفونت پستان در زنان

۱. عسل
عسل خواص بسیاری برای سلامتی دارد و در فروشگاه‌های محلی یافت می‌شود. عسل یکی از درمان‌های خانگی برای عفونت پستان محسوب می‌شود زیرا خواص ضد باکتری داشته و می‌تواند باکتری‌های عامل عفونت پستان را از بین  ببرد. برای کاهش درد، التهاب و تورم ناشی از عفونت پستان، روزانه ۲ یا ۳ قاشق چایخوری مصرف کنید.
 
2. شیر
در فهرست درمان‌های خانگی برای عفونت پستان نباید شیر را نادیده گرفت. اگر شیر را به ناحیه آسیب‌دیده بمالید، می‌تواند درد ناشی از عفونت پستان را کاهش داده و سیستم ایمنی را تقویت کند. همچنین، استفاده موضعی از شیر، پوست اطراف سینه را سالم و زیبا می‌کند. استفاده روزانه از شیر از بروز دوباره عفونت پستان جلوگیری می‌کند.
 
3. پروبیوتیک
پروبیوتیک درمانی عالی برای عفونت پستان است. اگر به عفونت پستان دچارید، روزانه ۳ عدد کپسول پروبیوتیک مصرف کنید تا مشکل‌تان کاملا برطرف شود.
 
4. استراحت کافی
زمانی که عفونت پستان دارید، برای تسریع فرآیند درمان باید استراحت کنید. عفونت پستان ممکن است به دلیل استرس و فشار کاری به وجود بیاید. بنابراین زمانی که هر گونه علامت مربوط به عفونت پستان را مشاهده کردید، باید به اندازه کافی استراحت کنید.
 
5. روغن نارگیل
روغن نارگیل دارای خواص ضد تب، ضد التهاب و مسکن است. همچنین اکرلیک اسید دارد که دارای خواص ضد باکتری است. استفاده از روغن نارگیل می‌تواند قرمزی، تورم و درد ناشی از عفونت پستان را کاهش دهد. بنابراین، اگر به دنبال درمان خانگی برای عفونت پستان هستید، روغن نارگیل را نیز در نظر بگیرید. برای درمان عفونت پستان، فقط باید روغن نارگیل را روی محل آسیب‌دیده گذاشته و به آرامی ماساژ دهید. همچنین، مصرف خوراکی روغن نارگیل نیز مفید است. فقط باید روزانه ۴ قاشق روغن نارگیل مصرف کنید.
 
6. آناناس
بروملین موجود در آناناس، یک ماده ضد انعقاد خون طبیعی است. این آنزیم خواص ضد انعقاد، ضد التهاب، ضد ورم و فیبرینولیتیک (شکستن لخته خون) دارد. استفاده از آناناس مشکل شما را کاهش می‌دهد. آناناس از انسداد مجاری شیری جلوگیری کرده و دردر ناشی از عفونت پستان را کاهش می‌دهد. آناناس یکی از درمان‌های خانگی موثر برای عفونت پستان است. برای رهایی از علائم عفونت پستان، فقط کافی است مقداری آناناس را روی ناحیه آسیب‌دیده گذاشته و آرام ماساژ دهید.
 
7. روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس معمولا برای درمان سوختگی‌ها و دردهای خفیف به کار می‌رود. می‌خواهیم روغن اسطوخودوس را به عنوان یک درمان خانگی عالی برای عفونت پستان به شما معرفی کنیم. ای روغن برای کاهش ورم و درد ناشی از عفونت پستان مفید است. برای تسکین درد باید مقداری روغن اسطوخودوس را روی سینه‌های خود ریخته و به آرامی ماساژ دهید. زمانی که می‌خواهید به نوزاد خود شیر بدهید، باید روغن را بشویید. همچنین می‌توانید چا‌ی کیسه‌ای اسطوخودوس گرم را بر ناحیه آسیب‌دیده بگذارید.
 
8. روغن درخت چای
روغن درخت چای دارای خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و خواص دارویی متعدد است. این روغن یکی از درمان‌های خانگی موثر برای عفونت پستان محسوب می‌شود. فقط باید روغن درخت چای رقیق نشده را روی سینه آسیب‌دیده بگذارید و اجازه دهید چند ساعت بماند سپس با آب بشویید.
 
9. روغن پونه کوهی
روغن معطر پونه کوهی به دلیل داشتن خواص ضد ویروسی، ضد عفونی کننده، ضد قارچی و ضد باکتری، می‌تواند عفونت پستان را درمان کند. این روغن یکی از مواد عالی برای سیستم ایمتی محسوب می‌شود و می‌تواند فرآیند درمان را تسریع کند. روغن پونه کوهی یکی از درمان‌های خانگی شگفت انگیز برای عفونت پستان است که دوست داشتیم در این مقاله معرفی کنیم.
 
10. گریپ فروت
گریپ فروت سرشار از ویتامین C اسن که می‌تواند فرآیند بهبودی شما را تسریع کند. گریپ فروت می‌تواند عفونت و بافت آسیب‌دیده پوست را درمان کند. این میوه می‌تواند سیستم ایمنی را نیز تقویت کند. اگر به دنبال درمان‌های خانگی برای عفونت پستان هستید، نباید گریپ فروت را نادیده بگیرید.
 
روش:
– پرتقال، گریپ فروت، لیمو و پرتقال ماندرین را پوست بگیرید
– آن‌ها را برش زده و در مخلوط کن بریزید
– آب را در لیوانی بریزید
– روزانه ۲ یا ۳ لیوان از این آبمیوه را تا زمانی که علائم عفونت پستان کاملا از بین برود، بنوشید.
 
11. میوه اقطی
اقطی سیاه یکی از درمان‌های خانگی شگفت‌انگیز برای عفونت پستان زنان است. این میوه می‌تواند سیستم ایمنی را تقویت کرده و فرآیند درمان را تسریع کند. برای کاهش درد، ناراحتی و دیگر علائم عفونت پستان، می‌توانید از تنتور، چای یا عصاره اقطی استفاده کنید.
 
منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده- مژگان گوران


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.