انواع حمام برای سم زدایی (بخش اول)

انواع مختلفی از حمام‌های سم‌زدایی وجود دارند. شگفت‌انگیز است که برخی از چیزها از طریق پوست جذب بدن می‌شوند و به آن فایده می‌رسانند. در این نوشتار ما در مورد گزینه‌های زیادی که در اختیار خواهید داشت و آن‌چه که برای شما انجام می‌دهند، صحبت خواهیم کرد. به یاد داشته باشید این مواد را می‌توان به روش‌های مختلف برای چند برابر کردن مزایا ترکیب کرد.
شنبه، 16 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
انواع حمام برای سم زدایی (بخش اول)
جوش شیرین می‌تواند خیلی بیش‌تر از پف دادن به شیرینی‌ها کاربرد داشته باشد. این ماده می‌تواند بدن را سم‌زدایی ‌کند و سبب قلیایی شدن آن شود.
 

مقدمه

فقط چند مورد معدود در زندگی وجود دارد که به اندازه‌ی یک حمام سم زدایی بدن آرامش‌بخش و جوان‌کننده باشد. حمام سم زدا می‌تواند به بازگشت تعادل بدن کمک کند، بیماری را از بین ببرد، درد عضلات را تسکین دهد، ذهن و بدن را برای یک خواب خوب شبانه آماده کند. در حقیقت بسته به آن‌چه که به حمام اضافه می‌کنید، ممکن است فواید بسیار بیش‌تری نصیب‌تان شود. من معمولا یک بار در هفته حمام سم زدا انجام می‌دهم. وقتی اولین بار حمام سم زدا را شروع کردم، فقط نمک اپسوم را به کار بردم. اصلا اطلاع نداشتم که گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام نیز کاربرد و تاثیر خاص خود را دارند.
 

مواد لازم برای یک حمام سم زدایی عالی

انواع مختلفی از حمام‌های سم‌زدایی وجود دارند. شگفت‌انگیز است که برخی از چیزها از طریق پوست جذب بدن می‌شوند و به آن فایده می‌رسانند. در این نوشتار ما در مورد گزینه‌های زیادی که در اختیار خواهید داشت و آن‌چه که برای شما انجام می‌دهند، صحبت خواهیم کرد. به یاد داشته باشید این مواد را می‌توان به روش‌های مختلف برای چند برابر کردن مزایا ترکیب کرد.
 
۱. نمک اپسوم / روغن منیزیم
منیزیم حدودا برای ۹۰ درصد از فرآیندهای شیمیایی بدن مورد نیاز است. این ماده با مصرف شکر، به سرعت کاهش می‌یابد. به همین دلیل بسیاری از افراد در معرض کمبود منیزیم هستند. منیزیم از طریق پوست بهتر جذب می‌شود، به این معنی که اگرچه می‌توانید مکمل‌های منیزیم را مصرف کنید، اما با حمام کردن در آن بیش‌تر مقدار بیش‌تری را دریافت می‌کنید. بنا به گفته‌ی شورای صنعتی نمک اپسوم، منیزیم برای سلامت قلب و گردش خون مفید است، می‌تواند فشار خون را کاهش دهد، به کاهش درد عضلات آسیب‌دیده کمک می‌کند و مواد مضر را از بدن حذف می‌کند. این عنصر همچنین با کمک به تنظیم الکترولیت‌ها باعث تقویت عملکرد عصب‌ها می‌شود. علاوه بر این من آن را برای تسکین PMS (سندروم پیش از قاعدگی)، کاهش حالت تهوع صبحگاهی، و کمک به بهبود کیفیت خواب نیز استفاده کرده‌ام.
 
چگونه می‌توان حمام سم زدایی نمک اپسوم را انجام داد؟
۱/۲ فنجان تا یک فنجان نمک اپسوم یا روغن منیزیم را به آب گرم داخل وان اضافه کنید. به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در این آب غوطه‌ور شوید. برای تکمیل اثر سم‌زدایی پس از به پایان رسیدن این مدت یک حوله یا پتو دورتان بپیچید. نمک اپسوم و روغن منیزیم می‌توانند روی پوست خشک شوند. بعضی از آدم‌ها ترجیح می‌دهند که فقط پای خود را در این ترکیب خیس بگذارند یا بعد از گذشت زمانی که در وان غوطه‌ور بوده‌اند، دوش بگیرند. و به دنبال آن از یک کر‌ه‌ی بدن خوب استفاده کنند.
 
۲. آب اکسیژنه (هیدروژن پراکسید)
هیدروژن پراکسید هر میکروب بی‌هوازی موجود در آب و روی پوست شما را می‌کشد. اعتقاد بر این است که این ماده به افزایش اکسیژن بدن کمک می‌کند و به این ترتیب فرایند سم‌زدایی را بهبود می‌دهد.

نکته‌ای که باید اضافه کنیم این است که حمام هیدروژن پراکسید (یا حمام H202) بسیار سم‌زدا است. هنگامی‌ که در آب داغ غوطه ور می‌شوید، H202 سم را از بدن‌تان خارج می‌کند و آن‌ها را به سیستم لنفاوی وارد می‌کند. شما باید بلافاصله پس از خیس خوردن در H202، به بدن‌تان به مدت یک دقیقه با سردترین آبی که می‌توانید تحمل کنید، شوک بدهید تا سم در گره‌های لنفاوی شما باقی نماند. این نکته بسیار مهم است.
 
چگونه با استفاده از هیدروژن پراکسید یک حمام سم زدایی انجام بدهیم؟
نیم فنجان تا یک فنجان از پراکسید هیدروژن غذایی ۳۵٪ را به آب داخل وان اضافه کنید. دست کم به مدت ۳۰ دقیقه در این آب غوطه‌ور شوید. البته سر و موی‌تان باید بیرون از وا نباشد چرا که پراکسید می‌تواند رنگ موهای شما را از بین ببرد و اگر این کار را بکنید ممکن است آن را شکننده و آسیب‌پذیر کنید. پس از ان‌که از وان خارج شدید، یک دوش آب سرد بگیرید. این حمام برای صبح مناسب است، زیرا اکسیژن اضافی ممکن است خواب‌تان را با مشکل مواجه کند.
 
۳. جوش شیرین
جوش شیرین می‌تواند خیلی بیش‌تر از پف دادن به شیرینی‌ها کاربرد داشته باشد. این ماده می‌تواند بدن را سم‌زدایی ‌کند و سبب قلیایی شدن آن شود. جوش شیرین یک داروی عالی برای از بین بردن درد هموروئید، عفونت‌های قارچی واژن، و سایر اختلالات در اطراف این نواحی حساس است. برای پوست نیز این ماده می‌تواند شگفتی خلق کند به این ترتیب که خارش را کاهش می‌دهد، سبب تسکین پوست تحریک‌شده می‌شود و احساس سوزش را نیز کم می‌کند.
 
چگونه با استفاده از جوش شیرین یک حمام سم زدایی را تجربه کنیم ؟
نصف فنجان یا یک فنجان جوش شیرین را به آب داغ داخل وان اضافه کنید. به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این ترکیب غوطه‌ور شوید. هنگامی ‌که این زمان به پایان رسید برای جلوگیری از سرگیجه‌ی ناشی از آب داغ و سم‌زدایی، خودتان را خشک کنید و دراز بکشید. پوست شما باید صاف و ابریشمی شده باشد!
 
۴. سرکه سیب
سرکه سیب قطعا یک ماده‌ی خوراکی شگفت‌انگیز است. من ‌تقریبا هر روز کمی از آن را می‌نوشم. سرکه سیب نه تنها برای نوشیدن یا اضافه کردن به سالاد مناسب است، بلکه برای پوست نیز فواید زیادی دارد. استفاده از سرکه سیب به صورت خارجی باعث افزایش گردش خون در پوست می‌شود و می‌تواند از تاثیر باکتری‌ها جلوگیری و سطح pH بدن را تنظیم کند. این ماده همچنین باعث تسکین پوست دچار سوزش می‌شود، به درمان پوست یا ناخنی که در اثر قارچ کاندیدا دچار عفونت شده، کمک می‌کند و حتی می‌تواند خواب شبانه‌تان را بهبود دهد. زمانی که واقعا نیاز دارید که سموم بدن را از طریق تعریق خارج کنید یا عضلاتی را که در اثر انجام تمرینات ورزشی دچار درد شده‌اند تسکین بدهید، سرکه سیب می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای داشته باشد.
 
چگونه با استفاده از سرکه سیب حمام سم زدایی را تجربه کنیم ؟
۲ فنجان سرکه سیب را به آب داخل وان اضافه کنید. دست کم به مدت ۳۰ دقیقه در این آب غوطه‌ور بمانید. بعد از گذشت این مدت دوش نگیرید تا زمانی که دست کم ۸ ساعت گذشته باشد.
 
۵. روغن های معطر
آن رایحه‌ی شیرین! فرقی نمی‌کند که دنبال چه چیزی باشید… آیا می‌خواهید بعد از یک روز طولانی کمی آرامش به دست بیاورید؟ قصد این را دارید که برای یک روز شلوغ و پر از دغدغه انرژی کسب کنید و آماده شوید …؟ می‌خواهید سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کنید یا با آن ملاقات‌کننده‌ی ماهانه‌ی نامهربان مقابله کنید، به هر روی برای همه‌ی این‌ها روغن معطری وجود دارد. روغن مورد علاقه‌ی من برای حمام اسطوخودوس و روغن ترکیبی تیوز است.
 
چگونه با روغن‌های معطر یک حمام سم زدایی را تجربه کنیم ؟
وان حمام را با آب گرم پر کنید.  ۵ تا ۱۰ قطره روغن معطر مورد علاقه‌ی خودتان را به یک عامل امولسیون مانند نمک اپسوم، نمک دریا، یا پودر جوش‌ شیرین اضافه کنید. این دو را هم بزنید و بعد ترکیب را به آب اضافه کنید. دست کم به مدت ۲۰ دقیقه داخل وان بمانید.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.