فواید گیاه قاصدک برای سلامتی (بخش سوم)

استفاده از قاصدک می‌تواند به جلوگیری از ظهور لکه‌های تیره، خطوط ظریف و چین و چروک در نواحی اطراف لب و چشم کمک کند. قاصدک می‌تواند کیفیت پوست شما را بهبود دهد، بنابراین نشانه‌های پیری را از شما دور نگه می‌دارد. نوشیدن دمنوش قاصدک باعث می‌شود پوست شما جوان و درخشان باشد. در این مطلب به ​​​​​​​مزایای ریشه و برگ گیاه قاصدک پرداخته ایم.
سه‌شنبه، 19 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید گیاه قاصدک برای سلامتی (بخش سوم)
قاصدک حاوی خواص نرم‌کننده و التیام‌بخش است؛ بنابراین، درمان زخم‌ها و سوختگی یکی از مزایای شگفت‌انگیز قاصدک برای پوست است.
 

مزایای ریشه و برگ گیاه قاصدک چیست؟ 

1. بسیاری از بیماری‌های پوستی را درمان می‌کند.
ریشه و برگ قاصدک مزایای شگفت‌انگیز زیادی برای پوست دارد. قاصدک یک درمان موثر برای بسیاری از بیماری‌های پوستی است که در اثر عفونت‌های قارچی و میکروبی ایجاد می‌شوند. قاصدک حاوی خواص قلیایی است؛ بنابراین، استفاده از آن می‌تواند به مبارزه با قارچ‌ها، و میکروب‌ها کمک کند. تعجب آور نیست که قاصدک می‌تواند اگزما، خارش، بیماری پای ورزشکاران، درماتوفیوژ (قارچ پوستی یا کچلی)، زگیل و سایر اختلالات پوستی را بدون این‌که عوارض جانبی جدی داشته باشد، درمان کند. با این وجود هرگز اجازه ندهید که قاصدک وارد چشم‌تان شود هنگامی که آن را روی مناطق آسیب¬دیده استعمال می‌کنید.
 
2. از پدیدار شدن نشانه‌های پیری جلوگیری می‌کند.
همه‌ی آدم‌ها دوست دارند جوان‌تر از سن واقعی‌شان به نظر برسند. آنها دوست ندارند نشانه‌های پیری مانند چین و چروک، خطوط ظریف و لکه‌های تیره بر روی پوست خود داشته باشند. گرچه پیری اجتناب‌ناپذیر است، اما برخی از داروهایی که حاوی خواص ضد پیری هستند می‌توانند به کند شدن روند پیری کمک کنند. وقتی که در مورد مزایای زیبایی قاصدک صحبت می‌کنیم ابدا نمی‌توانیم اثرات ضد پیری آن را نادیده بگیریم. استفاده از قاصدک می‌تواند به جلوگیری از ظهور لکه‌های تیره، خطوط ظریف و چین و چروک در نواحی اطراف لب و چشم کمک کند. قاصدک می‌تواند کیفیت پوست شما را بهبود دهد، بنابراین نشانه‌های پیری را از شما دور نگه می‌دارد. نوشیدن دمنوش قاصدک باعث می‌شود پوست شما جوان و درخشان باشد.
 
3. گزش و سوختگی را التیام می‌دهد.
قاصدک حاوی خواص نرم‌کننده و التیام‌بخش است؛ بنابراین، درمان زخم‌ها و سوختگی یکی از مزایای شگفت‌انگیز قاصدک برای پوست است. این گیاه یک درمان مؤثر برای نیش حشرات، سوزش، گزش حشرات و گزنه است. دلیل چنین تاثیری این است که قاصدک دارای خواص ضد التهابی است که می‌توانند به طور قابل‌توجهی درد، قرمزی و خارش را کاهش دهند. تعجب آور نیست وقتی که ریشه‌ و برگ قاصدک در طب چینی برای درمان آفتاب سوختگی، التهاب پوست ناشی از تماس با پیچک سمی امریکایی و کهیر استفاده می‌شود.
 
4. سبب تسریع رشد مو می‌شود.
ریشه و برگ قاصدک نه تنها برای پوست شما بلکه برای موهای شما نیز مزایای زیادی دارد. به عنوان مثال، قاصدک می‌تواند رشد مو را تحریک کند اگر آن را به شیوه‌ی مناسب استفاده کنید. ریشه‌ی قاصدک سرشار است از ویتامین E، C و A و ویتامین B. علاوه بر این، قاصدک منبع عالی کلسیم، بیوتین، پتاسیم، فسفر، منیزیم، آهن و کولین است که می‌تواند سلامت موهای شما ارتقاء دهند و همچین رشد موها را تسریع بخشند. اگر دوست دارید به نتایج رضایت‌بخشی برسید، باید از قاصدک به طور مرتب استفاده کنید.
 
5. موهای چرب را درمان می‌کند.
موهای چرب یا موهای روغنی کابوس شما است و باعث از دست دادن اعتماد به نفس شما شده‌است؟ لازم نیست نگران نباشید زیرا ما دارای داروهای موثر خانگی برای رفع این مشکل هستیم داروهایی مانند قاصدک. این هم یکی دیگر از مزایای شگفت‌انگیز قاصدک برای¬ زیبایی است که دوست داشتیم در این مقاله به شما معرفی کنیم. استفاده‌ی موضعی از قاصدک می‌تواند به حذف چربی اضافی پوست یا چربی‌ها از پوست سر کمک کند. شما فقط باید ریشه و برگ قاصدک را در آب جوش به مدت چند دقیقه دم بگذارید. اجازه دهید مایع کمی خنک شود و سپس آن را برای آبکشی کردن موهای‌تان استفاده کنید. از نرم‌کننده روی موهای‌تان استفاده کنید. توصیه می‌شود که این روش درمانی را به طور منظم تکرار کنید تا به نتایج رضایت‌بخشی برسید.
 
6. شوره‌ی سر را از بین می‌برد.
آیا موهای شما دچار شوره می‌شوند؟ قاصدک داروی موثری برای درمان کف سر پوسته پوسته شده‌ و از بین بردن شوره سر است. چنین تاثیری به این دلیل است که قاصدک یک منبع عالی آهن است. برای درمان مشکل شوره‌ی سر، شما می‌توانید قاصدک را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، می‌توانید دمنوش قاصدک یا مکمل این گیاه را مصرف کنید. از بین بردن شوره‌ی سر یکی از مزایای قاصدک است که باید در فهرست مزایای این گیاه برای سلامتی قرار بگیرد.
 

 چگونه باید دمنوش گیاه قاصدک  آماده کنیم؟

برای شما مهم است که طرز تهیه‌ی دمنوش قاصدک را بدانید زیرا بیشتر مزایای قاصدک را می‌توانید با مصرف دمنوش آن دریافت کنید. نوشیدن دمنوش قاصدک می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات سلامتی را درمان کند. علاوه بر این، با استفاده از دمنوش قاصدک برای شستن مو، می‌توانید برخی از مزایای قاصدک را برای مو دریافت کنید.
 
مواد لازم برای تهیه‌ی دمنوش گیاه قاصدک :
– ۱ قاشق چایخوری برگ قاصدک
– آب لیمو
– ۱ فنجان آب جوش
– عسل
 
طرز تهیه‌ی دمنوش گیاه قاصدک :
– برگ قاصدک را در یک پارچه‌ی تمیز بریزید.
– خوب پارچه را گره بزنید.
– اجازه بدهید پارچه‌ی حاوی برگ قاصدک در حدود ۵ دقیقه در آب جوش بماند تا دم بکشد.
– مایع را صاف کنید.
– برای افزایش طعم این دمنوش، عسل و آب لیمو را به آن اضافه کنید.
– دمنوش قاصدک را هر روز بنوشید.

علاوه بر نوشیدن دمنوش قاصدک، می‌توانید این گیاه را در رژیم غذایی خود قرار بدهید. برای مثال، می‌توانید برگ قاصدک را به سالاد مورد علاقه‌تان اضافه کنید و یا نوشیدنی قاصدک بنوشید. قاصدک را به صورت مکمل نیز می‌توان مصرف کرد. با این وجود، قبل از مصرف این مکمل، مهم است که به پزشک مراجعه کنید.
 

عوارض جانبی قاصدک چیست؟

اگر چه حالا از مزایای شگفت‌انگیز ریشه و دمنوش گیاه قاصدک برای سلامتی و زیبایی خبر داریم، اما در مورد عوارض جانبی ناخواسته‌ی آن هم باید صحبت کنیم. ثابت شده است که مصرف قاصدک خطری ندارد اگر در حد اعتدال مورد استفاده قرار بگیرد و پزشک‌تان مصرف آن را تجویز کرده باشد. با این حال، افرادی که واکنش آلرژیک به گل داودی، کهنه‌واش، ید، گل همیشه بهار، بابونه، بومادران هزاربرگ یا گل رز دارند، به دلیل واکنش آلرژیک بدن‌شان نباید از قاصدک استفاده کنند.

مصرف قاصدک توصیه نمی‌شود اگر شما از داروهایی مانند رقیق‌کننده‌ی خون، آنتی‌اسیدها، دیورتیک‌ها، داروهای ضد پلاکت، لیتیوم و سیپروفلوکساتین استفاده می‌کنید. اگر شما برای کیسه صفرا، سنگ کیسه صفرا و کلیه دارو مصرف می‌کنید، برای مصرف مکمل قاصدک باید با پزشک یا ارائه‌دهنده‌ی خدمات بهداشتی مشورت کنید. قاصدک ممکن است با اثرات و فعالیت این داروها تداخل ایجاد کند. هرگز چند ساعت قبل و بعد از مصرف دارو دمنوش قاصدک را ننوشید. به این دلیل که خواص دیورتیک قاصدک این داروها را از بدن شما سریعا خارج می‌کند. شما می‌توانید گیاه قاصدک را به مدت ۴ تا ۶ هفته مصرف کنید و سپس دو هفته مصرف آن را متوقف کنید و بعد از نو شروع کنید.

هرچند این‌که گیاه قاصدک را می‌توانید در طول بارداری یا شیردهی به نوزاد مصرف کنید یا نه، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است. اما برای جلوگیری از عوارض ناخواسته، زنان باردار و مادران شیرده نباید قاصدک مصرف کنند. بچه‌های کوچک نیز نباید قاصدک مصرف کنند. استفاده‌ی موضعی از قاصدک ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود. هر زمان که شاهد علائم نامطلوبی بودید، باید استفاده از گیاه قاصدک را متوقف کنید.
 

 کجا و چگونه قاصدک را تهیه کنیم؟

گیاه قاصدک در هر فروشگاه مواد غذایی طبیعی و گیاهی موجود است. شما می‌توانید قاصدک را در شکل‌های مختلف پیدا کنید مثلا به صورت دمنوش کیسه‌ای، عصاره‌ی مایع و کپسول. شما باید در فروشگاه‌های معتبر محصولات قاصدک دارای کیفیت بالا را خریداری کنید. هنگامی که محصولات قاصدک را می‌خرید، مهم است که به دقت مواد تشکیل‌دهنده‌ی ذکر شده روی برچسب را بررسی کنید. دمنوش قاصدک دارای دو نوع است: یکی دمنوشی که از برگ‌های قاصدک تهیه شده‌است و دیگری دمنوشی که از ریشه‌ی این گیاه تهیه شده‌است. ریشه و برگ قاصدک دارای مزایا و فواید متفاوتی هستند. بنابراین، شما باید دمنوشی را انتخاب کنید که برای سلامت شما بهترین است.

من در این مقاله مزایای شگفت‌انگیز ریشه و برگ قاصدک را برای سلامتی معرفی کردم. اگر شما به مزایای گیاه قاصدک علاقمند هستید، حتما از آن استفاده کنید. اگر مطمئن نیستید که آیا می‌توانید گیاه قاصدک را انتخاب کنید یا نه، باید با پزشک یا یک ارائه‌دهنده‌ی مراقبت‌های پزشکی مشورت کنید. اگر بعد از مصرف یا استفاده از قاصدک متوجه عوارض جانبی ناخواسته شوید، نباید استفاده از آن را ادامه بدهید و خیلی زود باید با پزشک خود ملاقات کنید. در نظر داشته باشید که قاصدک ممکن است با بعضی از داروها تداخل ایجاد کند.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – سارا فیضی


سبک زندگی مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.