فواید بادیان رومی (انیسون) برای سلامتی (بخش دوم)

روغن بادیان رومی، خون را سم‌زدایی می‌کند و بنابراین برای بهبود سلامت قلب مفید است. این روغن، جریان خون را افزایش داده و سلامت قلب را حفظ می‌کند. روغن بادیان رومی، به پایین آوردن فشار خون و کاهش فشار وارده بر قلب نیز کمک می‌کند. در واقع، مصرف بادیان رومی، زندگی را سالم‌تر کرده و عملکرد اعضاء بدن را تعدیل می‌کند. با ما همراه باشید.
شنبه، 23 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید بادیان رومی (انیسون) برای سلامتی (بخش دوم)
یکی از خواص بادیان رومی، اثر آرام‌بخش آن است. روغن معطر بادیان رومی به کاهش بیماری صرع کمک کرده و خاصیت ضد هیستری نیز دارد.
 

فواید بادیان رومی (انیسون) برای سلامتی

۱. درمان بی‌خوابی
اگر دچار اختلالات خواب یا بی‌خوابی هستید باید بعضی خوراکی‌ها را مصرف کنید. برای مثال، برای بهبود خواب خود می‌توانید قبل از خواب، یک لیوان شیر بخورید. همچنین می‌توانید برای درمان بی‌خوابی خود، چای دانه بادیان رومی بخورید. برای طعم‌دار کردن این چای نیز می‌توانید یک قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
 
۲. درمان آب مروارید
چون بادیان رومی خواص آنتی اکسیدانی دارد، از بروز التهاب جلوگیری می‌کند. بادیان رومی منبع خوبی از ویتامین A است، به همین دلیل برای افزایش سلامتی چشم‌ها  جلوگیری از تباهی لکه زرد مفید است.  گیاه بادیان رومی، درمانی طبیعی برای آب مروارید نیز محسوب می‌شود.
 
۳. درمان مشکلات تنفسی
نوشیدن یک فنجان چای بادیان رومی به دلیل داشتن خاصیت اکسپکتورانتی، به کاهش سرفه و آسم حساسیتی کمک می‌کند. استفاده از دانه بادیان رومی می‌تواند درمانی طبیعی برای رفع برخی از مشکلات تنفسی باشد. بادیان، این کار را با نرم کردن خلط گلو و ریه انجام می‌دهد. این گیاه به عنوان درمان موثری برای سرفه، برونشیت، آنفولانزا و سینه پهلو شناخته می‌شود.
 
۴. ضد اسپاسم
روغن معطر بادیان رومی به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی به آرام شدن و تسکین دردهای ناشی از اسپاسم، گرفتگی مجرای تنفسی، عضلات، اعصاب و گردش خون کمک می‌کند. چون این روغن مانند یک عامل ضد اسپاسم عمل می‌کند، برای رفع گرفتگی، سرفه، درد، درهای عصبی و تشنج مفید است.
 
۵. افزایش سلامت دهان
همان‌گونه که قبلا گفته شد، بادیان رومی دارای خاصیت ضد باکتری است و می‌تواند به افزایش سلامت دهان کمک کند. در واقع، این خاصیت در رفع بوی بد دهان به شما کمک می‌کند. دانه بادیان رومی معمولا به عنوان یک دهان‌شویه خانگی به کار می‌رود. در هند و پاکستان، مردم بعد از صرف غذا، دانه بادیا نرومی می‌جوند تا دهان خود را خوشبو کند.
 
۶. خاصیت ضد صرع
یکی از خواص بادیان رومی، اثر آرام‌بخش آن است. روغن معطر بادیان رومی به کاهش بیماری صرع کمک کرده و خاصیت ضد هیستری نیز دارد. بادیان رومی این کار را با آرام کردن گردش خون، تنفس و واکنش عصبی انجام می‌دهد.
 
۷. درمان تشنج
همان‌گونه که در مورد قبلی توضح داده شد، بادیان رومی دارای خواص ضد هیستری است که می‌تواند به درمان تشنج کمک کند. محققان، این خاصیت را اثبات کرده‌اند و به این نکته اشاره کرده‌اند که بادیان رومی در کنترل و جلوگیری از تشنج – حتی تشنج ناشی از الکتروشوک – موثر است.
 
8. بهبود عملکرد قلب
روغن بادیان رومی، خون را سم‌زدایی می‌کند و بنابراین برای بهبود سلامت قلب مفید است. این روغن، جریان خون را افزایش داده و سلامت قلب را حفظ می‌کند. روغن بادیان رومی، به پایین آوردن فشار خون و کاهش فشار وارده بر قلب نیز کمک می‌کند. در واقع، مصرف بادیان رومی، زندگی را سالم‌تر کرده و عملکرد اعضاء بدن را تعدیل می‌کند.
 
۹. تسکین درد مفاصل
بادیان رومی یک عامل ضد التهاب است که به جلوگیری از التهاب‌هایی مانند آرتریت و روماتیسم کمک می‌کند. چون به بهبود گردش خون کمک می‌کند، یک مسکن طبیعی برای عضلات نیز محسوب می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید جایگزینی برای درمان دارویی درد مفصل داشته باشید، بادیان رومی مصرف کنید.
 
1۰. جلوگیری از تشکیل تروموبوز
همان‌گونه که قبلا گفته شد، بادیان رومی در بهبود گردش خون نقش دارد. این خاصیت برای جلوگیری از ترومبوز مفید است چرا که از تشکیل لخته خون در رگ‌های خونی جلوگیری می‌کند. آنتول موجود در روغن معطر بادیان در جلوگیری از ترومبوز نقش دارد. بنابراین، مصرف بادیان راه خوبی برای جلوگیری از مشکلاتی مانند تروموبوز است.
 
1۱. بهبود سیستم متابولیسم بدن
از تمام خواص بادیان رومی برای سلامتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، این نتیجه به دست می‌آید که این گیاه، نقش مهمی در افزایش سلامت عمومی بدن ایفا می‌کند. توانایی  آن در سم‌زدایی و دفع سموم خطرناک از بدن به حفظ سلامت سیستم متابولیسم کمک می‌کند. روغن بادیان به تحریک آنزیم‌ها و رسیدن به سلامتی مطلوب کمک می‌کند.
 
1۲. کاهش یائسگی مردانه
بادیان رومی به دلیل داشتن فیتواستروژن که یک عامل استروژنی است می‌تواند به کاهش یائسگی در مردان کمک کند. در واقع، بادیان رومی گیاه مفیدی برای رفع یائسگی مردان است. در نتیجه، اگر بخواهید از اختلالات مربوط به یائسگی جلوگیری کنید، به طور منظم بادیان رومی مصرف کنید.
 
1۳. تنظیم قاعدگی
زنانی که می‌خواهند قاعدگی منظمی داشته باشند، بادیان رومی مصرف کنند. بادیان رومی به دلیل داشتن تاثیر استوژنی به سلامت دستگاه تولید مثل کمک می‌کند. همچنین، پودر دانه بادیان رومی نیز درمانی عالی برای رفع اختلالات قاعدگی است. بنابراین، با مصرف منظم بادیان رومی، دیگر نگران به تاخیر افتادن دوره قاعدگی خود نباشید.
 
1۴. تقویت سلامت جنسی
این باور وجود دارد که بادیان رومی مانند یک داروی تقویت قوای جنسی عمل می‌کند. این خاصیت به توانایی بادیان رومی در افزایش میل جنسی ربط دارد. می‌توانید دانه آسیاب شده بادیان رومی را با آب ترکیب کرده و بنوشید.
 
15. درمان لرزش غیر قابل کنترل
دانه بادیان از لرزش و رعشه جلوگیری کرده و آن را تنظیم می‌کند.  بسیاری از دانشمندان، خاصیت ضد تشنج روغن بادیان رومی در برابر داروهای عامل تشنج در موش‌ها را اثبات کرده‌اند.
 
1۶. فعال کردن پانکراس
پانکراس به دلیل تنظیم سطح انسولین و برخی هورمون‌ها، عضو مهمی در بدن به شمار می‌آید. دانه بادیان رومی به پانکراس کمک می‌کند. اگر پانکراس در بهترین حالت خود بوده و مشکلی نداشته باشد، احتمال بروز مشکلاتی مانند دیابت یا مشکلات هورمونی کاهش می‌یابد.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما