درمان خانگی موثر برای بدن درد

زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یک درمان طبیعی عالی برای تسکین بدن درد محسوب می‌شود. این ریشه‌ی خوراکی جریان خون و گردش خون را نیز بهبود می‌دهد. چای زنجبیل دردی را که در عضلات‌تان احساس می‌کنید، از بین می‌برد. در این مطلب به درمان خانگی موثر برای کاهش درد بدن پرداخته ایم.
چهارشنبه، 27 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درمان خانگی موثر برای بدن درد
گیلاس پتاسیم و منیزیم به بدن‌تان می‌رساند، عناصری که بدن برای دور نگه داشتن درد و بیماری‌های شایعی مانند آرتروز نیاز دارد.
 

مقدمه

آیا اغلب بدن درد دارید به طوری که مانع از انجام کارهایی که باید انجام بدهید، می‌شود؟ اگر این‌طور است، باید در اسرع وقت کمک بگیرید، تا روال روزمره‌ی زندگی به دلیل تجربه‌ی دائمی درد دچار وقفه نشود. اگر از درد عضلانی یا مفصلی رنج می‌برید، با کمک برخی از درمان های خانگی می‌توانید دردتان را تسکین دهید.

درمان خانگی برتر برای تسکین بدن درد

۱. سرکه سیب:
اگر از درد و رنج در عضلات خود رنج می ­برید، باید از سرکه سیب استفاده کنید. معروف است که سرکه سیب برای تسکین بدن درد بسیار موثر است. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که وان حمام را با آب گرم پر کنید و دو فنجان سرکه سیب به آن اضافه کنید. در این ترکیب غوطه‌ور شوید و اجازه دهید درد شما به آرامی کاهش بیابد.
 
۲. دوش سرد و کمپرس سرد:
عضلاتی که بیش از حد از آنها کار می‌کشیم بسیار خوب به آب سرد واکنش نشان می‌دهند. آب سرد به کاهش آسیب ناشی از استفاده‌ی بیش از حد از عضله کمک می‌کند. حمام یا دوش سرد را برای رسیدن به نتایج سریع امتحان کنید. شما همچنین می‌توانید از کمپرس سرد برای از بین بردن خشکی و درد عضلات استفاده کنید. کمپرس را به مدت ۳۰ دقیقه روی منطقه‌ی آسیب‌دیده بگذارید و تفاوت را احساس کنید.
 
۳. زنجبیل:
زنجبیل به دلیل خواص ضد التهابی که دارد یک درمان طبیعی عالی برای تسکین بدن درد محسوب می‌شود. این ریشه‌ی خوراکی جریان خون و گردش خون را نیز بهبود می‌دهد. چای زنجبیل دردی را که در عضلات‌تان احساس می‌کنید، از بین می‌برد. شما همچنین می‌توانید از زنجبیل رنده شده‌ای که محکم لای پارچه‌ی پنبه‌ای پیچیده‌اید و به مدت یک دقیقه در آب گرم شده‌است، استفاده کنید. اجازه دهید که کمی خنک شود و سپس آن را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده به مدت حدود ۱۵ دقیقه بگذارید. استفاده از این کمپرس هر روز و به مدت ۲ تا ۳ روز درد را کاهش می‌دهد.
 
۴. زردچوبه:
این گیاه دارای خواص ضد التهابی است و به عنوان یک مسکن طبیعی تاثیر بسیار خوبی دارد. تمام کاری که باید انجام دهید این است که شیر را با یک قاشق چایخوری زردچوبه در دمای پایین گرم کنید تا ناحیه‌ی آسیب‌دیده را با یک داروی طبیعی خوراکی تسکین بدهید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از مقادیر مساوی از نمک، آب لیمو و زردچوبه‌ی تازه‌ی رنده شده ترکیبی آماده کنید و آن را در مناطق آسیب‌دیده استعمال کنید. اجازه بدهید به مدت نیم ساعت بماند و در نهایت آن را با آب گرم شستشو دهید. شما می‌توانید این درمان را دو بار در روز تکرار کنید تا زمانی که درد به طور کامل از بین برود.
 
۵. دارچین:
اگر در مفاصل‌تان احساس درد دارید، به دارچین نیاز خواهید داشت. دارچین به علت خواص آنتی‌اکسیدانی و ضد التهابی که دارد، به عنوان یک درمان طبیعی برای آرتریت (التهاب مفاصل) استفاده می‌شود. نوشیدن یک فنجان شیر گرم با نصف قاشق چایخوری پودر دارچین و یک قاشق غذاخوری عسل، به عنوان نخستین چیزی که هر روز صبح می‌خورید، یک راه عالی برای از بین بردن درد مفاصل است. ماساژ ناحیه‌ی آسیب‌دیده با خمیر تهیه‌شده با عسل و دارچین نیز می‌تواند درد را از بین ببرد.
 
۶. فلفل کاین
این فلفل به علت خواص ضد التهابی و تسکین‌دهنده‌ای که دارد به عنوان یک درمان عالی برای درد عضلانی عمل می‌کند. فلفل کاین همچنین به کاهش التهاب و سفتی کمک می‌کند. برای تسکین یافتن با استفاده از فلفل کاین، یک قاشق چایخوری پودر آن را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و ترکیب حاصل را روی منطقه‌ی آسیب‌دیده استعمال کنید. سپس روی آن را با یک باند بپوشانید و اجازه بدهید شب تا صبح بماند. این روش درمانی را به مدت ۲ تا ۳ روز تکرار کنید. همچنین می‌توانید این فلفل را در رژیم غذایی روزانه‌تان نیز استفاده کنید.
 
۷. رزماری:
شما می‌توانید این گیاه را به صورت تازه یا خشک استفاده کنید تا درد عضلانی‌تان را تسکین دهید. خواص ضد التهابی این گیاه دارویی به تسکین بافت‌های عضلانی که ملتهب شده‌اند و کاهش درد کمک می‌کند. یکی از راه‌های استفاده از رزماری، جوشاندن ۸۵ گرم از این گیاه را به صورت خشک شده در ۸ فنجان آب بجوشانید. سپس ترکیب را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه دم بکشد. مناطق آسیب‌دیده را حدود ۱۵ دقیقه در محلول خیس بگذارید و این روش درمانی را ۲ تا ۳ بار در روز تکرار کنید تا زمانی که درد از بین رفته باشد.
 
۸. روغن خردل:
این روغن یکی از بهترین روغن‌ها برای کاهش بدن درد است. روغن خردل یک داروی سرخی‌آور طبیعی است که جریان خون را در سطح پوست افزایش می‌دهد. این روغن برای از بین بردن درد و تسریع روند بهبودی، به ریلکس شدن عضلات و بهبود گردش خون کمک می‌کند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که ۱۰ حبه سیر را ریز خرد کنید و همراه با ۴ قاشق غذاخوری روغن خردل آنها را حرارت بدهید. شما می‌توانید یک قطعه کافور هم اگر دوست دارید اضافه کنید. هنگامی‌که روغن سرد شد، ترکیب را صاف کنید و با استفاده از آن منطقه‌ی آسیب‌دیده را ماساژ دهید. این روش درمانی را ۳ تا ۴ بار در روز و به مدت چند روز تکرار کنید.
 
۹. موز:
این میوه غنی از پتاسیم است که بدن ما برای داشتن عضلاتی قوی و سالم نیاز دارد. موز همچنین مانع از گرفتگی و خستگی می‌شود. ضعف عضلانی می‌تواند ناشی از کمبود پتاسیم باشد و به همین دلیل شما باید آن را به رژیم غذایی روزانه‌تان اضافه کنید. هر روز صبح موز بخورید یا شیک موز برای صبحانه تهیه کنید تا پتاسیم و کلسیمی که بدن‌تان نیاز دارد را دریافت کنید و به این ترتیب درد را هم از بین ببرید.
 
۱۰. گیلاس:
گیلاس پتاسیم و منیزیم به بدن‌تان می‌رساند، عناصری که بدن برای دور نگه داشتن درد و بیماری‌های شایعی مانند آرتروز نیاز دارد. پتاسیم التهاب را از بین می‌برد در حالی که منیزیم به عنوان یک مسکن طبیعی عمل می‌کند. هر روز شربت گیلاس را به مدت چند ماه بخورید یا هر روز ۸ تا ۱۰ گیلاس بخورید تا بدن درد تان را از بین ببرد.

زمانی که در خانه داروهای طبیعی دارید، نیازی به داروهای قوی نیست. شما می‌توانید این داروهای خانگی را برای تسکین بدن درد استفاده کنید و در عین حال به دیگر مزایایی که آنها برای سلامتی دارند نیز دست بیابید.

منبع : تحریریه سایت کسب و کار بازده- سارا فیضی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.