راهکارهای خانگی درمان تپش قلب (بخش سوم)

تپش قلب معمولا به وضعیتی گفته می‌شود که قلب‌تان شروع به تپیدن نامنظم خیلی سریع یا خیلی آهسته می‌کند. تپش قلب مسئله‌ی جدی نیست و برخی درمان‌های طبیعی می‌توانند برای آن مفید باشند، اما اگر با علائمی مانند غش، دشواری تنفس یا درد قفسه سینه همراه باشد باید با یک پزشک مشورت کنید. ما در این مطلب به بیان درمان های گیاهی تپش قلب پرداخته ایم.
پنجشنبه، 12 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای خانگی درمان تپش قلب (بخش سوم)
نعناع فلفلی خاصیت خنک کنندگی بر قلب دارد و می‌تواند آن را آرام کند. ماهیچه‌های قلب را تقویت می‌کند جریان خون را بهبود می‌دهد.
 

درمان های گیاهی تپش قلب

1. زالزالک
این گیاه به خاطر توانایی‌اش در افزایش استفاده از اکسیژن، تقویت دیواره‌ی عروق خونی و بهبود جریان خون، اساسا برای درمان بیماری‌های قلبی عروقی استفاده می‌شود. زالزالک ماهیچه‌های قلب را آرام می کند. تحقیقات ثابت کرده است زالزالک در درمان نارسایی احتقانی قلب مفید است. ضربان قلب نامنظم و حملات اضطرابی نیز توسط این گیاه درمان می‌شوند. اگر از مشکلات قلبی رنج می‌برید، باید دو هفته به صورت منظم این گیاه را مصرف کنید. می‌توانید از مکمل‌های آن استفاده کنید تا به اختلالات قلبی‌تان کمک کند.

توجه:
۱) قبل از مصرف این گیاه با پزشک‌تان مشورت کنید زیرا ممکن است با سایر داروهایتان تداخل داشته باشد.
۲) این گیاه برای زنان باردار مناسب نیست.
 
۲. گیاه دم شیر
این گیاه یک درمان موثر برای تسکین مشکلات قلبی ناشی از استرس است. انرژی اضافه‌ای را که در قلب و سیستم عصبی‌تان جریان دارد مهار می‌کند و بلافاصله ناراحتی قلبی را تسکین می‌دهد. مطالعات داروشناختی خواص آنتی‌باکتریال، آنتی‌اکسیدان، ضدالهتاب و ضددرد آن را نشان داده است که به سیستم جریان خون کمک بسیاری می‌کنند. می‌توانید این گیاه را با تلخی ملایمش به صورت چای یا تنتوره مصرف کنید.
 
۳. نعناع فلفلی
نعناع فلفلی خاصیت خنک کنندگی بر قلب دارد و می‌تواند آن را آرام کند. ماهیچه‌های قلب را تقویت می‌کند جریان خون را بهبود می‌دهد. یک فنجان چای نعناع فلفلی تهیه شده با پنج دقیقه جوشاندن مقداری برگ نعنای تازه، در درمان تپش قلب گاه و بیگاه معجزه می‌کند.

توجه:
اگر باردار هستید یا از بیماری ریفلاکس معده به مری رنج می‌برید، روغن نعناع مصرف نکنید.
 
4. اسطوخودوس
حمام گیاهی با چند قطره روغن اسطوخودوس سیستم عصبی را آرام می‌کند. با آرام ماندن سیستم عصبی، احتمال مضطرب و وحشت‌زده شدن نیز کاهش می‌یابد. این گیاه تاثیر قابل توجهی بر فشار خون و ضربان قلب بالا دارد. گفته می‌شود روغن اسطوخودوس سطح فشار خون و ضربان قلب را تنظیم می‌کند.
 
5. کهن‌دار
عصاره‌ی کهن‌دار مانند یک تونیک مغزی عمل می‌کند و به خاطر خواص آنتی‌اکسیدان قوی‌اش از اختلالات قلبی جلوگیری می‌کند. کهن‌دار عروق خونی را آرام کرده و از لخته شدن پلاکت‌ها جلوگیری می‌کند. هم‌چنین هنگام تپش قلب جریان خون را افزایش می‌دهد. این گیاه در بهبود اختلالات قلبی و بیماری‌های عروق محیطی بسیار موثر است.

توجه:
این گیاه را تنها پس از مشورت با یک متخصص مصرف کنید زیرا می‌تواند اثرات جانبی داشته باشد.
 
6. گل ساعت
این گیاه دارای گل‌های سفید و ارغوانی است و با ترشح انتقال‌دهنده‌ی عصبی گابا که مغز را آرام می‌سازد، به تسکین استرس کمک می‌کند. این گیاه برای بهبود حملات اضطرابی، بی‌خوابی و افسردگی عالی است. وقتی تپش قلب بر اثر برافروختگی رخ دهد، این گیاه به شکل موثری مغز و قلب را آرام می‌سازد.

توجه:
این گیاه با سایر درمان‌ها تداخل ایجاد می‌کند. بنابراین باید پس از مشورت با پزشک مصرف شود.
 
7. فلفل کاین
کاین گونه‌ای از کاپسیکوم است و اساسا به خاطر خواص محرک و ضدعفونی کننده‌اش استفاده می‌شود. این فلفل عروق خونی را پاک و جریان خون را بهبود می‌دهد. به شدت موثر است و اثرات جانبی ندارد. قادر است با حملات قلبی مقابله کند. با متعادل کردن جریان خون و آرام کردن تپش قلب سبب تقویت آن می‌شود.
 
8. گندنای کوهی (فراسیون سفید)
این گیاه خواص گوناگونی دارد برای مثال ادرارآور، خلط‌آور، ضدالتهاب، محرک، و معطر است. گندنای کوهی به ویژه برای تسکین و آرام کردن هیجان عضلات و توقف تپش قلب موثر است. می‌توان آن را به صورت چای یا مکمل مصرف کرد.
 
9. لبدیسی
گفته می‌شود لبدیسی از دیگر مکمل‌های سلامتی موثرتر است. این گیاه یکی از اعضایی خانواده نعناع است. برای تپش مفید است و به شکل موثری ضربان قلب را عادی می‌کند. هم چنین می‌تواند ضربان قلب تند ناشی ازفشار خون بالا را درمان کند.

توجه:
۱) زنان باردار و مادران شیرده نباید لبدیسی مصرف کنند.
۲) افراد مبتلا به اختلالات غدد درون‌ریز مانند هیپوفونکسیون هیپوفیز، آدنوم هیپوفیز، کم‌کاری تیروئید یا هیپوگنادیسم نباید آن را مصرف کنند.
 
10. آب علف جو
آب علف جو فواید زیادی دارد و در زمره‌ی ابرخوراکی‌ها قرار دارد. این گیاه حاوی مقدار متعادلی از مواد معدنی، ویتامین‌ها، آمینواسیدها، پروتئین‌ها، و آنزیم‌ها است که بدن‌مان را در تمام زمینه‌ها تغذیه می‌کند. گردش خون را حفظ می‌کند و از مشکل مرگبار لخته شدن خون جلوگیری می‌کند. مصرف مداوم پودر آن می‌تواند بدن را سالم نگهدارد و در برابر مشکلات قلبی حفظ کند.
 
11. فرنجمشک
فرنجمشک می‌تواند در درمان تپش قلب و مشکلات قلبی خفیف موثر باشد و به کاهش اضطراب کمک کند. فرنجمشک را می‌توانید در رژیم غذایی روزانه‌تان بگنجانید یا از مکمل‌های آن استفاده کنید.

– هم‌چنین، می‌توانید یک قاشق چایخوری فرنجمشک خشک شده را پنج دقیقه در آب داغ بجوشانید و بنوشید.

توجه: مکمل‌های آن را پس از مشورت با پزشک مصرف کنید.
 
12. بومادران
بومادران در مقابله با تپش قلب بسیار موثر است. این گیاه خواص ضدعفونی‌کننده، ضدالتهاب، ادرارآور، خلط‌آور و غیره دارد. بومادران را می‌توان به شکل چای مصرف کرد. حدود ده دقیقه ۲ قاشق چایخوری از این گیاه را در آب داغ بخیسانید. چای تهیه شده را پس از صاف کردن دو یا سه بار در روز بنوشید.
 
13. قارچ جان‌افزا
این قارچ به شدت برای سیستم قلبی عروقی موثر است. به بهبود گردش خون کرونری و مغزی کمک می‌کند و سطح چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. این قارچ اثر ضدحساسیت دارد و فشار خون را به حالت عادی برمی‌گرداند. هم‌چنین برای درمان آریتمی یا ریتم غیرعادی قلب استفاده می‌شود. می‌توانید از قارچ‌های جان‌افزای خشک، پودر شده یا عصاره این قارچ استفاده کنید.

توجه: قبل از مصرف این قارچ با پزشک‌تان مشورت کنید.
 
14. رزماری
رزماری آنتی‌باکتریال، آنتی اکسیدان، ضدنفخ، خلط‌آور، مسکن اعصاب، عرق‌آور، محرک، قابض، و تونیک است. منبع تمام مواد معدنی ضروری موردنیاز عملکرد مناسب ماهیچه‌ها و عصب‌های قلبی. از جمله منیزیم، کلسیم، فسفر، سدیم، و پتاسیم است. می‌توانید مقادیر مساوی روغن‌های رزماری و نعناع را روی پوست ماساژ دهید تا تپش قلب‌تان را تسکین و درد سینه ناشی از آن را کاهش دهد. این گیاه به کاهش استرس کمک می‌کند و اضطراب را تخفیف می‌دهد.

توصیه‌ها:
– سعی کنید فعالیت‌هایی را که سبب تپش قلب می‌شود شناسایی کرده و از آنها پرهیز کنید.
– یک رژیم سالم را دنبال کنید و سعی کنید فشارخون و کلسترول‌تان را تحت کنترل داشته باشید.
– روزی سه وعده مصرف کنید که شامل سبزیجات بخارپز باشد.
– یک برنامه ورزشی سالم داشته باشید.
– اگر تحت فشار هستید، یوگا کار کنید و حرکات آرامبخش مختلف آن را امتحان کنید.
– هر روز صبح با شکم خالی یک گوآوای رسیده مصرف کنید تا تپش قلب‌تان را کاهش دهد.
– مصرف آب انگور تازه به صورت روزانه می‌تواند به تسکین تپش قلب کمک کند.
– مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه را افزایش دهید.
– اگر متوجه ضربان قلب نامنظم شدید بنشینید و استراحت کنید.
– حداقل ۱۲ ساعت بخوابید. ماساژ شبانه با روغن معطر می‌تواند به داشتن یک خواب آرام کمک کند.
– ۳-۴ بار در هفته ورزش های هوازی مانند پیاده‌روی، دویدن، تنیس انجام دهید تا قلب‌تان سالم بماند.
 
هشدارها:
– سیگار نکشید.
– مصرف کافئین و الکل را کاهش یا قطع کنید.
– از مصرف داروها و محرک‌های غیرقانونی خودداری کنید.
– نوشیدنی‌های الکلی مصرف نکنید.
– طی لحظه‌های پراسترس سعی کنید آرام بمانید زیرا در ایجاد تپش قلب نقش کلیدی دارد.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – اسما حسنی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.