راهکارهای خانگی درمان تپش قلب (بخش دوم)

تپش قلب می‌تواند به خاطر عدم تعادل سطح کلسیم و منیزیم نیز رخ بدهد. ویتامین دی به جذب کلسیم کمک می‌کند. کمبود ویتامین دی می‌تواند حتی منجر به نارسایی قلبی، حمله قلبی، بیماری سرخرگ محیطی، سکته و بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا و دیابت شود. در این مطلب به بیان روش های خانگی موثر در درمان تپش قلب پرداخته ایم.
پنجشنبه، 12 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای خانگی درمان تپش قلب (بخش دوم)
ریشه‌ی این گیاه در درمان تپش قلب موثر است. سنبل‌الطیب اعصاب را آرام ساخته و خواب را بهبود می‌دهد.
 

درمان تپش قلب با روش های خانگی

۱. دارچین
دارچین قلب را سالم نگه می‌دارد و به دلیل حضور سینامالدئید و اسید سینامیک در درمان تپش قلب بسیار موثر است. دارچین حاوی مواد معدنی مانند منگنز و پتاسیم است که برای قلب مفید هستند. این ادویه می‌تواند از تجمع لیپوپروتئین‌های کم تراکم جلوگیری می‌کند که همان کلسترول بد یا ال‌دی‌ال هستند، و فشار خون بالا را کاهش می‌دهد. این دو در درمان تپش قلب بسیار موثر هستند. روزانه ۱ قاشق چایخوری پودر دارچین را به یک لیوان آب گرم اضافه کنید و بنوشید.

– هم‌چنین می‌توانید یک قاشق چایخوری پودر دارچین و یک قاشق چایخوری عسل را با هم ترکیب کنید. طی چند روز، روزی یک بار از این ترکیب استفاده کنید.
– یا می‌توانید پودر دارچین را به چایی که هر روز می‌نوشید اضافه کنید و علاوه بر خوش‌طعم کردن آن به سلامت قلب‌تان کمک کنید.
 
2. یوگا و مراقبه
امروزه مشکلات مرتبط با استرس بسیار شایع شده است. استرس باعث افزایش بیماری‌های قلبی و فشار خون بالا می‌شود. اگر اغلب اوقات تپش قلب را تجربه می‌کنید، ممکن است دلیل آن استرس باشد. باید استرس را کاهش داده و آرام بگیرید. برای این منظور، یوگا می‌تواند بهترین گزینه باشد. یوگا فقط برای حفظ تناسب اندام نیست، بلکه از طریق تمرین‌های مراقبه‌ای ذهن‌مان را نیز پایدار نگه می‌دارد. یوگا به بسیاری از افراد کمک می‌کند بر استرس‌شان غلبه کنند. ۳۰ دقیقه از زندگی پر مشغله‌تان برای مراقبه کنار بگذارید. تکنیک‌های تنفس یوگا می‌تواند برای افراد مبتلا به استرس بسیار مفید واقع شود.
 
3. سرفه کردن
وقتی سرفه می‌کنید، الگوی ضربان قلب‌تان شکسته می‌شود. بنابراین وقتی تپش قلب غیرطبیعی دارید باید سعی کنید به شدت سرفه کنید. این سرفه‌ی شدید باعث تجمع فشار در قفسه سینه‌تان می‌شود، که به نوبه‌ی خود باعث ایجاد ریتم طبیعی ضربان قلب می‌شود.

توجه:
یادتان باشد این یک روش پیشگیرانه نیست. می‌توانید در هنگام تجربه‌ی تپش قلب آن را اجرا کنید.
 
4. هیدراتاسیون (آب‌رسانی)
هیدراته ماندن، به ویژه در تابستان، بسیار مهم است زیرا حتی مقدار کمی کم‌آبی می‌تواند منجر به تپش قلب شود. تپش نامنظم قلب می‌تواند با افزایش مصرف مایعات درمان شود. روزانه حداقل ۸ لیوان آب بنوشید.
 
5. روغن ماهی
روغن ماهی به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند و به این ترتیب قلب را سالم نگه می‌دارد. می‌توانید ماهی را در رژیم‌تان بگنجانید. دو بار در ماه کافی است. اسیدهای چرب امگا۳ در گردو، زیتون و تخم کتان نیز یافت می‌شوند.

توجه:
اگر بعد از خوردن روغن ماهی تپش قلب تجربه کردید، آن را مصرف نکنید.
 
6. ویتامین ای
ویتامین‌ای در درمان بیماری‌های قلبی استفاده می‌شود. تعادل خاصی از این ویتامین در بدن برای سلامت و عملکرد درست قلب ضروری است. کمبود ویتامین‌ای باعث تپش قلب و دیگر مشکلات مربوط به آن می‌شود. این ویتامین برای حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی بسیار ضروری است.

توجه:
مقدار زیاد این ویتامین می‌تواند باعث ضربان غیرطبیعی قلب شود.
 
7. ویتامین دی
تپش قلب می‌تواند به خاطر عدم تعادل سطح کلسیم و منیزیم نیز رخ بدهد. ویتامین دی به جذب کلسیم کمک می‌کند. کمبود ویتامین دی می‌تواند حتی منجر به نارسایی قلبی، حمله قلبی، بیماری سرخرگ محیطی، سکته و بیماری‌هایی مانند فشار خون بالا و دیابت شود. می‌توانید مکمل ویتامین دی مصرف کنید یا از منابع طبیعی آن مانند ماهی‌های چرب، زرده‌ی تخم‌مرغ، جگر گاو، پنیر و… استفاده کنید.
 
8. سیر
سیر فواید بسیاری برای سلامتی دارد. سطح فشار خون و کلسترول را پایین می‌آورد و عروق مسدود شده را پاک می‌کند. لخته‌ی خونی شریان را مسدود می‌کند و با کاهش خون سرشار از اکسیژن باعث آسیب زدن به ماهیچه‌ی قلب می‌شود. باید هر روز یک حبه سیر خام را همراه با یک قاشق روغن زیتون و کمی نمک بخورید تا قلب‌تان را سالم نگهدارد.
 
9. ویتامین سی
ویتامین سی، آنتی‌اکسیدان قوی و مسئول تقویت سیستم ایمنی است. کمبود ویتامین سی در بدن می‌تواند منجر به کمبود آهن شود که به ضربان قلب بالا، سرگیجه، و کوتاهی نفس منجر می‌شود. ویتامین سی باعث می‌شود بدن آهن غیرهِم جذب کند که شامل بیش‌ترین میزان آهن رژیمی است. یک فرد بزرگسال باید حداقل ۱۰۰۰ میلی‌گرم ویتامین سی را در رژیم خود بگنجاند تا از فواید آن بهره‌مند شود. این ویتامین خطر نارسایی قلبی را کاهش داده و سبب بهبود عملکرد آن می‌شود. خوراکی‌های سرشار از ویتامین سی شامل کیوی، مرکبات، سبزیجات برگ‌پهن، بروکلی، توت‌ها، پاپایا، گوجه‌فرنگی، نخودفرنگی، و فلفل دلمه‌ای است.
 
10. ویتامین ب۱۲
ضربان قلب نامنظم به دلیل کمبود ویتامین ب۱۲ نیز رخ می‌دهد. این ویتامین در دسته‌ی ویتامین‌های ضروری مجموعه‌ی ب قرار دارد، که اساسا مسئول تولید انرژی هستند. در غیاب ویتامین ب۱۲، بدن قادر نیست مقدار گلبول‌های قرمز موردنیاز را بسازد. گلبول‌های قرمز تولید شده بزرگ هستند و در خروج از مغز استخوان (محل تولید آن‌ها) با مشکل مواجه می‌شوند. به همین دلیل، خون نمی‌تواند اکسیژن را به قلب منتقل کند و ممکن است منجر به آسیب قلب شود. ویتامین ب۱۲ سطح هموسیستئین را پایین آورده و تپش قلب را کاهش می‌دهد، زیرا افزایش آن مانع رسیدن مقدار خون کافی به قلب می‌شود. خوراکی‌های سرشار از ویتامین ب۱۲ شامل سالمون، قزل‌آلا، تخم‌مرغ، شیر، جگر گاو، صدف، و غلات صبحانه است.

توجه:
این ویتامین ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد. بنابراین قبل از مصرف با پزشک‌تان مشورت کنید.
 

درمان های گیاهی تپش قلب

1. سنبل هندی
۳ گرم سنبل هندی و کمی کافور و دارچین را با هم مخلوط کنید. برای کسب بهترین نتیجه روزانه سه بار یک قاشق چایخوری از این مخلوط را مصرف کنید. سنبل هندی قلب را تحریک می‌کند و درمان طبیعی موثری برای تپش قلب است.
 
2. چای بابونه
می‌توانید به راحتی این گیاه مفید را از عطاری‌ها تهیه کنید. بابونه فواید بسیاری برای سلامتی دارد که یکی از آنها توانایی درمان تپش قلب است. کیسه‌های چای بابونه را در آب داغ قرار دهید. آن را به صورت منظم مصرف کنید تا به تپش قلب‌تان کمک کند.

توجه:
برای زنان باردار توصیه نمی‌شود.
 
3. گیلاس زمستانی
این گیاه با تسکین استرس و حفظ تناسب اندام، ضربان قلب را به حالت طبیعی برمی‌گرداند. می‌توانید روزانه ۳- ۵ گرم برگ پودرشده‌ی گیلاس زمستانی یا یک چهارم الی نصف قاشق غذاخوری از پودر ریشه آن را مصرف کنید. این کار سبب بهبود بیماری‌های مرتبط با قلب می‌شود.
 
4. پوست ریشه‌ی بلسان الماء (سیاه ولیک)
پوست ریشه‌ی بلسان الماء قلب را آرام می‌کند و به این ترتیب تپش قلب بالا را به وضعیت طبیعی برمی‌گرداند. حدود ۲۵ قطره از تنتور یا دم‌کرده‌ی این گیاه را با آب مخلوط کرده و مصرف کنید. این کار باعث تسکین مشکلات قلبی می‌شود.
 
5. سنبل‌الطیب
ریشه‌ی این گیاه در درمان تپش قلب موثر است. سنبل‌الطیب اعصاب را آرام ساخته و خواب را بهبود می‌دهد. در برخی موارد، نامنظمی ضربان قلب به دلیل عدم ارتباط بین مغز و قلب رخ می‌دهد. این گیاه محرک، اعصاب قلب‌تان را آرام ساخته و ضربان آن را به حالت طبیعی برمی‌گرداند. می‌توان آن را به صورت کپسول، تنتور، یا چای مصرف کرد. چای حاصل از جوشاندن ریشه‌ی سنبل‌الطیب در آب به مدت ۱۰ -۱۵ دقیقه می‌تواند ضربان قلب را پایین بیاورد.

توجه:
۱) زنان باردار نباید این گیاه را مصرف کنند.
۲) فقط در موارد تپش قلب خفیف، باید استفاده شود.
 
6. ارجون
این گیاه دارویی یک آنتی اکسیدان طبیعی است که برای محافظت از قلب در برابر اکسیداسیون مفید است. خون را رقیق نگه می‌دارد و سطح کلسترول ال‌دی‌ال را پایین می‌آورد. مقداری شیر را با نصف لیوان آب بجوشانید. گیاه ارجون و مقداری زعفران را به آن اضافه کنید. دو الی سه بار در روز آن را مصرف کنید. این ترکیب، درمان خوبی برای تپش قلب و درد قفسه‌ی سینه‌ی ناشی از آن است. ارجون در درمان بیماری‌های قلبی بسیار مفید است.

ادامه دارد...

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – اسما حسنی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما