آنچه فواید پای مرغ باید بدانید (بخش دوم)

چربی‌های خوب موجود در پای مرغ به بهبود عملکرد غد‌ه های بدن کمک می‌کنند زیرا برخی از غده‌های موجود در بدن به کمک چربی‌های سالم کار می‌کنند. سلامت سیستم رگ‌های خونی که از اثرات کلاژن است، در کمک به تامین خون نقاط کنترل هورمون مانند سیستم عصبی مرکزی در مغز و برخی غدد بدن، نقش دارد. با ما همراه باشید.
جمعه، 6 دی 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آنچه فواید پای مرغ باید بدانید (بخش دوم)
پای مرغ، کلاژن بالایی دارد. کلاژن، یکی از مواد خاص مورد نیاز برای حفظ انعطاف‌پذیری پوست است که پوست را سالم و جوان می‌کند.
 

فواید پای مرغ برای سلامتی

1. حفظ سلامت ناخن‌‌ها
پای مرغ، چه خواص دیگری دارد؟ بدن ما برای حفظ قدرت ناخن‌ها به کلاژن نیاز دارد. پای مرغ حاوی کلاژن است، بنابراین، کسانی که روزانه و به طور منظم پای مرغ مصرف می‌کنند، ناخن‌های سالم و قوی خواهند داشت.

پای مرغ، حاوی اسید آمینه، گلیسین و همچنین پرولین است که می‌توانند به حفظ سلامت بدن و ناخن‌ها کمک کنند. زمانی که چنگال‌های مرغ کاملا رشد می‌کنند، مایع یا ژل خاصی را آزاد می‌کنند که حاوی ژلاتین است. این ماده مغذی، به بدن کمک می‌کند تا کلسیم جذب شده توسط ناخن را فرآوری کند.
 
2. ظاهری جوان‌تر
پای مرغ، کلاژن بالایی دارد. در واقع، سطح کلاژن طبیعی آن، مانند کلاژن یافت شده در سبزیجات سبز برگ و میوه‌هاست. کلاژن، یکی از مواد خاص مورد نیاز برای حفظ انعطاف‌پذیری پوست است که پوست را سالم و جوان می‌کند.

همچنین، ممکن است پوست ترک برده و خشک، نرمی و انعطاف خود را باز یافته و چین و چروک‌ها و خطوط که علائم پیری زودرس هستند نیز کاهش ‌یابند. جای آکنه‌ها نیز از بین رفته و از بازگشت آنها جلوگیری می‌شود.
 
3. حفظ تعادل هورمونی
یکی از موارد مهم در تعادل هورمونی بدن، سطح روی است. پای مرغ، حاوی روی است که می‌تواند حداقل ۳/۱ نیاز بدن را تامین کند. چربی‌های خوب موجود در پای مرغ به بهبود عملکرد غد‌ه‌های بدن کمک می‌کنند زیرا برخی از غده‌های موجود در بدن به کمک چربی‌های سالم کار می‌کنند. سلامت سیستم رگ‌های خونی که از اثرات کلاژن است، در کمک به تامین خون نقاط کنترل هورمون مانند سیستم عصبی مرکزی در مغز و برخی غدد بدن، نقش دارد.
 
4. کاهش استرس
پای مرغ، انواع مختلفی اسید آمینه را تولید می‌کند که برای بدن بسیار خوب هستند. نوعی اسید آمینه که از چنگال‌ها بیرون می‌آید، آرژنین است. آرژنین، نوعی اسید آمینه است که برای بدن مفید است. یکی از خواص آن، کمک به بدن در آزاد کردن هورمون‌هایی که باعث اضطراب و استرس می‌شوند، است.
 
5. رفع روماتیسم
می‌توان برای کاهش خطر افزایش حمله‌های روماتیسمی، پای مرغ مصرف کرد. درون پای مرغ، کلاژنی وجود دارد که شبیه به پروتئین بافت همبند است. همین کلاژن است که پای مرغ را پس از فرآوری، چسبناک و غلیظ می‌کند. پای مرغ، حاوی مواد هیدروکسی پاتیت خوب است که استخوان بیرونی را تقویت کرده و از شکنندگی استخوان جلوگیری می‌کنند. پای مرغ، کلسیم نیز دارد که برای روماتیسم خوب است.
 

خواص بیشتر پای مرغ

خواص بیشتری از پای مرغ را در این‌جا آورده‌ایم:
۱. مناسب برای رژیم غذایی
۲. درمان آرتریت
۳. غذایی خوب برای رشد کودک
۴. بالا بردن هوش کودکان
۵. تنظیم ضربان قلب
 

ملاحظاتی در مورد مصرف پای مرغ

پای مرغ، خواص زیادی دارد. به هر حال، مواردی نیز وجود دارد که باید قبل از مصرف آن در نظر بگیریم.
 
۱. تزریق به مرغ
امروزه، بسیاری از پرورش دهندگان مرغ، به مرغ، هورمون رشد تزریق می‌کنند تا مرغ در زمان کمی رشد کند. این مواد، معمولا وارد پاها و بال مرغ شده و با خوردن پای مرغ وارد بدن می‌شوند. این مواد تزریق شده، مواد شیمیایی و سموم زیادی دارد که می‌توانند باعث سرطان یا دیگر بیماری‌های خطرناک شوند. بنابراین باید از خوردن زیاد پای مرغ خودداری کنیم.
 
۲. بهداشت مرغ
باید از تمیز بودن پای مرغ اطمینان داشته باشیم زیرا پای مرغ، باکتری زیادی دارد. زمانی که مرغ زنده است، همیشه در محیط کثیف زندگی می‌کند. برای اطمینان از بهداشت مرغ، باید پاها را کاملا تمیز کنیم، ناخن‌های آنها را ببریم و پای مرغ را کاملا بپزیم.
 
۳. کلسترول پای مرغ
اگرچه پای مرغ، مواد مغذی بسیاری دارد اما کلسترول آن برای بدن خطرناک است. افراد زیادی به دلیل کلسترول بالا یا بیماری‌های ناشی از آن، جان خود را از دست می‌دهند، بنابراین، باید پای مرغ را در مقادیر مناسب مصرف کنیم.

مواردی که به آنها اشاره شد، خواص پای مرغ برای سلامتی هستند. به هر حال، باید پای مرغ را درست مصرف کرده و مواردی را قبل از مصرف آن در نظر بگیرید. غذای سالم بخورید و سالم بمانید.

منبع: تحریریه سایت کسب و کار بازده – مژگان گوران


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.