فواید عسل خام برای سلامتی (بخش دوم)

بیمار مبتلا به روماتیسم برای درمان می تواند هر روز ناشتا یک قاشق عسل خام را که چند قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه شده است، میل نماید. خواص عسل خام بسیار زیاد است که شامل اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی هم می شود. در این مطلب به خواص عسل خام برای سلامتی اشاره خواهیم کرد.
دوشنبه، 25 فروردين 1399
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید عسل خام برای سلامتی (بخش دوم)
مصرف عسل خام، درمان طبیعی برای مقابله با عفونت های ناشی از باکتری ها و قارچ های ناخواسته است.
 

فواید عسل خام برای سلامتی

خواص ضد باکتری و ضد قارچی عسل خام
تحقیقات نشان داده اند که عسل خام می تواند باکتری ها و قارچ های ناخواسته را از بین ببرد. این به طور طبیعی شامل پراکسید هیدروژن، یک ضدعفونی کننده است. اثربخشی آن به عنوان یک ضد باکتری یا ضد قارچی بسته به عسل متفاوت است، اما مصرف عسل خام، درمان طبیعی برای مقابله با این نوع عفونت ها است.
 
خواص عسل برای درمان سرفه
یک مطالعه کارآزمایی بالینی انجام شد که در آن ۱۳۹ کودک مبتلا به عفونت‌های تنفسی فوقانی مبتلا به سرفه که در سن ۲۴ تا ۶۰ ماهگی بودند انتخاب و به صورت تصادفی به ۴ گروه تقسیم شدند. گروه اول عسل، دومین DPH، DM سوم را دریافت کرد، اما گروه چهارم یا گروه کنترل به درمان حمایتی اختصاص یافت. پس از تقریبا یک مداخله ۲۴ ساعته، ۴ گروه مورد بررسی مجدد قرار گرفتند و میزان سرفه، شدت سرفه و کیفیت خواب در کودکان و والدین آنها ثبت شد. نتیجه این مطالعه نشان داد که دریافت دُز ۲٫۵ میلی لیتر عسل قبل از خواب باعث کاهش بیشتر اثرات سرفه در مقایسه با دُز این داروها می‌شود. برای کسانی که به دنبال استفاده از عسل به عنوان یک درمان سرفه استفاده می‌کنند، دُز مورد استفاده در این مطالعه بسیار کم است. ۲٫۵ میلی لیتر تقریبا یک قاشق چای خوری عسل خام است. برای اطمینان از حداکثر کارآیی، توصیه می کنم که به یک قاشق غذاخوری کامل نزدیک شوید.
 
بازیابی عضلات بعد از استفراغ و اسهال
خواص عسل خام بسیار زیاد است که شامل اثرات ضد التهابی و ضد میکروبی هم می شود. از آنجا که گاستروانتریت یک التهاب حاد می باشد این که چگونه عسل می‌تواند به افزایش سرعت بهبودی از استفراغ و اسهال کمک کند، ممکن است توسط یک میکروب (باکتری) ایجاد شود.

یک صد نوزاد و کودکان مبتلا به گاستروانتریت حاد به طور تصادفی به یکی از دو گروه درمان تقسیم شدند که هر کدام شامل ۵۰ نفر بودند: گروه اول یک نوشیدنی برای هیدراتاسیون دریافت کردند و گروه دوم نوشیدنی مخلوط با عسل را دریافت کردند. در گروه عسل، فراوانی استفراغ و اسهال به طور معنی داری نسبت به گروه دیگر کاهش یافت. همچنین زمان بهبودی پس از خوردن عسل به طور قابل توجهی کوتاه‌تر شد. در نتیجه، عسل تجمع مجدد هیدراتاسیون بدن را افزایش داده و بهبودی پس از استفراغ و اسهال را  افزایش داد.
 
خواص عسل خام برای درمان روماتیسم
بیمار مبتلا به روماتیسم برای درمان می تواند هر روز ناشتا یک قاشق عسل خام را که چند قطره روغن سیاه دانه به آن اضافه شده است، میل نماید. به منظور تسکین دردهای ناشی از روماتیسم نیز می توان مقداری از موم عسل را با روغن سیاه دانه و روغن زیتون و روغن کافور به نسبت مساوی از هر یک مخلوط نموده و در موضعی که درد روماتیسم احساس می شود، قبل از خواب مالید و آن را با پارچه ای بست تا گرم شده، درمان حاصل شود.
 
خواص عسل خام برای اختلالات قلب و عروق
بیماری قلب علت اصلی مرگ و میر مردان و زنان در آمریکای شمالی است. حدود ۶۰۰٫۰۰۰ آمریکایی بدلیل بیماری قلب هر سال می‌میرند. برای بیماری‌های قلبی عروقی صرفاً ایالات متحده ۱۰۸٫۹ میلیارد دلار در هر سال هزینه می‌کند. این مجموع شامل هزینه خدمات بهداشتی، داروها و بهره‌وری از دست رفته است. علاوه بر این، چند بیمار قلب بدون بیمه می‌تواند هزینه های متزلزل داروهای قلبی را تامین کند؟ باید به محققان و افراد مرتبط کمک کرد تا بتوان با استفاده از محصولات خانگی معمول و ارزان قیمت مثل عسل طبیعی برای پیشگیری و درمان مسائل مهمی مثل مشکلات قلب و عروق استفاده کرد.

محققان برای ارزیابی اثربخشی استفاده از عسل خام در آریتمی های قلبی و اندازه انفارکتوس در موش صحرایی تحقیقی کردند. اندازه انفارکتوس مربوط به مقدار بافت قلب است که به دلیل خاموش شدن خون از بین می‌رود. در بیماری‌های قلبی، این معمولا توسط یک شریان مسدود شده ایجاد می‌شود. هنگامی که درمان بوسیله عسل خام تجویز شد، دانشمندان نتایج جالبی را به دست آوردند:
_ عسل خام تعداد و مدت زمان تأخیری بطنی (VT) را کاهش می‌دهد. VT یک ضربان قلب سریع است که در یکی از اتاق‌های پایین (بطن چپ) قلب ایجاد می‌شود.

_ عسل خام باعث کاهش تعداد ضربان‌های اکستوپیک بطنی (VEB) می‌شود. VEB یک ضربان قلب اضافی است که در محفظه پایین قلب قرار دارد.

_ عسل خام باعث کاهش طول و بروز فیبریلاسیون بطنی می‌شود. VF یک مجموعه بسیار سریع و غیر هماهنگ و بی‌اثر از انقباضات در سراسر اتاق‌های پایین قلب است.

_ عسل خام باعث کاهش اندازه و میزان آسیب بافت قلب می‌شود. واقعا ناشناخته است که چرا و چگونه عسل این کار را انجام می‌دهد، اما در این تحقیق فرض بر این است که فعالیت ضد عفونی کننده و رادیکال آزاد عسل این عمل را انجام می دهد.

منبع: ahoota.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.